پ.ک.ک: با مبارزه علیه حصر به استقبال ۱ مه می‌رویم

​​​​​​​پ.ک.ک اعلام کرد، با شعار 'پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان' به استقبال ۱ ماه مه می‌رویم. روح مبارزه، پشتیبانی و اتحاد اول ماه مه و مقاومتمان علیه حصر را با هم در می‌آمیزیم

شورای رهبری پ.ک.ک به مناسبت اول مه روز جهانی کارگران و زحمتکشان بیانیه‌ای منتشر نمود و اعلام کرد، "در وجود کارگران از اول مه که روز اتحاد، پشتیبانی، تلاش و مبارزه زحمتکشان و کارگران و خلقهای زیردست و زنان است، استقبال می‌کنیم."

 

در این بیانیه آمده است:

"در چهار گوشه‌ی جهان اول مه با عزم و امید گرامی داشته می‌شود. ما، خلق و جنبش، مبارزاتمان را برای آزادی و دمکراسی علیه سیاست و ذهنیت فاشیسم انجام داده و اینگونه به استقبال اول مه می‌رویم. جنگ پیروزمندانه‌مان علیه فاشیسم داعش، که به بلایی برای خلق‌های خاورمیانه مبدل شده بود را با کارزار 'پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان' ادامه خواهیم داد. در همین راستا ما اول مه را به کارگران و رنج‌دیدگانی که برای آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم مبارزه می‌کنند، همچنین همه‌ی خلقهای زیردست تبریک می‌گوییم و برای آنها آرزوی پیروزی داریم. به خصوص قبل از همه به خلقمان، همه‌ی خلق‌ها و فرودستان که بزرگترین مبارزات را برای آزادی و دمکراسی در اول ماه مه انجام داده و بیشترین شهدا را پیشکش کرده‌اند. این مبارزات اکنون در هر چهار گوشه‌ی جهان در جریان است و برای آن شهید می‌دهند. در همین چهارچوب یاد شهدای اول مه سال ۱۹۷۷ /۱۱ اردیبهشت ١٣۵۶در میدان تقسیم و گریلای فرمانده شهید رمضان کاپلان و همه‌ی شهدای ۱ مه را گرامی داشته و دوباره عهد می‌بندیم که اهداف آنها را محقق کرده و یادشان را زنده بداریم.

 

اول مه برای آزادی، دمکراسی و برابری، مشارکت کمونال و پشتیبانی به مرکز و روح مبارزات تبدیل شده است. سوسیالیسم حقایق موجود را نشان داده و آشکار می‌کند. به همین دلیل هیچ حمله‌ا‌ی از سوی مدرنیته‌ی سرمایه‌داری نخواهد توانست روح و اراده‌ی ۱ مه را تضعیف کند و نمی‌تواند از اهمیت و معنی آن برای فرودستان بکاهد. بالعکس درک و روح مبارزات، پشتیبانی و اتحاد ۱ مه راه را برای انجام مبارزات آزادی و دمکراسی هموار کرده است.

 

معیارهای سوسیالیسم دمکراتیک با ابزار دولتی ایجاد نمی‌شود

جنگ سوم جهانی که بین سرمایه‌داری جهانی و محافظه کاران دولت-ملت انجام می‌شود و مرکز آن در خاورمیانه است، برای خلقهای خاورمیانه و همه‌ی فرودستان فرصتی عالی برای مبارزات علیه حملات فاشیسم و اشغالگران کاپیتالیستی جهانی فراهم نموده است. بشریت و همه‌ی فرودستان در تلاشند این مقطع را که پس از فروپاشی رئال سوسیالیسم فراهم گردیده به خوبی و درستی درک کرده و از فرصتهایش استفاده کنند. بر این اساس، مبارزات سوسیالیسم دمکراتیک علیه سیستم مدرنیته‌ی سرمایه‌داری در همه‌ی عرصه‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

 

اما برای مبارزات آزادی، برابری تفاوتها و نژادها و دمکراسی، که با قدرت پیش می‌رود، باید دلایل فروپاشی رئال سوسیالیسم را به خوبی تشریح کرده و درک درستی از آن ایجاد شود. حقیقت مدرنیته‌ سرمایه‌داری و وضعیت کنونی به درستی و عمیقا تحلیل گشته و علیه مدرنیته سرمایه‌داری، ذهنیت و هوشمندی، برنامه و راه و روشی درست برای مبارزات ایجاد شود. بسیار مهم است که در این موضوع به درستی این مسئله درک شود که با ابزار  قدرت و دولت آزادی، برابری تنوعها و تکثر فرهنگها، مشارکت کمونال که معیارهای سوسیالیسم دمکراتیک هستند ایجاد نخواهند شد.

 

فلذا بسیار مهم است که در مورد تئوری مدرنیتهغی دمکراتیک که رهبر عبدالله اوجالان آنرا ایجاد کرده است، گفتگو شود و اساس قرار گیرد. بر این اساس از همه‌ی نیروهای انقلابی و سوسیالیست می‌خواهیم که موضوعها و مباحث در این زمینه را به شیوه‌ای جدی و منسجم تشریح نموده و آگاه باشند که سوسیالیسم دمکراتیک با ابزار قدرت و دولت ایجاد نمی‌شود و محقق نمی‌گردد، بلکه بر اساس جامعه‌ی دمکراتیک متکی به آزادی زنان و حفاظت از محیط زیست و اکولوژی اجتماعی به عنوان حزب و جنبش فعالیت کنند.

