پ.د.ک از ورود دهها عضو سازمان جوانان روژاوا به جنوب کردستان ممانعت به عمل آورد

جمعی از اعضای سازمان جوانان روژاوا که قصد داشتند برای شرکت در سپرهای انسانی در برابر حملات نظامی ترکیه به کوهستان قندیل بروند، در مرز سمالکا توسط مأموران مرزی اقلیم کردستان متوقف شدند. آنها همان جا دست به تجـمع اعتراضی زده اند و می گویند تا یک ماه این تجم

جمعی از اعضای سازمان جوانان روژاوا که قصد داشتند برای شرکت در سپرهای انسانی در برابر حملات نظامی ترکیه به کوهستان قندیل بروند، در مرز سمالکا توسط مأموران مرزی اقلیم کردستان متوقف شدند. آنها همان جا دست به تجـمع اعتراضی زده اند و می گویند تا یک ماه این تجمع را ادامه می دهند.

 

از چند هفته پیش، دهها تن از فعالین حوزەهای گوناگون با حضور در کوهستان قندیل در جنوب کردستان اقدام به ایجاد سپر انسانی برای جلوگیری از حملات هوایی ترکیه کرده اند.

 

سازمان جوانان روژاوا اعلام کرد ١۵٠ تن از اعضای آن نیز قصد دارند در سپرهای انسانی حضور پیدا کنند. اما این کاروان در دروازه مرزی سمالکا که میان روژاوا و اقلیم کردستان است متوقف شد.

 

این جوانان با برگزاری یک تجمع خبری اعلام کردند حزب دمکرات کردستان عراق با جلوگیری از ورود آنها به اقلیم کردستان به روشنی همکاری خود با دولت ترکیه را بیان کرد.

 

مراد قامشلو، سخنگوی سازمان جوانان روژاوا تأکید کرد برای دفاع در برابر حملات دولت ترکیه در سراسر کردستان و شمال سوریه آماده اند.

 

او به حزب دمکرات کردستان یادآوری کرد در حال همکاری با حکومتی است که همەی قوانین بین المللی را در قبال کردها پایمال کرده است.

 

سخنگوی سازمان جوانان روژاوا، برنامه ریزی ترکیه برای حمله به کوهستان قندیل را اقدامی علیه خلق کرد توصیف کرد و از همه جریانات سیاسی خواست مخالفت جدی خود با اشغالگری ارتش ترکیه را اعلام کنند.