پ.ک.ک جنبشی متعلق به جنوب کردستان است/ هدف ترکیه قطع رابطه جنوب و شرق کردستان است

عگید کلار از فرمانده‌های نیروهای مدافع خلق اظهار کرد که دولت ترک درصدد اشغال جنوب کردستان و قطع ارتباط مابین جنوب و روژهلات کردستان است. کلار از روشنفکران، جوانان و نیروهای پیشمرگ خواست تا در کنار نیروهای گریلا جای گیرند.

عگید کلار از فرمانده‌های نیروهای مدافع خلق اظهار کرد که دولت ترک درصدد اشغال جنوب کردستان و قطع ارتباط مابین جنوب و روژهلات کردستان است. کلار از روشنفکران، جوانان و نیروهای پیشمرگ خواست تا در کنار نیروهای گریلا جای گیرند.

عگید کلار یکی از فرمانده‌های نیروهای مدافع خلق در رابطه با اهداف رژیم ترکیه از اشغال جنوب کردستان، مواضع برخی از مسئولان حکومت اقلیم کردستان، واکنش خلق به اشغالگری رژیم ترکیه و مقاومت گریلاهای کردستان با خبرگزاری فرات گفت‌وگو کرد.

 

گریلاها از آغاز بهار مقاومت بزرگی را در برابر اشغالگری رژیم ترک نشان داده‌اند

عگید کلار در آغاز سخنان با تأکید بر اینکه هدف رژیم ترک اشغال تمام جنوب کردستان است عنوان کردن نام پ.ک.ک را از سوی ترکیه برای لاپوشانی و تنها یک بهانه نامید.

 

کلار خاطرنشان کرد که ماهیت رژیم غاصب ترک را در حمله به روژاوای کردستان بر همگان آشکار شد. وی اظهار کرد:"از آغاز بهار بدین‌سو حملات رژیم ترکیه به منطقه برادوست  و بهدینان بدون وقفه ادامه دارد، رفقای ما در منطقه بهدینان- خاکورک مقاومت تاریخی را در برابر اشغالگران نشان می‌دهند. در واقع رفقای ما از آغاز بهار جنوب کردستان را از حملات روزانه رژیم اشغالگر ترک محافظت می‌کنند.

 

ترکیه مسئول اصلی شکست همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان است

کلار در سخنان خود با اشاره به همپوشانی احزاب حاکم در ترکیه و تشدید فضای نژادپرستی از سوی آنان پذیرش هرگونه موقعیت سیاسی برای کردها را مرگ رژیم ترکیه خواند؛"مابین آ.ک.پ و م.ه.پ تفاوتی وجود ندارد. همچنان که در انتخابات اخیر با هم ائتلاف کرده بودند. تمام سیاست‌های آن بر مبنای دشمنی کردهاست. مسئول اصلی شکست همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان رژیم ترکیه است. لازم است جوانان و روشنفکران جنوب کردستان از ماهیت رژیم ترکیه آگاه باشند. ما از خلقمان در جنوب می‌خواهیم که از گریلاهای آزادیخواه صیانت به عمل آورندو نسبت به فتنه‌های رژیم ترکیه علیه خلق در جنوب کردستان هشیار باشند."

 

پ.ک.ک متعلق به جنوب کردستان است

فرمانده نیروهای مدافع خلق عگید کلار خاطرنشان کرد:"پ.ک.ک جنبشی کردستانی و متعلق به تمام بخش‌های میهن است. پ.ک.ک در عین حال جنبشی متعلق به جنوب کردستان است و هیچ کسی نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند. رفقای ما در جنگ جلولا شرکت کرده و با داعش جنگیدند. در کرکوک هم همینگونه بود. رفقای ما در کرکوک در جنگ با داعشی‌ها به شهادت رسیدند. در شنگال این رفقای ما بودند که برای محافظت خلق در برابر تبهکاران داعش مقاومت کردند. پ.ک.ک جنبشی متعلق به جنوب کردستان است و کسی نمی‌تواند انرا انکار کند. عملکرد پ.ک.ک نشان می‌دهد که متعلق به جنوب کردستان است. زیرا هر زمان حمله‌ای به جنوب کردستان شده این پ.ک.ک است که در برابر مهاجمان ایستادگی کرده است.:

 

عگید کلار سپس به حملات داعش در سالهای اخیر به جنوب کردستان اشاره کرده و یادآوری کرد که پس از داعش دولت ترکیه خود وارد حمله علیه کردها در جنوب شده است. کلار افزود:"در حقیقت داعش و رژیم ترکیه دو روی یک سکه هستند. لازم است به این واقعیت آگاه باشیم و سناریو‌ی حمله به قندیل را هم در این چهارچوب بدانیم. دفاع از قندیل دفاع از تمام خاک جنوب کردستان است. "اشغالگر" نامیدن پ.ک.ک تنها خوش‌خدمتی به اشغالگران خاک کردستان است. ما خود اهل جنوب کردستان هستیم. چگونه ما که خلق این بخش از کردستانیم "اشغالگر" نامیده می‌شویم؟ ما کجا را اشغال کرده‌ایم؟ اگر فردی یا جنبشی یا حزبی در حال دفاع از میهن خود باشد چگونه می‌توان وی را اشغالگر نامید؟ دولت ترکیه به جنوب کردستان حمله کرده و ما در دفاع از خاک کردستان با ارتش ترکیه می‌جنگیم تحت چه طرز تفکری ما اشغالگر نام می‌گیریم؟ این ادعا تنها و تنها خوش خدمتی به اشغالگران است. خوش خدمتی به رژیم نژادپرست ترکیه است. خلق ما بهتر است چشم خود را باز کرده و واقعیت را ببینند. لازم است خلق به عناصر اینچنینی پاسخی درخور دهند."

 

یکی از هدفهای رژیم ترک قطع رابطه میان کردهای جنوب و روژهلات کردستان است

این فرمانده گریلا در ادامه سخنان خود یکی از اهداف رژیم ترکیه در حمله به جنوب کردستان را قطع روابط مابین این بخش از میهن با روژهلات کردستان دانست. هدف دیگر رژیم ترکیه اشغال موصل و کرکوک است. ادعای حمله به پ.ک.ک بهانه‌ای بیش نیست.

 

عگید کلار در پایان از خلق جنوب کردستان، نیروهای پیشمرگ وفادار به آرمانهای میهن‌دوستانه، روشنفکران و جوانان خواست تا ضمن اتحاد و انسجام ملی به دفاع از ارزش‌های تاریخی و مبارزاتی خود که همانا پ.ک.ک هم یکی از آنهاست برخیزند و در برابر هر گونه فتنه و دسیسه‌ی اشغالگران و مزدوران آنان ایستادگی نمایند.