پایگاه بسیج اسلام آباد به آتش کشیده شد/ بازداشت ده‌ها معترض توسط نیروهای امنیتی

دو روز پیش به دنبال انتشار خبری مبنی بر آزار جنسی یک دختر دانش‌آموز ۱۲ ساله‌ی کُرد توسط سرایه‌دار مدرسه "راه شهدا" شهرک اسلام آباد اورمیه، تجمع صدها نفری ساکنین این شهرک با دخالت نیروهای ضد شورش به خشونت کشیده شد.

دو روز پیش به دنبال انتشار خبری مبنی بر آزار جنسی یک دختر دانش‌آموز ۱۲ ساله‌ی کُرد توسط سرایه‌دار مدرسه "راه شهدا" شهرک اسلام آباد اورمیه، تجمع صدها نفری ساکنین این شهرک با دخالت نیروهای ضد شورش به خشونت کشیده شد. مردم معترض پایگاه بسیج منطقه را هم به آتش کشیدەاند. گزارش‌ها حاکیست تعداد زیادی از معترضان هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

 

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یکی از شهروندان ساکن شهرک اسلام آباد اورمیه گزارش داده است روز دوشنبه یک دانش‌ آموز ۱۲ ساله‌ از آزار جنسی خود توسط سرایدار مدرسه راه شهدا به خانواده خود خبر داد.

 

با انتشار این خبر در میان ساکنین محله، صدها نفر با تجمع در مقابل مدرسه اقدام به شکستن شیشه‌های مدرسه کردند و ماشین فرد متجاوز را به آتش کشیدند.

 

پس از گسترش این اعتراضات، تجمع به خیابانهای دیگر کشیده شد و با حضور گسترده نیروهای ضد شورش تا ساعات پایانی شب، درگیری و سنگ‌پراکنی میان این نیروها و مردم معترض ادامه داشت.

 

شهروندان معترض، مدرسه راه شهدا و دو مدرسه دیانت و بادبکی و پایگاه بسیج مسجد قدس را نیز به آتش کشیدند. در نتیجه ضرب و شتم معترضین توسط نیروهای ضد شورش حداقل ۱۰ تن دچار شکستگی در ناحیه دست و صورت شده‌اند.

 

طبق این گزارش، در هنگام برگزاری این اعتراضات نیروهای ضد شورش اقدام به فیلم‌برداری کردند و از شامگاه دوشنبه تاکنون ده‌ها شهروند کُرد ساکن این شهرک بازداشت شده‌اند که در میان آنان دو تن از بستگان دختر قربانی به نامهای اسلام و جبرئیل حاتمی نیز دیده می‌شود.