پ.ک.ک: انتقام شهدا گرفته خواهد شد

​​​​​​​پ.ک.ک اعلام کرد، زنان و جوانان کرد از فرزندان خود صیانت خواهند کرد و با پیروزی آزادی، انتقام شهدا را خواهند گرفت.

مرکز اطلاعرسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ اعلام کرده بود، عضو کمیته‌ی از نو بنیاد نهادن پ.ک.ک و عضو انجمن فرماندهی ه.پ.گ "دوغان زنار" همراه ۱۱ رفیقش در ماه نوامبر ۲۰۱۷ در منطقه‌ی آمد شهید شد.

 

کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کردستان پ.ک.ک در این مورد با انتشار پیامی اعلام کرد، "ما یاد شهید فرمانده دوغان زنار و ۱۱ رفیقش را ارج می‌نهیم. دوباره عهد می‌بندیم که اهداف آنها را به واقعیت مبدل کنیم. با خانواده و خلقمان اعلام هم‌دردی می‌کنیم."

 

در این پیام آمده است، "فرزند قهرمان خلق بوتان رفیق دوغان زنار در سال ۱۹۹۱ به صفوف گریلا پیوست و در ابتدا در منطقه‌ی بوتان و سپس در تمامی مناطق کوهستانی کردستان بیشتر از ۲۵ سال مبارزه کرد. از مبارز تا یک فرمانده‌ی منطقه‌ای و عضویت در شورای فرماندهی در همه‌ی سطوح به وظایف خود به خوبی عمل کرد. در مرحله‌ی از نو بنیاد نهادن پ.ک.ک، توسط رهبر آپو برای کمیته‌‌ی از نو بنیاد نهادن پ.ک.ک انتخاب شد و برای انجام این وظیفه با تمام توان خود به تلاش پرداخت. برای عمل به وظایف و مسئولیتهایش با شجاعت و فاکار تلاش می‌کرد. در سنین جوانی به صفوف گریلا پیوست و تمام زندگی خود را برای آزادی کردستان فدا کرد. بر این اساس از مبارزان دانای بوتان به فرمانده‌ی کردستان و عضو کمیته‌ی از نو بنیاد نهادن پ.ک.ک تبدیل شد. حزبمان و نیروهای گریلا در مسیر این فرمانده‌ی بزرگ گام برخواهند داشت. خلق کردستان و بخصوص خلق بوتان از این فرزند مبارز و دانای خود صیانت خواهند کرد. جوانان کردستان و بوتان با پیوستن به نیروهای گریلا به نمونه‌ی دوغان-ها تبدیل خواهند شد و انتقام همه‌ی شهدای کردستان را از دیکتاتوری آ.ک.پ-م.ه.پ فاشیست خواهند گرفت."

 

"رفیق زولکوف گزن اولین شهید این مقطع است"

در بخش دیگری از پیام پ.ک.ک آمده است، "مقاومت بزرگ اعتصاب غذا که با پیشاهنگی لیلا گوون از ۷م نوامبر ۲۰۱٨ آغاز شده است، اولین شهید خود را تقدیم کرد. رفیق زولکوف گزن که مدت ۱۲ سال در زندانهای دولت ترکیه محبوس بود، از ۱م مارس /۱۰ اسفند دست به اعتصاب غذا زده بود و برای آنکه دست به مبارزه‌ای بزرگتر بزند در زندان تکیرداغ به زندگی خود پایان داد و شهید شد. رفیق زولکوف که در شهر کهن انسانیت در "سورِ آمد" متولد شده بود و در همانجا هم بزرگ شد. در جوانی به مبارزان آزادی پیوسته است و تمام مسئولیتهایش را با شجاعت و فداکاری به انجام رسانده است. ۱۲ سال در زندانهای دولت ترکیه مقاومت کرد و در همه‌ی فعالیتها در صف مقدم قرار داشت. با شهادتش در ۱۷ مارس /۲۶ اسفند به اولین شهید زندان در حرکت مقاومتی 'حصر را در هم می‌شکنیم، فاشیزم را از هم می‌پاشیم و کردستان را آزاد می‌کنیم'  که برای آزادی رهبر آپو انجام می‌شود، تبدیل شد."

