پ.د.ک با هدف محافظت از ارتش ترکیه نیروهای بیشتری را به آمِدی منتقل می‌کند

پس از اینکه نیروهای دفاع ذاتی جنوب کردستان اعلام کرد، پایگاه‌های ترکیه در جنوب کردستان را هدف قرار می‌دهد، حزب دمکرات کردستان با هدف محافظت از پایگاه‌های دولت ترکیه نیروهای بیشتری را به این مناطق منتقل کرده است.

  نیروهای دفاع ذاتی جنوب کردستان در  روز ۲۷ ژوئن/ ۶ تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد. این نیروها در بیانیه‌ی خویش اظهار داشتند، "‌ ارتش اشغالگر ترکیه و همکاران آن در جنوب کردستان را هدف قرار می‌دهند. "

 علی رغم اینکه این نیروها اعلام کرده‌‌اند، تهدیدی برای حکومت جنوب کردستان نخواهند بود و برای بازگرداندن آرامش و صلح به منطقه تلاش خواهند کرد. اما از روز اعلام موجودیت این نیروها تاکنون حزب دمکرات کردستان پ.د.ک به تبلیغات علیه آن‌ها پرداخته و تماما علیه آن ایستاده است.

  هر روزه تعداد غیرنظامیانی که در نتیجه‌ی بمباران‌های دولت ترکیه قربانی می‌شوند افزایش می‌یابد. این حملات سبب اعتراض و نارضایتی اهالی جنوب کردستان شده است که در نتیجه‌ی آن دولت ترکیه و همکار آن حزب پ.د.ک نگران شده‌اند.

  پ.د.ک برای جلوگیری از قیامی دیگر بمانند شلادزه، نیروهای بسیاری را برای محافظت از پایگاه و مقرهای دولت ترکیه به آمدی و دهوک منتقل کرده است.

  مسئولین این حزب در رسانەهای رسمی حزبشان به دولت ترک اطمینان دادند که برای محافظت از نیروهای ارتش ترکیه، نیروهای بیشتری را به دهوک و آمدی روانه خواهند کرد.

  پیش از این پ.د.ک نیروهایی را با این هدف به سیدکان، برادوست و خاکورک منتقل کرده بود.

  پ.د.ک علاوه بر محافظت از اشغالگران، در مناطق کانی ماسی و زاخو چندین تپه‌ی استراتژیک را به آن‌ها واگذار کرده‌ است.

  از سویی حزب پ.د.ک به شکلی مداوم اهالی این مناطق را برای تخلیه‌ی منطقه تهدید می‌کند. از سوی دیگر نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در بسیاری از مناطق و روستا‌ها، رفتن اهالی بە مراتع، کوهستان‌ها، مزارع و باغ‌هایشان را ممنوع کرده است.