پرچم‌های ی.پ.گ به هراسی در دل پلیس‌های آلمانی مبدل شده‌اند

یکی از کردهای ساکن شهر پرنزلاو آلمان به دلیل آویختن پرچم ی.پ.گ به پنجرە مورد بازخواست پلیس آلمان قرار گرفت. پلیس آلمان با توسل به زور پرچم ی.پ.گ را پایین کشیدند

یکی از کردهای ساکن شهر پرنزلاو آلمان به دلیل آویختن پرچم ی.پ.گ به پنجرە مورد بازخواست پلیس آلمان قرار گرفت. پلیس آلمان با توسل به زور پرچم ی.پ.گ را پایین کشیدند

 

یگان‌های مدافع خلق-ی.پ.گ و مبارزه قهرمانانه آنان در دل جهانیان جای گرفته است. نیروهای دولت از پرچم ی.پ.گ هراس دارند. یکی از کردهای مهاجر روژاوای کردستان در شهر پرنزلاو ایالت براندنبورگ آلمان مورد بازجویی نیروهای پلیس آلمان قرار گرفت تنها به این دلیل که پرچم ی.پ.گ را به پنجره خانه خود آویزان کرده بود.

 

پلیس آلمان به بهانه منع استفاده از پرچم ی.پ.گ از سوی وزارت کشور این کشور دستور دادند که پرچم از روی پنجره برداشته شود. جالب اینکه نیروهای پلیس از این شهروند کرد به دادگاه شکایت کردند. اتهام شهروند کُرد "تبلیغ با سمبل‌های ممنوعه" اعلام شد.

 

این اولین مورد رفتار نژادپرستانه با کردها نیست. پلیس آلمان ماه آگوست به خانه دو شهروند کُرد در مونشن حمله‌ور شدند و آنها را به اتهام استفاده از پرچم ی.پ.گ در شبکه‌های ارتباط جمعی تحت پیگرد قرار دادند.

 

شایان ذکر است که وزات کشور آلمان در دوم مارس ٢٠١٧/ ١٢ اسفند ١٣٩۵ در دستوری به ایالت‌های این کشور استفاده از پرچم‌های ی.پ.گ، ی.پ.ژ، پژاک، ی.خ.ک، ناو-دَم و دیگر سازمانهای مبارز و میهن‌دوست کردستان را ممنوع اعلام کرد. وزارت کشور دلیل این تصمیم خود را "تجدید ممنوعیت پ.ک.ک" اعلام کرد.

 

آلمان تنها دولت جهان می‌باشد که استفاده از سمبل‌های مبارزان روژاوا در آن از سوی قانون این کشور ممنوع اعلام شده است. دولت آلمان متهم به همکاری رژیم صدام حسین در ارسال کلاهک‌های شیمیایی و بمباران هلبجه است. از سوی دیگر دولت آلمان در چهل سال گذشته تجهیزات پیشرفته‌ای را برای سرکوب خلق كُرد به رژیم ترکیه واگذار کرده و تلویحا همسو با رژیم نژادپرست ترکیه به انکار هویت کردها کمک نموده است.