 

"در همه‌ی زمینهها تلاشها برای آزادی را نیرومندتر می‌کنیم"

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، "با احترام، عشق و منتداری یاد رفیق شهید زولکوف گزن را گرامی می‌داریم و دوباره عهد می‌بندیم که اهداف او را محقق کنیم و در کردستان آزاد یادش را زنده بداریم. شهادت رفیق زولکوف که فداکاری بزرگی انجام داده و شهید نوروز ۲۰۱۹ است، پیروزی مقاومت است. رفیق زولکوف که به کاروان شهدا پیوست، برای آزادی رهبر آپو و خلقمان پلی محکم است. ما از خلق کردستان و بخصوص خلق آمد می‌خواهیم که از شهید زولکوف صیانت به عمل آورند. بر بروی پل مستحکم آزادی راه روند و تلاشها برای آزادی را د همه ی زمینه‌ها نیرومندتر کنند."

 

"با تکیه بر راه و هدف رفیق زولکوف حصر را پایان می‌دهیم"

در پیام پ.ک.ک همچنین آمده است، "باید بدانیم که زندگی حقیقی، شهیدان ما هستند. بر اساس حرکت در مسیر شهدای قهرمانمان و صیانت از این زندگی آزاد، ما به عنوان خلق و جنبش به صاحب این بهای آزادی تبدیل شدیم. اکنون نیز ما با گام برداشتن در مسیر گریلاهای قهرمان و رفیق زولکوف، حصر را پایان می‌دهیم، فاشیزم را در هم می‌شکنیم و کردستان را آزاد خواهیم کرد. ترکیه و خاورمیانه را دمکراتیزه خواهیم کرد. ما با این مبارزات قهرمانان که در مسیر و خط شهدا انجام می‌دهیم، کاری می‌کنیم رهبر آپو آزاد شود و با آزادی مبارزه کند."

 

"رفیق زولکوف کار سخت و دشوار را انجام داد. او راه درست را نشان داد و ما باید بر روی آن راه گام برداریم. دیگر برای ما انقلابیون و مبارزان آسان است که در این راه آزادی و پیروزی قدم برداریم. نباید از قربانی دادن در قبال آزادی ترسید. بلکه باید از توقف مقاومت ترسید. رفیق زولکوف این ترس را از بین برد. زنان و مردان کرد، خلق کرد و جوانان اکنون با شجاعت و فداکاری بیشتری مبارزه می‌کنند و فاشیسم را در هم خواهند پیچید. خطی از مبارزه را اساس قرار خواهند داد  که به خود آسیبی نرسانند بلکه به فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ ضربه بزنند و سیاست و ذهنیت فاشیست و پاکسازی را در تاریخ از بین ببرند. باید همگان بخصوص رفقایی که در زندانها هستند و انقلابیونی که در اعتصاب غذا به سر میبرند به درستی مفهوم شهادت را درک کنند. با شیوه‌ای درست از آن صیانت کنند و بتوانند خود را به نیروی انتقام از فاشیسم مبدل کنند. با تلاشها و فعالیتهایشان فاشیسم را به زباله‌دان تاریخ بیندازند."

 

"انتقام رفقای شهیدمان را خواهیم گرفت"

در ادامه‌ی پیام پ.ک.ک آمده است، "بدیهی است که زنان و جوانان کرد و آحاد خلق از فرزندان خود صیانت خواهند کرد. حرکت آزادی را پیروز خواهند کرد و انتقام رفقای شهید را خواهند گرفت. گریلاهای قهرمانمان هر روز ضربات سنگین و مرگباری به دشمن فاشیست و قاتل وارد می‌کنند و انتقام می‌گیرند. در ۱۶ مارس /۲۵ اسفند نیروهای ه.پ.گ در خواکورک ضربه‌ی مهلکی به نیروهای آ.ک.پ-م.ه.پ وارد کردند. در مقابل این پیروزی بزرگ ما به مبارزان و فرماندهان ه.پ.گ تبریک می‌گوییم. در مبارزات آزادی برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم. ما با احترام و منتداری یاد آن شهدا را که در این عملیات تاریخی شهید شدند را گرامی میداریم. بر این اساس نوروز جشن آزادی را به گریلاها و نیروهای حزبمان، خلقمان و دوستانمان تبریک می‌گوییم. از آنها می‌خواهیم که به میدانهای نوروز بیایند و نوروز ۲۰۱۹ را به نوروز پایان حصر و فاشیسم تبدیل کنند."