پانزدهمین کنفرانس کرد در پارلمان اروپا طی هفته جاری برگزار خواهد شد

​​​​​​​در روزهای ۵ و ۶ دسامبر/۱۴ و ۱۵ آذر، پانزدهمین کنفرانس کرد در پارلمان اروپا برگزار خواهد شد

این کنفرانس هر ساله با شرکت کمیسیون اتحادیه ی اروپا و ترکیه، کنگره ی ملی کردستان-ک.ن.ک، انستیتوی کرد در بروکسل و شبکه‌ی آکادمیسینهای کرپ"کرد- آکاد" برگزار می‌شود.

 

چندین سازمان، حزب و نیروی سیاسی و اجتماعی از این کنفرانس پشتیبانی می‌کنند. اتحادیه‌ی چپ/سبز، اتحادیه‌ی چپ اروپای شمالی و همپیمانی سوسیالیست-دمکراتیک از کنفرانس پشتیبانی می‌کنند.

 

شخصیتهای بین‌المللی که از کنفرانس حمایت می‌کنند عبارتند از: دسموند توتو برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل اهل افریقای جنوبی، شیرین عبادی برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل و اهل ایران، بیانکا جاگر صفیر حسن‌نیت شورای اروپا و رئیس انجمن حقوق بشر بریتانیای اهل نیکاراگوئه، نوام چامسکی نویسنده و پروفسور آمریکایی، لیلا زانا برنده‌ی جایزه‌ی ساخاروف در پارلمان اتحادیه‌ی اروپا.

 

این کنفرانس مانند سالهای گذشته برای مدت دو روز ادامه خواهد داشت.پانزدهمین کنفرانس کرد در پارلمان اروپا با عنوان " اتحادیه‌ی اروپا، ترکیه، خاورمیانه و کرد " برگزار می‌شود و در آن بیشتر در مورد " فاکتور کرد در سیاستهای جهانی، بحران، مسائل و راه حلها" گفتگو می‌شود. تعداد زیادی از حقوقدانان، سیاستمداران و نمایندگان سازمانهای ترکیه، کردستان و مناطق مختلف جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.