پ.ی.د: تصمیم آمریکا به نفع سازمان‌های تروریستی‌ست

​​​​​​​حزب اتحاد دمکراتیک: تصمیم آمریکا به نفع سازمان‌های تروریستی داعش، جبهه النصره، حراس الدین و احزاب اسلامی تندرو ترک در سوریه است که از آنکارا مدیریت می‌شوند

حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د در بیانیه‌ای تصمیم دولت آمریکا در رابطه با تعیین جایزه برای پیدا کردن محل زندگی سه رهبر ارشد جنبش آزادیخواهی کردستان را بشدت محکوم کرده و می‌گوید:"واضح است که پ.ک.ک جنبشی کردستانی است و برای حل صلح‌جویانه مسئله کردها مبارزه می‌نماید. اگر آمریکا خواهان جنگ با تروریسم، پایان دادن به بحران‌های خاورمیانه و سوریه و ایجاد منطقه امن است لازم است درک کند که بیانیه وزارت خارجه وی در این چهارچوب تنظیم نشده بلکه بلعکس بحران‌ها را عمیقتر می‌کند."

 

شورای کل پ.ی.د  خاطرنشان کرده است که اسایش و آرامی خاورمیانه با حل مسئله کرد مرتبط است و این در حالیست که وزارت خارجه آمریکا در اقدامی برای کشف محل زندگی کودار ارشد پ.ک.ک پاداش تعیین می‌نماید. در بیانیه آمده است: در رژیمی دیکتاتوری که تمام امور بر علیه اراده خلق‌ها طرح و به مرحله اجر درمی‌آیند، زندگی مشترک، برادری خلق‌ها و سرنوشت مشترکی وجود ندارد. همچنین واضح است که چنین رژیمی به سازمان‌های تروریستی کمک می‌کند.

 

تصمیم غلطی است

ما همچون شورای کل حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د این اقدام وزارت خارجه آمریکا را تصمیمی سیاسی و غلط می‌دانیم. [این اقدام] هیچ رابطه‌ای با واقعیت ندارد و هیچ مبنای قانونی و اجتماعی ندارد. زمان اعلام آنرا در موازات پیام خصمانه و ویرانگرانه [رژیم ترک علیه روژاوا و شمال سوریه] می‌بینیم. این اقدام [آمریکا] همچنین خدمت به آنکاراست که از گروههای تروریستی حمایت می‌کند و تمام گروههای دیگری که از سوی آنکارا به سوریه روانه شده و فرامین آنکارا را به انجام می‌رسانند.

 

 پ.ک.ک در شنگال علیه تروریست‌ها مبارزه کرد و در هولیر، کرکوک و کوبانی هزاران غیرنظامی را از قتل‌عام نجات دادند. [پ.ک.ک] از نخستین روزهای نبرد با تروریسم داعش نقشی بزرگ را به انجام رسانده‌اند. به همین دلیل اقدام آمریکا صحیحی نیست. همچنین مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ که با نیروهای ائتلاف بین‌المللی که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد ترور داعش را رو به نابودی سوق داده‌اند.

 

اقدام آمریکا تأثیر منفی بزرگی بر جنگ علیه تروریسم خواهد گذاشت

واضح است که پ.ک.ک همچون جنبشی کردستان با هدف راه حل عادلانه مسئله کرد مبارزه می‌کند، اگر آمریکا واقعا خواستار جنگ با ترور و پایان دادن به بحران‌های خاورمیانه و سوریه و همچنین ایجاد فضایی آرام است الزامیست اقدام وزارت خارجه آمریکا را غیرمنطقی و دور از واقعیت بداند. این اقدام بحران‌های موجود را حادتر خواهد کرد. همچنین مسائلی که نیاز به حل دارند با این اقدام آمریکا به انحراف کشیده خواهند شد و همچنین بهانه خصومت هر چه بیشتر آنکارا با خلق‌های منطقه بویژه کردها و انکار و نابودی آنها را فراهم می‌کند. تجارب هفت سال گذشته نشان داد که آنکارا و گروههای تروریستی همسان هستند. همچنین تصمیم آمریکا تأثیری سوء بر نبرد علیه تروریسم خواهد داشت.

 

تصمیم دولت آمریکا نشان قرار دادن ملت کرد است

از آمریکا می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کند و به آنکارا فشار وارد آورده تا صلح در ترکیه عملی شود. می‌خواهیم پروسه‌ای که از سه سال پیش در پی دشمنی رژیم حاکم بر ترکیه متوقف شده دوباره از سر گرفته شود. هر تصمیمی که پ.ک.ک را هدف قرار دهد هدف قرار دادن ملت کُرد و اراده خلق کردستان است.

 

به مثابه حزبی که برای برساخت دمکراسی و حل مسئله کردها در سوریه مبارزه م‌کنیم از تمام احزاب و جریان‌های کردستانی و میهن‌دوست دمکرات در کردستان، سوریه و تمام نیروهای خاورمیانه و جهان و همچنین نهادهای مدنی و سازمان‌های حقوق‌بشری مێهخواهیم که با مبارزه‌ای مشترک راه حلی عادلانه را برای مسئله کُرد بیابند و در برابر هرگونه حمله به خلق کُرد ایستادگی نمایند."