پ.ك.ك: آنچه لازم است هم‌اکنون می‌بایست انجام شود

کمیته رهبری پ.ک.ک با صدور بیانیه‌ای به مقاومت عفرین و نوروز پرداخته و می‌گوید:" هر آنچه برای دمکراسی و آزادی لازم است اکنون بایست انجام شود."

کمیته رهبری پ.ک.ک با صدور بیانیه‌ای به مقاومت عفرین و نوروز پرداخته و می‌گوید:" هر آنچه برای دمکراسی و آزادی لازم است اکنون بایست انجام شود."

 

در بیانیه کمیته رهبری پ.ک.ک بر این مهم تأکید شد که سال ٢۶٣١ کُردی سال مقاومت و پیروزی است. پ.ک.ک به تداوم حملات اشغالگرانه دولت ترک به عفرین پرداخته و می‌افزاید:"خلق و مبارزان عفرین وظیفه خود را پیروزمندانه بجای آوردند. اکنون دیگر وظیفه همه است که هرآنچه برای دمکراسی و آزادی لازم است بدون اتلاف وقت صورت گیرد."

 

بیانیه کمیته رهبری پ.ک.ک آمده است:

"همچون جنبش و خلق، با شعله‌ور ساختن مقاومت تاریخی عفرین به استقبال نوروز سال تازه که جشن مقاومت، اتحاد و آزادی علیه اشغالگری جمهوری فاشیست، استعمارگر و قاتل ترکیه است می‌رویم. نوروز ٢۶٣١ نوروز مقاومت عفرین است. مبارزان و خلق در دو ماه گذشته در تمام جبهه‌های مقاومت عفرین حماسه‌های تاریخی را به ثمر رساندند. خلق ما در طی این دو ماه در هر چهاربخش کردستان و در خارج از میهن به انحای گوناگون همبستگی خود با عفرین را نشان داده‌اند. نوروز امسال با مقاومت تاریخی به مفهوم واقعی خود رسیده است."

 

پ.ک.ک در بخش دیگری از بیانیه خود جشن نوروز را به خلق عفرین، به فرماند‌های ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د و به تمام کسانی که برای حمایت از عفرین به میدان آمده‌اند تبریک گفته و با یاد آوستا خابور از تمام شهدای مقاومت تاریخی عفرین تجلیل به عمل آورده است. پ.ک.ک می‌افزاید:"مقاومت عفرین طی دو ماه هر روز به پیروزی رسیده است و ما بر این باوریم که عفرین به پیروزی می‌رسد. عفرین نوید دهنده حقیقت سده ٢١ است و بر این مبنا برای تمام مبارزان آرزوی موفقیت می‌نماییم."

 

پیام نوروز ٢۶٣١، سال مقاومت و سربلندی است

کمیته رهبری پ.ک.ک می‌افزاید:"بر این اساس جشن نوروز را قبل از همه به رهبر عبدالله اوجالان، به خلق میهن‌دست، به زنانی که نیروهای انقلابی این عصرند، به جوانان و تمام خلق‌ها و نیروهای انقلابی-دمکراتیک تبریک می‌گوییم و برای همگان در مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی آرزوی سربلندی داریم. قبل از همه از شهدای قهرمان مظلوم دوغان، معسوم کورکماز و شهدای نوروز زکیه، رخشان، روناهی، بریوان، سما و چیاگر و تمام شهدای راه آزادی با منت و احترام یاد می‌کنیم. اعلام می‌داریم که آرمانهای آنان را همیشه زنده نگاه داریم و در مبارزه آزادی و نوروز ٢۶٣١ آنرا به مبنای مقاومت شکوهمند و پرمحتوای سرافرازی مبدل کنیم.

 

گور ضحاک‌های معاصر را می‌کنند

ما از حمله دولت فاشیستی جمهوری ترکیه که صدها سال است خون کردها را می‌مکد به عفرین تعجب نکرده‌ایم، عفرین را تخریب می‌کنند و دست به کشتار جمعی مردم می‌زنند. با تابک و توپ و هواپیما سعی در اشغال عفرین دارند و بر این مبنا خواهان تخلیه عفرین از کُردها هستند. این دولت هر جنایتی را که صدها سال است در آمَد، سرحد، درسیم، بوتان، مردین، مرعش، جولمرگ مرتکب شده است در عفرین تکرار می‌کند. ماهیت حقیقی فاشیستی، استعمارگر و قاتل خود را به اثبات می‌رساند. ما از این امر آگاهیم و در این راستا به مقاومت خود که با جانفشانی صدها هزار شهید و در طول صدها سال تحقق یافته، ادامه می‌دهیم. اکنون خلقمان در عفرین به مقاومت ادامه می‌دهد و گور ضحاک معاصر را می‌کند. تمام خلقمان خواهند دید که در نوروز سال تازه شعله‌های مقاومت آزادی چگونه شعله‌ور خواهد شد و دیکتاتوری فاشیست رژیم حاکم را به زباله دان تاریخ می‌اندازد."

