پ.ک.ک: آمران و عاملان قتل‌عام پاریس محافظت می‌شوند

​​​​​​​پ.ک.ک: قتل‌عام پاریس از سوی نیروهای فاشیست و جنایت‌پیشه‌ای انجام شده است که حیات خود را منوط به تداوم مسئله کُرد می‌دانند.. این جنایت تلاشی برای سنگ‌اندازی در حل مسئله کرد بود

کمیته مدیریتی حزب کارگران کردستان به مناسبت ششمین سالروز قتل‌عام پاریس بیانیه‌ای منتشر کرده و می‌گوید:"رفقا سارا، روژبین و روناهی روز ٩ ژانویه در مرکز پاریس به شیوه‌ای ناجوانمردانه به قتل رسیدند. آنچه روی داد حمله‌ای برنامه‌ریزی شده از سوی حکومت طیب اردوغان و سازمان میت با سرکردگی هاکان فیدان بود.

 

در بیانیه پ.ک.ک آمده است:

"در ششمین سالروز شهادت یاد و خاطره رفیق ساکینه جانسز (سارا) یکی از موسسان حزب و انقلابیون پیشاهنگ مبارزه آزادیخواهی زنان و رفقای مبارز فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) که در ٩ ژانویه ٢٠١٣ در پاریس به قتل رسیدند را گرامی می‌داریم. اعلام می‌کنیم که در هفتمین سال این قتل‌عام ناجوانمرادنه طی کارزار خلق و حزبمان به حصر و فاشیسم پایان می‌دهیم و کردستان را آزاد می‌نماییم و اینچنین به وظایف خود در قبال رفقای شهید عمل می‌کنیم."

 

همچنان که می‌دانیم رفقای ما سارا، روژبین و روناهی در ٩ ژانویه ناجوانمردانه در مرکز پاریس به قتل رسیدند. این قتل‌عام حمله‌ای سازماندهی شده و از پیش برنامه‌ریزی‌شده حکومت طیب اردوغان و سازمان استخابارات ملی ترک(میت) تحت فرمان هاکان فیدان صورت گرفت. محال است که چنین حمله‌ای بدون حمایت فرانسه و برخی نیروهای اروپایی انجام شود. به همین دلیل دولتمردان وقت فرانسه و برخی کشورهای اروپایی مستقیما مسئول این قتل‌عامند. عمر گونی عامل قتل بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفت. در نتیجه بازجویی که چهارسال به درازا کشید، عیان شد که حمله سازماندهی شده و از قبل برنامه‌ریزی شده است و با دستور حکومت آ.ک.پ و از سوی سازمان میت طرح‌ریزی و به اجرا درآمده است. طبق مدارک مستدل این موضوع هم در تحقیقات نیروهای پلیس و هم در دادخواست اثبات شده است.

 

اما یک‌ماه قبل از آغاز جلسه دادگاهی عامل جنایت عمر گونی در زندان به تقل رسید و اینچنین از برگزاری دادگاه و محاکمه وی جلوگیری شد. با از میان رفتن عمر گونی هم از برگزاری جلسه دادگاهی جلوگیری کردند و هم از آشکار شدن و محاکمه دیگر عوامل این قتل‌عام ممانعت به عمل آوردند. اینچنین متهمین اصلی؛ طیب‌ اردوغان، محمد علی شاهین، حسین چلیک و هاکان فیدان محافظت شدند. مسئله اصلی این است که به فرض قدرت دولتمردان فرانسه نتوانست مانع از قتل‌عام شود، ولی آیا قدرت دولتمردان فرانسه باز هم برای محاکمه و جزای عاملان و آمران این جنایت ناجوانمردانه کافی نبود؟ واضح است که منافع کوچک مانع از رسیدگی به پرونده شده و همچون لکه ننگی بر پیشانی بشریت مانده است. ما می‌خواهیم به این وضع پایان داده شود. از دولت فرانسه می‌خواهیم به وظایف خویش عمل کند و ضمن اعلام متهمان قتل‌عام، آنان را محاکمه کند.

 

همه می‌دانیم که قتل‌عام پاریس در نهم ژانویه در زمانی روی داد که در امرالی مرحله گفت‌وگو با رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان آغاز شده بود. هدف از این قتل‌عام مانع‌ترشی و توقف گفت‌وگو در مورد مسئله کرد بود، به این معنی که قتل‌عام از سوی نیروهای فاشیست- جنایتکاری انجام شده است که حیات خود را منوط به تدوام مسئله کرد می‌دانند. حمله‌ای علیه آزادی و دمکراسی بود، حمله‌ای علیه کردها و زنان بود، این گونه همگان دشمنی خود را با پ.ک.ک نشان دادند.

