پس از ۱٨ سال نتوانستند چاله‌های قتل عام دولت ترک را پُر کنند

روستای کندکولا از توابع برادوست طی ۱٨ سال بارها توسط جنگنده های رژیم ترکیه بمباران شدند و در این مدت دهها غیر نظامی کشته شدند.

روستای کندکولا از توابع برادوست طی ۱٨ سال بارها توسط جنگنده های رژیم ترکیه بمباران شدند و در این مدت دهها غیر نظامی کشته شدند.

 

کندکولا که بارها و بارها با جنگنده‌های پیشرفته‌ی دولت ترکیه بمباران شده است تا به حال توسط هیچ کشور و یا سازمانی پشتیبانی نشده است و حتی در هیچ رسانه‌ای نیز از آن سخنی به میان نیامده است به همین دلیل تاکنون دهها غیرنظامی در سکوت رسانه‌ای جهان کشته شده‌اند.

 

در مراسم یکی از شهدای این روستا یکی از حاضرین با نام شیرزاد عزیز خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داده است.

شیرزاد عزیز میگوید راس ساعت چهار ونیم عصر ۱۵ آگوست ۲۰۰۰/ ٢۵ مرداد ١٣٧٩ جنگنده‌های ترکیه با روستای ما حمله کردند. در روستای کندکولا ۷۰ خانواده زندگی میکردند. از این ۷۰ خانواده فکر نمی‌کنم حتی ١٠ خانواده نجات پیدا کرده باشند. روستا به کلی نابود شد و در حدود نیم ساعت ۳۲ تن کشته شدند و ۲۵ تن نیز زخمی شدند. تا حدود نماز مغرب مردم از ترس جنگنده‌های ترکیه نتوانستند بیرون بیایند و به کمک بازمانده‌ها بروند. هنوز هم تعداد زیادی نقص عضو به دلیل آن حمله در روستا وجود دارد.

 

عزیز در ادامه‌ی سخنانش به حملات رژیم ترک به منطقه‌ی برادوست اشاره کرد و با یادآوری قتل‌عام سال ۲۰۰۳ گفت:"در سال ۲۰۰۳ نیز یک بار دیگر جنگنده‌های ترکیه به ما حمله کرد و ۱۲ تن را به شهادت رساند و در آن زمان مصیبت بزرگی برای ما ایجاد کردند. بمبارانهای دولت ترکیه تا به امروز ادامه دارد و حتی به درختان ما رحم نمی‌کنند و مزارع و جنگلهای ما را می‌سوزانند.

 

شیرزاد عزیز گفت در یکی از حملات رژیم ترک برادر همسرم و همچنین برادرزاده‌ی خودم کشته شدند، آنها زنان ما و کودکان ما را کشتند، در حالی که در خانه‌های ما و در روستای ما هیچ نیروی پ.ک.ک حضور نداشتند، بلکه همه زن و کودک و خانواده‌های مهاجر بودند.