 

عفرین واقعیت‌های موجود جهان را به همه نشان می‌دهد

ما ماهیت دیکتاتوری فاشیست و قاتل صدها ساله که پایه‌های خود را بر جنگ و کشتار و سیاست نژادپرستانه بنیاد نهاده را درک کرده‌ایم، اما آنچه مایه شگفتی است چرایی سکوت و صبر نیروهای جهانی مدعی دموکراسی در برابر وحشیگری و فاشیزم موجود در ترکیه است. زیرا فاشیسم جمهوری ترکیه طی دو ماه است که با هواپیما و توپ به قتل مردم عفرین می‌پردازد و طیب اردوغان سرکرده‌ی فاشیست‌ها نیز با اعمال وحشیگری به تمجید از خود می‌پردازد. بدون شک بدون موافقت سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا، ناتو، اتحادیه اروپا، روسیه، ایران و مسئولان رژیم اسد، دیکتاتوری فاشیست رژیم ترکیه حملات و کشتارهای وحشیانه مورد بحث را نمی‌توانست انجام دهد و اینگونه جامعه بشری را مضحکه خود نماید. پر واضح است که مقاومت عفرین واقعیت‌های حاکم بر جهان را بخوبی نشان داد و عاملان و شرکای جنایتکاران را هم شناساند. اگر در آغاز سده ٢١ نگاهی گذرا به مقاومت عفرین داشته باشیم بخوبی خواهیم دید که بشریت از چه آزمون دشورای گذر می‌کند. به اختصار می‌گوییم آنان که چشم بر وحشیگری جمهوری فاشیست ترکیه در قتل‌عام عفرین بستند، آنانکه شریک جنایت شدند و سکوت کردند یکبار دیگر مواضع خود را مورد ارزیابی قرار دهند. زیرا هر آنچه که در حمله داعش به کوبانی صورت گرفت در حمله ارتش جمهوری ترکیه به عفرین همان موارد تکرار خواهند شد.

 

آنچه که لازم است اکنون انجام شود

آشکار است که اعمال رژیم فاشیست جمهوری استعمارگر و قاتل ترکیه در عفرین نه تنها حمله به خلق عفرین بلکه یورش به تمام خلق کُرد، خلق‌ها و نیروهای دمکراتیک و بشریت است. به همین دلیل تمام نیروهایی که برای محافظت از عفرین مقاومت می‌کنند نه تنها برای دفاع و آزادی عفرین بلکه از تمام کردستان، خاورمیانه و بشریت دفاع می‌کنند. خواهان آزادی کردستان، خاورمیانه دمکراتیک و آزاد بر مبنای کنفدرالیسم دمکراتیک نشأت گرفته از اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان هستند. در تلاشند تا به آرمان و آرزوی جهان تازه و دمکراتیک جامه‌ی عمل بپوشند. واقعیت مقاومت و آزادی نوروز را در این مقطع به اثبات می‌رسانند. نشان می‌دهند که حتی اگر ضحاک‌های تازه‌ای خواستار ظلم و ستمگری بر جهان باشند در برابر وی کاوه‌های معاصری هم برای آزادی جهان مبارزه را برمی‌گزینند.

 

پیداست از چنین مقاومت سترگ و پرمحتوایی تنها می‌توان الهام گرفت و تنها در صورت موضعی منسجم و قدرتمند است که می‌توان از انجام مسئولیت تاریخی در قبال مقاومت عفرین سخن گفت. خلق عفرین و نیروهای مقاومتگر دو ماه است که علیه قتل‌عام و حملات وحشیانه با قهرمانی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کردند. اکنون زمان آن فرارسیده است که هر آنچه که لازم است بدون اتلاف وقت صورت گیرد. برای آزادی و دمکراسی آنچه ضروری است بایست اکنون انجام شود. زمان آن فرا رسیده که بشریت همصدا با شعار " هر جا عفرین، هر جا مقاومت" به قیام برخیزند. اگر در عفرین و تمام روژاوا، مقاومت آزادیخواهی با راهکارهای نوین تعمیق یابد، پیش از همه در شمال و جنوب کردستان مقاومت در هر چهار بخش کردستان گسترش می‌یابد. پیش از همه اگر در اروپا و چهار سوی دنیا حمایت شایسته‌ای از مقاومت تاریخی صورت گیرد، حملات وحشیانه فاشیست‌های قاتل با شکست مواجه خواهند شد و مبارزه آزدی و دمکراسی به پیروزی خواهد رسید . بویژه اگر کارزار انقلاب شمال کردستان بر این مبنا بپاخیزد به دیکتاتوری فاشیست رژیم حاکم بر ترکیه که همچون بلایی بر بشریت سایه افکنده است پایان داده و ترکیه و خاورمیانه را دمکراتیک خواهد کرد.

 

در این راستا یکبار دیگر به مقاومت تاریخی عفرین درود می‌فرستیم و نوروز را به رهبر عبدالله اوجالان، مقاومتگران عفرین و همگان تبریک می‌گوییم، به نیروها و افرادی که در مقابل حملات فاشیست‌ها سکوت کرده‌اند می‌گوییم :'به سکوت پایان دهید، زیرا نوبت شما هم می‌رسد' و از آحاد بشریت می‌خواهیم که به اشغالگری دولت جمهوری فاشیست ترکیه پایان دهند و با حمایت از عفرین آزاد، آزادی را در تمام جهان به پیروزی رسانند."