پ.د.ک از برگزاری تجمع اعتراضی علیه کشتار زنان پناهجو جلوگیری کرد

​​​​​​​نیروهای آسایش هولیر از گردهمایی اعتراضی علیه حملات هوایی ترکیه به مخمور و شنگال ممانعت به عمل آوردند

پنج‌شنبه شب (١٣ دسامبر/ ٢٢ آذر) جنگنده‌های رژیم غاصب ترک کمپ پناهجویان شهید رستم جودی را بمباران کردند و چهار زن پناهجو از جمله یک دختربچه را به قتل رساندند. در بمباران شنگال توسط جنگنده‌های ارتش غاصب ترک سه پناهجوی اهل کوبانی جانباختند.

 

فعالان جامعه مدنی و میهن‌دوستان هولیر برای محکومیت حمله ارتش ترک و کشتار زنان کردستان درصدد بودند روز دوشنبه (١٧ دسامبر) تجمعی اعتراضی را در پارک شانه‌در هولیر برگزار کنند، اما نیروهای آسایش هولیر که تحت فرمان پ.د.ک هستند از برگزاری تجمع جلوگیری کردند.

 

هیوا سید سلیم از برگزارکنندگان تجمع به خبرگزاری روژنیوز گفته است که آسایش هولیر به بهانه "عدم کسب مجوز" مانع فعالیت اعتراضی ما شدند. وی چنین رفتاری را بهانه‌گیری خواند.

 

برای مشروعیت بخشی به کشتار زنان پناهجو از سوی حزب دمکرات کردستان-پ.د.ک، رزگار مخموری فرماندار مخمور و از اعضای این حزب در گفتگو با بخش کردی رادیو صدای آمریکا مدعی شد:"مشخص نیست حملات به مخمور توسط چه کسانی انجام شده و ما نمی‌توانیم تأیید کنیم که این حملات توسط جنگنده‌های ترکیه صورت گرفته است." ادعاهای رزگار مخموری در حالی است که وزیر دفاع رژیم ترک خلوصی آکار رسما مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.