پاسخ تأمل‌برانگیز دولت آلمان به دختر یوکسل کوچ

​​​​​​​حکومت فدرال آلمان پاسخ شرم‌اوری را به نامه دیلان کوچ، دختر یوکسل کوچ رییس مشترک کنگره جوامع دمکراتیک کردستان در اروپا داده است. حکومت آلمان می‌گوید:"نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، به پدرتان بگویید دست از اعتصاب غذا بردارد"

اعتصاب غذای ١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی در استراسبورگ برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ٧٣ روز را پشت‌سر گذاشت. دیلان کوچ که پدر وی یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.د.ک-اروپا هم در اعتصاب غذا شرکت کرده است نامه‌ای به حکومت فدرال آلمان نوشته و از دولت این کشور خواسته بود تا به پدر وی همچون یک شهروند آلمانی کمک کنند.

 

دیلان کوچ ١٩ ساله در نامه‌ی خود که برای مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی حکومت فدرال آلمان نوشته به آنگلا مرکل نخست‌وزیر گفته است؛ نمی‌خواهم بلایی سر پدرم بیاید، امیدوارم شما گامی بردارید.

 

پاسخ حکومت آلمان چه بود؟ نگرانی شما را درک می‌کنیم!

اینگا سلیگر مسئول مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی حکومت فدرال آلمان در پاسخ به درخواست کمک دیلان کوچ گفته است:"نگرانی شما را نسبت به پدرتان درک می‌کنیم، اما طبق گزارش رسانه‌ها پدر شما به خواست خود به اعتصاب غذا پیوسته است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که پدرتان را قانع کنید راه دیگری را برای این محکومیت سیاسی انتخاب کند."

 

سلیگر در ادامه بدون اشاره به رفتار نژادپرستانه و سرکوب ٣٠ ساله کردها از سوی حکومت‌ آلمان به موازات رژیم فاشیست ترکیه مدعی شده است که قوانین آنان تظاهرات و آزادی اندیشه را با راهکارهای آشتی‌خواهانه که جان انسان‌ها را تهدید نمی‌کند محفوظ داشته و افزوده است "از اینکه نمی‌توانیم راه دیگری را به شما نشان دهیم ناراحتیم." دیلان کوچ در پاسخ به این اظهارات حکومت آلمان نامه‌ای دیگر را به اینگا سلیگر نوشت.

 

دیلان در نامه خود می‌نویسد؛ از اینکه چرا پدرش در اعتصاب غذاست بخوبی آگاه است، حکومت فدرال خود را به کری، کوری و لالی زده و در مورد خواسته‌های اعتصابگران یک گام برنداشته است. خوب می‌دانم که تنها راه اعتصاب غذا را برایشان باقی گذاشتید. دیلان کوچ با اشاره به وضعیت نگران کننده پدر خویش گفته است؛'اگر حکومت شما خواسته‌های ملت ما را ناشنیده گیرد در آنصورت کردهایی همچون اوغور شاکار که در کرفیلد جسم خود را به آتش کشید متأسفانه بیشتر خواهند شد."

 

فراخوان "تحصن در برابر مجلس آلمان فرزندان اعتصابگران غذا"

کوچ در نامه یادآوری کرده است که نه تنها پدر وی بلکه در بسیاری از مناطق جهان، بویژه در زندا‌های ترکیه ٣۶٠ زندانی در اعتصاب غذا بسر می‌برند و هشدار می‌دهد؛ اگر دولت فدرال و رسانه‌های آلمان همچنان این مقاومت‌ها را نشنیده بگیرند در آن صورت شرکت کنندگان در اعتصاب جان خود را از دست خواهند داد. اگر شما گامی برندارید، ما فرزندان اعتصابگران در مقابل مجلس فدرال آلمان تحصن کرده و دست به اعتصاب غذا نامحدود خواهیم زد."

 

دولت آلمان مدت مدیدی است که نسبت به اعتصاب غذای کردستانیهای ساکن در این كشور سکوت کرده است.

 

شایان ذکر است که دولت آلمان سیاست‌های کردستیزانه‌ای را در طی ٣٠ سال گذشته در موازات با رژیم‌های غاصب کردستان علیه کردهای مهاجر در این کشور به اجرا گذاشته است.