 

مبرهن است جهانی که سوسیالیسم دمکراتیک پیشاهگ آن نباشد، دنیایی نیست که انسان بتواند در آن آزادانه زندگی کند. دنیای ما که در چنگ سرمایه‌داری شبیه‌‌ساز است به سمت نابودی می‌رود. کاپیتالیسم به معنی بحران، استعمارگری و جنگ است. سیستم مدرنیته‌ی سرمایه‌داری نمی‌تواند خود را از جنگ سوم جهانی برهاند و در تلاش است در سایه‌ی بحرانها و تنگناها سلطه‌ی خویش بر جهان را ادامه داده و دنیا را اداره کند. هیچ کس نباید انتظار آن را داشته باشد که مدرنیته‌ی سرمایه‌داری بتواند با تواناییها و نیروی خود از این بحرانها و تنگناها نجات پیدا کند. به همین دلیل تنها آلترناتیوی که می‌تواند انسانیت را از جنگ، استعمارگری، فشار و نابرابری نجات دهد، سوسیالیسم دمکراتیک است. بنابراین ضروریست کار بنیاد نهادن مدرنیته‌ی دمکراتیک که ما را به سمت سوسیالیسم رهنمون می‌کند را ادامه دهیم و همیشه در میان انقلاب مدرنیته‌ی دمکراتیک بمانیم.

 

جشن‌های ۱ مه و مبارزات علیه حصر لازم است یکی شوند

ما؛ جنبش پ.ک.ک برای محقق ساختن انقلاب در کردستان و گسترش آن در منطقه، با همه‌ی قدرت و توان خود تلاش می‌کنیم. زندگی کمونال دمکراتیک بدون قدرت و دولت را برای خود آغاز می‌کنیم و آنرا ایجاد خواهیم کرد و بر همین اساس تلاش می‌نماییم سازماندهی جامعه‌ی دمکراتیک و بنیاد نهادن ملت دمکراتیک را محقق کنیم. پیشگامی رهبر عبدالله اوجالان و شهدای قهرمانمان، مقاومت و فداکاری خلقمان به ویژه زنان و جوانان، ما را بسیار کارآمدتر میکند. بر این اساس ما راه حل کنفدرالیسم دمکراتیک که متکی به خودمدیرتی دمکراتیک است را عملی می‌کنیم. با این مبارزات پاسخ حملات سیستم مدرنیته‌ی سرمایه‌داری و نیروهای ملت-دولت‌پرست فاشیست را خواهیم داد و حملاتشان را با شکست مواجه خواهیم کرد.

 

با مقاومت مرحله 'پایان دادن به انزوا، درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان' به استقبال اول ماه مه می‌رویم. ما روح مبارزات، پشتیبانی و اتحاد اول مه را با کمپین مقاومتی خود علیه حصر درهم می‌آمیزیم و یکی می‌کنیم. ما؛ خلق و جنبش تلاش می‌کنیم بر این اساس با جوهر وجودی اول مه زندگی کنیم. ما اول مه را برای آزادی، برابری و سوسیالیسم دمکراتیک در همه‌ی عرصه‌ها گسترش می‌دهیم. ما با خلق و گریلا در کوهستانها، دشتها، شهرها و زندانها و با هر شیوه‌ای به مقاومت خواهیم پرداخت. در مبارزات و فعالیتهای خلق و گریلا تا مقاومت بزرگ اعتصاب غذا که با پیشاهنگی لیلا گوون رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک ک.ج.د انجام می‌شود، همه‌ی راهها و شیوه‌های مبارزه بر اساس مکان و زمان خود انجام خواهند شد. از راه این مبارزات ما فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ را تا پرتگاه نابودی و فروپاشی برده‌ایم و بدون شک بر این باوریم، که در مدت کوتاهی حصر را پایان می‌دهیم. نه حملات سبعانه‌ی اردوغان فاشیست و نه اعمال قلچیدار اوغلو و نه مرکز جنگ ویژه نمی‌توانند در مقابل رسیدن به این اهداف، راه را بر خلق‌های کردستان و ترکیه ببندند.

 

نیروهای گریلا و خلقمان، هر روز در حال انتقام حملات نامردانه‌ی فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ علیه مقاومتگران اعتصاب غذا و مادران قهرمان کرد هستند. بدون شک اول ماه مه به روز بازخواست قاتلین فاشیست بدل خواهد شد. بر این اساس یک بار دیگر یاد شهدای اول مه را گرامی می‌داریم و اول مه را به خلق میهن‌دوستمان تبریک گفته و از خلقمان می‌خواهیم در هر جایی که هستند پرچم اول مه را بهتر و بلندتر برافرازند و به نیروی گرامیداشت این روز بدل شوند. گرامیداشت اول مه و مقاومت علیه حصر را یکی کنند و همه‌ی میدانها را به عرصه‌ی اتحاد، پشتیبانی و مبارزه تبدیل کنند."