پ.ک.ک: در هفتمین سال انقلاب روژاوا بایستی اشغالگری فاشیست‌ها پایان یابد

در بیانیه‌ حزب کارگران کردستان خاطرنشان شده که ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ روزیست که خلق روژآوای کردستان باور و اراده‌ی خود را برای بنیان نهادن زندگی آزاد و دمکراتیک نشان داد

کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کردستان ـ پ.ک.ک به مناسبت ششمین سالگرد انقلاب روژآوا بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

 

در این بیانیه‌ خاطرنشان شده که ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ روزیست که خلق روژآوای کردستان باور و اراده‌ی خود را برای بنیان نهادن زندگی آزاد و دمکراتیک نشان داد.

 

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک ششمین سالگرد پیروزی تاریخی انقلاب روژآوا را به رهبر خلق کُرد عبدالله ‌اوجلان، به خلق روژآوای کردستان، نیروهای آزادیخواه روژآوا و تمام بشریت تبریک گفت.

 

پ.ک.ک ضمن تجلیل از شهیدان مقاومت کوبانی و عفرین، از تمام شهیدان راه آزادی و دمکراسی با احترام یاد کرد.

 

در بیانیه‌ی پ.ک.ک تاکید شده که در هفتمین سال انقلاب، بایستی انقلاب فرهنگی و اجتماعی خلق روژآوا تعمیق یافته و نیروهای دفاع ذاتی نیز گسترش یابد. همچنین بایستی بر اساس اتحادیه‌ی سوریه‌ی دمکراتیک، مبارزات سیاسی توسعه یابد.

 

انقلاب روژآوا، راه را بر ایجاد خاورمیانه‌ی دمکراتیک گشوده است

در بیانیه‌ی پ.ک.ک چنین آمده است:" همانگونه که محرز است، انقلاب روژآوا در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ به مثابه‌ی بخشی از انقلاب کردستان و سوریه به میدان آمد. با اساس قرار دادن تئوری مدرنیته‌ی دمکراتیک رهبر آپو راه را بر کردستانی آزاد، سوریه‌ای دمکراتیک و همچنین خاورمیانه‌ای دمکراتیک گشوده است. انقلاب روژآوا در ابتدا اتحاد دمکراتیک خلق عرب و تمامی خلق‌های سوریه و خاورمیانه را امکان‌پذیر ساخت و در قالب آن، انقلاب دمکراتیک خلق‌ها آغاز گشت. نیروهای دفاع ذاتی روژآوا علیه تبهکاران القاعده، داعش و همچنین علیه اشغال جرابلس، باب و عفرین توسط دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه، قهرمانانه مقاومت کرده و به نیروهای پیشاهنگ اتحادیه‌ی سوریه‌ی دمکراتیک مبدل شدند. با اجرایی کردن سیستم کنفدرالیسم دمکراتیک در شمال و شرق سوریه، خودمدیریتی دمکراتیک را پیشبرد داده و راه را بر تشکیل ملت دمکراتیک گشودند."

 

انقلاب روژآوا از همان آغاز به انقلاب آزادی زن مبدل شد

انقلاب روژآوا به همان اندازه که انقلابی اجتماعی، دمکراتیک و آزاد است، انقلابی برای آزادی زنان نیز می‌باشد. از لحاظ ایدئولوژیکی و عملی نیز به انقلابی تبدل شد که زنان در آن پیشاهنگ بودند و اینگونه علاوه بر اینکه سطح آزادی جامعه در انقلاب کردستان و سوریه را مشخص کرد، برای پیشبرد انقلاب آزادی زنان در تمام جهان به بارقه‌ای از امید مبدل شد. پس از آن تمام جریان‌های سوسیالیست، انقلابی و دمکراتیک در سطح جهان، به ناچار جنبه‌های ایدئولوژیک، تئوریک و تاکتیکی خود را مورد بازبینی قرار دادند تا ناکارآمدی آنها را در رابطه با انقلاب زنان دریابند.

 

علیه هرگونه حمله‌ی اشغالگرانه مقاومت کرد

خلق روژآوای کردستان طی شش سال گذشته با اراده و روحیه‌ای آزادیخواه علیه تمام حملات اشغالگرانه‌ی بیگانگان به مبارزه برخاست. با وجود اینکه در این راه هزاران شهید داده است، مبارزات خود را قهرمانانه ادامه داده و به یک الگوی تاریخی برای تمام بشریت مبدل شد. در حقیقت نیز فداکاری، شجاعت و موضعی آزادیخواهانه به نمایش گذاشته شد که از هر لحاظ قابل تقدیر بود. الاخصوص مقاومت قهرمانه‌ای که با پیشاهنگی زنان کُرد در صفوف نیروهای ی.پ.ژ صورت گرفت، برای تمام زنان جهان به منبعی برای الهام از نیرو و اراده‌ی آنان تبدیل شد.

 

انقلاب روژآوا بیش از همه بر دولت ترکیه تاثیر نهاد

انقلاب روژآوا در سطح منطقه‌ای و جهانی تاثیر گذاشت. الاخصوص تاثیر عمیقی بر ترکیه نهاد. بیش از هرجای دیگری در جهان، جوانان و جنبش‌های انقلابی و دمکراتیک از ترکیه به روژآوا آمده و علیه حملات تبهکاران فاشیست مبارزه کردند. نیروهای اینترناسیونالیست زیادی نیز علیه سرمایه‌داری همراه خلق‌ روژآوا برای آزادی و سوسیالیسم جنگیدند. در سومین سالگرد انقلاب روژآوا، گروهی از جوانان انقلابی ترکیه برای کمک به خلق روژآوا به شهر پرسوس آمدند اما در روز ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی دولت ترکیه با همکاری داعش علیه این جوانان عملیات انفجاری ترتیب داده و بسیاری از آنها را قتل‌عام کردند. ما ضمن محکوم کردن این قتل‌عام، از تمام شهیدان این واقعه با احترام یاد می‌کنیم.

 

بایستی اشغالگری فاشیست‌ها پایان یابد

ما بر این باوریم که بایستی در هفتمین سال انقلاب تاریخی روژآوا، خلق روژآوای کردستان و سوریه نیز مبارزات خود را برای سوریه‌ای دمکراتیک و کردستانی آزاد تعمیق بخشند. اینگونه هرچه بیشتر راه را بر انقلاب خاورمیانه دمکراتیک نیز می‌گشایند. علیه هرگونه اشغالگری و دخالت نیروهای بیگانه، با اتحاد به مبارزه برخیزند. در راس مبارزات خود، علیه اشغالگری دولت فاشیست ترکیه در عفرین مقاومت انقلابی خود را گسترش دهند. با پیشاهنگی زنان و جوانان انقلاب فرهنگی ـ اجتماعی ترتیب دهند. با اساس قرار دادن کمون‌های دمکراتیک و آزادی‌های فردی نیز، تشکیل ملت دمکراتیک را در تمام عرصه‌ها محقق یابند.