پ.د.ک.س: کردها به مانند آمریکا به قضایا نگاه نمی‌کنند

گیلو عیسی عضو کمیته‌ی مرکزی حزب دمکراتیک کرد در سوریه-پ.د.ک.س مخالفت خود را با تصمیم آمریکا بر ضد رهبران پ.ک.ک اعلام کرد و گفت: کردها مانند آمریکا به قضایا نگاه نمی‌کنند

گیلو عیسی عضو کمیته‌ی مرکزی حزب دمکراتیک کرد در سوریه در مورد تهدیدها و حملات اردوغان به شمال و شرق سوریه و همچنین اقدام آمریکا بر علیه پیشگامان پ.ک.ک با خبرگزاری فرات مصاحبه کرد.

 

گیلو عیسی اعلام کرد، در هیچ دوره‌ای کرد با عنوان تروریست شناخته نشده است، چون خلق کرد همیشه در مقابل ترور ایستاده است و آمریکا آینرا به خوبی می‌داند.

گیلو عیسی گفت: شاید آمریکا خواسته تا با این کار پیام "پ.ک.ک با روژاوا متفاوت است" را به ترکیه بدهد، اما امریکا خوب می‌داند که کردها هیچ ارتباطی با ترور ندارند، چون کرد خود با ترور می‌جنگد و همیشه خواستار صلح بوده است. هر زمان که کردها دست به اسلحه برده‌اند تنها برای دفاع از خود و مقابله با تهدیدها بوده است.

 

پ.ک.ک پیشگام حل مسئله ی کرد است

این عضو کمیته‌ی مرکزی پ.د.ک.س اعلام افزود؛ پ.ک.ک در شمال کردستان همیشه کوشیده است برای مسئله‌ی کرد راه حل سیاسی پیدا کند و در همین چهارچوب جنبشی است که کردها همانند پیشاهنگ به آن می‌نگرند.

 

وی همچنین گفت:پ.ک.ک بارها اعلام آتش‌بس کرده است. تلاش کرده تا راه حل سیاسی پیدا کند، اما دولت ترکیه آنرا نپذیرفته و از پاکسازی و کشتار دست نکشیده است. کردها همانند آمریکا به پیشگامان خود نمی‌نگرند. ما حزب کارگران کردستان را با رهبری این رفقا با عنوان پیشاهنگ حل مسئله‌ی کرد می‌دانیم. این حزب همزمان برای آزادی و یکسانی سایر خلق‌ها مبارزه می‌کند، اما هرگز تسلیم نخواهد شد. کرد اینگونه پ.ک.ک و رهبرانش را می‌بیند و هر کس هر طور که فکر می‌کند به خودش مربوط است.

 

برای خشنودی دولت ترکیه است

گیلو عیسی گفت: دیدن پ.ک.ک و سرانش با این دید به معنای تروریزه کردن کل کردهاست. ما می‌دانیم که این تصمیم برای خشنود کردن دولت ترکیه می‌باشد.

 

دولت ترکیه دشمن کردهاست

وی در ادامه گفت: دولت ترکیه هرگز دست از دشمنی با خلق کرد برنداشته است. خلق کرد نیز ناچار به دفاع از خود شده است. ما در بحران سوریه این دشمنی ترکیه را آشکارا می‌بینیم. هماهنگ با داعش و جبهه النصره و گروههای با نام اپوزسیون سوریه کار کرده و برای پیروزی آنها تلاش می‌کند، اما چون آنها موفق نشدند خود به طور مستقیم اشغالگری و حمله را آغاز کرد. حالا هم با تهدیداش در مورد حمله به شرق فرات سخن می‌گوید.

 

این سیاست را نخواهیم پذیرفت

گیلو عیسی در ادامه‌ی سخنانش گفت: از روزی که بحران سوریه آغاز شده است خلق کرد به همراه سایر خلق‌های منطقه برای آزادی قربانی می‌دهند. دولت ترکیه نیز همه‌ی خلق‌ها و سازمان‌های مختلف منطقه را به طور مداوم تهدید می‌کند. به خودمدیریتی حمله کرده و نمی‌خواهد ما در مورد حقوقمان در آینده‌ی سوریه گفتگو کنیم. ما اینرا هرگز نخواهیم پذیرفت. ما در این راه قربانی داده‌ایم و باز هم خواهیم داد. ما هرگز این سیاست دولت ترکیه را نخواهیم پذیرفت.

 

می‌خواهند یک بار دیگر تبهکاران را روانه‌ی منطقه کنند

تهدیدهای دولت ترکیه به این معناست که می‌خواهد دوباره داعش و جبهه النصره را زنده کرده و آنها را در منطقه پخش کند.

 

ما با ائتلاف بین‌المللی با پیشگامی آمریکا در تلاشیم. ما داعش و سایر تبهکاران را در منبج، طبقا، رقا و دیرالزور بیرون کردیم. اما آن تبهکارانی که ما از منطقه بیرون کردیم توسط دولت ترکیه در ادلب جمع شدند. حالا هم می‌خواهد با نام دیگری به منطقه برشانگرداند. ما چگونه می‌توانیم این را بپذیریم؟ باید آمریکا در سیاستهایش بازنگری کند. ائتلاف بین‌المللی ناچار است در این زمینه با حساسیت ویژه واکنش نشان دهد.