 

رهبر عبدالله اوجالان گلوله‌هایی که رفقا سارا، روژبین و روناهی را در پاریس هدف قرار داد را تداوم توطئه ٩ اکتبر (١٩٩٨) و ١۵ فوریه (١٩٩٩) خواند و اعلام کرد که این حمله از سوی نیروهای توطئه‌گر صورت گرفته است. رهبری گفت که درصدد [این نیروها] روزآمدکردن توطئه و تداوم آن هستند. آشکار است که هدف از این حمله پایان دادن به مرحله دیالوگ و گفت‌وگو بود. اینگونه خواستند راه حملات القاعده و داعش در خاورمیانه را فراهم کرده و هرگونه مقاومت اولیه‌ را در نطفه خفه کنند. اگر در مقابله با حمله توطئه‌گرانه‌ای که با قتل‌عام پاریس آغاز شد گرفته نمی‌شد و جنبش آزادیخواهی کردستان به مبارزه خود ادامه نمی‌داد در اینصورت مقاومت در برابر حملات نژادپرستانه داعش شکل نمی‌گرفت و تبهکاران نژادپرست، خاورمیانه را به کنترل خویش درمی‌آوردند.

 

با دقت بیشتر می‌توان دید که تلاش‌ها برای روزآمد کردن توطئه‌ای که با قتل‌عام پاریس آغاز شده همچنان ادامه دارد. همان نیروهایی که در پاریس دست به قتل‌عام زدند امروز هم به نسل‌كشی کردها و زنان در چهاربخش کردستان و خارج از میهن دست می‌زنند. در عفرین، بوتان، درسیم، شنگال، مخمور، برادوست و چهاربخش کردستان حمله و قتل‌عام فاشیست‌ها و جنایتکاران ادامه دارد. آنانی که دیروز سارا، روژبین و روناهی را به قتل رساندند امروز آوستا، دلال و زکی[ها] را به قتل می‌رسانند. با هدف قرار دادن مسئولین حزب ما درصدد تصفیه جنبش آزادی و دمکراسی هستند.

 

اما حزب ما و خلق ما، زنان و جوانان کرد راه سارا، روژبین و روناهی را برگزیدند، با مبارزه خود طی شش سال گذشته حملات توطئه‌گران را در هم شکستند، برنامه‌های آنان را نقش برآب کردند و داغ به دل قاتل‌های فتنه‌گر گذاشتند. فاشیست‌های آ.ک.پ/م.ه.پ در شمال کردستان را به فروپاشی سوق دادند، به تمامی تبهکاران داعشی در روژاوا پایان دادند، سیاست نوکری در جنوب کردستان را متوقف کردند و در چهار سوی دنیا کردها و مبارزات مشروع و آزادیخواهانه آنان را به جهانیان شناساندند. اینگونه انتقام قتل‌عام پاریس گرفته شد.

 

مبارزه حساب‌خواهی اکنون با پیشاهنگی لیلا گووَن بر مبنای روزآمدکردن مقاومت ١۴ ژوئیه که با شعار "به حصر و فاشیسم پایان دهیم" آغاز گردیده همچنان ادامه دارد. کارزار پیروزمندانه ما که هدف آن آزادی رهبر عبدالله اوجالان است در تمام عرصه‌ها گسترش یافته و همچنان وسیعتر خواهد شد. این حقیقت زندگانی صحیح سال ٢٠١٩ خواهد بود. مبارزه انقلابی ما که از سارا تا لیلا بر مبانی خطمشی آزادی زن نیرومند شده است با کارزار 'به حصر و فاشیسم پایان دهیم' ادامه خواهد یافت. سال ٢٠١٩ با این کارزار به سال پیروزی مبدل می‌شود و شهدای پاریس در این پیروزی جاودان خواهند شد.

 

بر این مبنا در ششمین سالروز شهادت رفقا سارا، روژبین و روناهی یکبار دیگر با احترام از آنان یاد می‌کنیم و از خلقمان بویژه از زنان و جوانان و همچنین دوستانمان دعوت می‌کنیم تا در هر عرصه‌ای با فعالیت‌های نیرومند به کارزار پیروزمندانه‌ی 'به حصر و فاشیسم پایان دهیم' ملحق شوند."