پرچم پیروزی در باغوز به اهتزاز درآمد- تکمیلی

​​​​​​​پرچم‌های نیروهای سوریه دمکراتیک، یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زن به نشانه پیروزی در روستای باغوز به اهتزاز درآمدند

ق.س.د در چهارچوب "نبرد نابودی ترور" کارزار تندباد جزیر روستای باغوز آخرین سنگر گروه تبهکار داعش را آزاد کرد و به سیطره تاریک پرستان در سوریه پایان داد.

 

ق.س.د روز پنج‌شنبه (٢١ مارس/١ فروردین) اعلام کرده بود که پاکسازی روستا از لوث تبهکاران را با موفقیت به انجام رسانده است. نیروهای سوریه دمکراتیک امروز شنبه رسما پرچم خود را در روستای باغوز به اهتزاز درآورد.

 

چیا فرات فرمانده "نبرد نابودی ترور" طی مراسمی همراه با تعدادی دیگر از فرماندهان، سخنگو و مبارزان ق.س.د پرچم نیروهای سوریه دمکراتیک را در آخرین نقطه مرزی میان عراق و سوریه به اهتزاز دراوردند.

 

تخمین زده می‌شود فرماندهی کل ق.س.د در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کند.

'این پیروزی را به تمام خلق‌ها هدیه می‌کنیم'

در مراسم امروز چیا فرات پیروزی در باغوز را به مبارزان و ساکنان منطقه تبریک گفته و افزود:"امروز در روستای باغوز آخرین منطقه تحت اشغال داعش را پاکسازی کردیم و از این رو به کارزارمان پایان دادیم. ما این پیروزی را به خلق کرد، عرب، سریانی و تمام خلق‌های منطقه و جهان تبریک می‌گوییم. ما اعلام می‌کنیم که به وجود داعش در زمین پایان دادیم، ما پایان کارزار خود را اعلام می‌کنیم و در ساعات آتی بیانیه‌ای مبسوط از سوی فرماندهی کل نیروهایمان منتشر خواهد شد."

 

عملیات برای آزادسازی باغوز از ٩ فوریه ٢٠١٩ / ٢٠ بهمن ١٣٩٧ آغاز شده بود. مبارزان چندی پیش شهرک سوسه در نزدیکی باغوز را آزاد کرده بودند.

 

با نابودی داعش در باغوز به وجود این گروه تبهکار سوریه پایان داده شد.

 

تبهکاران داعش در ژوئن ٢٠١۴ بدون درگیری و با همکاری برخی از مسئولین خودفروش موصل این شهر را اشغال کردند. اثیل نجیفی استاندار موصل به هولیر گریخت. داعش با اشغال موصل حکومت خلافت اسلامی خود را اعلام کرد. این گروه تبهکار سپس با همکاری فرماندار خودفروش شنگال در سوم آگوست ٢٠١۴ شهر شنگال را بدون درگیری اشغال کرد و هزاران نفر ایزدی را قتل‌عام کرد و هزاران تن دیگر را به اسارت گرفت. فرماندار خائن شنگال هم به هولیر گریخت.

 

حزب دمکرات کردستان عراق به پیروی از رژیم اخوانی حاکم بر ترکیه در ماه ژوئیه ٢٠١۴ رسما از اشغال موصل توسط داعش استقبال کرد و آنرا همسایه جدید خود خواند. داعش اینچنین بخش بزرگی از شمال غربی عراق و بخش بزرگی از سوریه را به اشغال خویش دراورد و به جنایت‌ علیه بشریت دست زد.

 

اولین شکست داعش توسط جنبش آپویستی در کوبانی و سپس در مخمور محقق شد. داعش در پی آن از سوی گریلاهای کرد در کرکوک هم شکست خورد. پس از پیروزی کوبانی ناکامی‌های داعش ادامه یافت و در سرانجام شهر رقه مرکز دولت خودخوانده تروریست‌های بنیادگرا توسط نیروهای سوریه دمکراتیک آزاد شد. روز اول فروردین (جشن نوروز) برای همیشه خاک سوریه از لوث داعش پاکسازی شد.