پ.ی.د: تعطیل کردن دفاتر جنبش آزادی هیچ خدمتی به کردستان نمی‌کند

​​​​​​​پ.ی.د نارضایتی خود در مقابل تعطیلی دفاتر جنبش آزادی را بیان کرد آنرا مغایر با منافع ملی خلق کردستان نامیده است

مجلس حزب اتحاد دمکراتیک پ.ی.د در مورد تعطیلی دفاتر جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان و سازمان زنان آزاد-رژاک از سوی حکومت اقلیم کردستان در استان سلیمانیه، بیانیهای منتشر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: در این زمان که خاورمیانه و بخصوص کردستان در حال تغییرات اساسی است، لازم است با روشی مناسب به گونه‌ای که سبب صلح و آرامش در منطقه شویم و بحران و ناآرامی را به منطقه نیاوریم با این تغییرات همراه شویم.

 

نقش خلق کرد در از بین بردن ترور و تغییرات خاورمیانه، در تمامی جهان مطرح شد. کردها توانستند آنچه را در ذهن خلقهای منطقه بود را تغییر دهند. به همین دلیل اگر برخورد ما در مقابل رخدادها تنگ نظرانه باشد و هر بخش کردستان فقط به منافع خود فکر کند، در چنین شرایطی نمی‌توانیم در مقابل توطئه‌ها دوام بیاوریم.

 

باید اتحاد ملی ایجاد کنیم

در ادامه‌ی بیانیه‌ی پ.ی.د آمده است: در حالی که توسط نیروهای منطقه‌ای، توطئه‌های پی در پی بر علیه کردها انجام میشود، ایجاد کنگره‌ی ملی کردستان بسیار حائز اهمیت است. همه‌ی پیشرفتهایمان راه را برای ایجاد کنگره‌ی ملی باز می‌کند. باید با ایجاد کنگره‌ی ملی همه‌ی توطئه‌ها را خنثی کنیم. در این مورد باید همه‌ی احزاب و اشخاص و گروههای میهنی باید با روح مسئولیت‌پذیری و میهن دوستانه با قضیه برخورد کنند. در مورد تعطیلی دفاتر جنبش آزادی توسط حکومت اقلیم کردستان، این اقدام هیچ کمکی به کردستان نمی‌کند و اگر مشکلی هم وجود دارد باید از راه سیاسی حل شود.

 

لازم است منافع کردستان را بر هر چیزی ترجیح دهیم

مجلس پ.ی.د اعلام کرد، ما خاطرنشان می‌کنیم که تعطیلی دفاتر جنبش آزادی به خلق کرد و اتحاد ملی کمکی نمی‌کند. همچنین به نفع حکومت اقلیم کردستان نیز نمی‌باشد. ما از آنها می‌خواهیم تا با زبان دیالوگ و از راه سیاست، منافع میهنی کردستان را بالاتر از هر چیز دیگری قرار دهند.