پشت پرده سناریوی کشتار فعالان محیط زیست مریوانی رو می‌شود

خبرگزاری فرات اولین منبعی بود که دقایقی پس از كشتار وحشیانه فعالان محیط زیست مریوانی، آنرا توطئه سپاه عنوان کرد. این خبر را منابع موثق به مرکز خبر خبرگزاری ارسال کردند و راستی آزمایی خبر در گفتگو با دست‌کم دو شاهد عینی صحت گزارش منابع را تأیید می‌نماید

خبرگزاری فرات اولین منبعی بود که دقایقی پس از كشتار وحشیانه فعالان محیط زیست مریوانی، آنرا توطئه سپاه عنوان کرد. این خبر را منابع موثق به مرکز خبر خبرگزاری ارسال کردند و راستی آزمایی خبر در گفتگو با دست‌کم دو شاهد عینی صحت گزارش منابع را تأیید می‌نماید

 

اکنون پس از سه روز کولبر نیوز زوایای تازه‌ای از سناریوی جنایت کشتار فعالان محیط زیست را آشكار کرده است. به نقل از کولبر نیوز دو مصدوم جریان کشتار روز شنبه (٣ شهریور/٢۵ آگوست) جنگل‌های سلسی ناپدید شده‌اند.

 

به گفته این منبع خبری آنچه که روز شنبه در منطقه سلسی حومه مریوان روی داده و وقایع پس از آن نشان می‌دهند که جانباختن  شریف باجور،، امید کونه‌پوشی و همراهان آنان سناریو و توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده از سوی سپاه بوده است.

 

 کولبر نیوز افزوده است:" آتش‌سوزی [روز شنبه در جنگل‌های روستای سلسی] درهمان دقایق اولیە توسط  اعضای انجمن تقریبا بە کنترل درآمدە است، اما در این اثنا چند انفجار کە احتمال می‌رود بمب‌های از راە دور هدایت شدە بودەاند رخ می‌دهند و چند نفر از گروە حاضر در محل زخمی می‌شوند. پس از گذشت مدت کوتاهی یک فروند هلیکوپتر از سنه [سنندج] بە محل حادثە اعزام می‌شود و فرد میان سالی را با هویت "مرادویسی" کە جراحات سطحی بر‌داشتە با خود بە سنه منتقل می‌کند. دیگر افراد از جملە چهار نفر جانباختە را با زخم‌هایشان در میان شعلەهای آتش رها می‌کنند."

 

کولبر نیوز سپس با اشاره به ادعاهای فرد مذکور در رسانەهای دولت مبنی بر "غیرقابل مهار بودن آتش‌سوزی" می‌گوید؛ هدف از این سخنان تحریف افکار عمومی و لاپوشانی کشتن شریف باجور و یاران وی در جریان توطئه سپاه بوده است.

 

منبع مذکور سپس از فرد دیگری  با نام "اقبال مرادی" نام برده که در محل آتش سوزی بوده و ضمن اینکه از وی به عنوان فردی زحمتکش نام برده اعلام می‌نماید که نامبرده علیرغم مصدومیت از روز شنبه ناپدید شده است. منبع مذکور می‌افزاید:" از روز آتش سوزی تا اکنون هیچ کس از سرنوشت و محل بازداشت اقبال مرادی و محل نگهداری از مرادویسی اطلاعی ندارد."

 

گفته می‌شود که اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از نقشه خطرناک و برنامه‌ریزی شده نهادهای امنیتی حکومت ایران است. بدین شکل که پس از ایجاد آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های روستای سلسی عاملان توطئه با ماشین ادارە امداد بە وسیلەی یک رانندە کە هویت وی نامعلوم است بە محل آتش سوزی هدایت شدەاند. توطئه‌گران سپس اقدام به عملی کردن سناریو نموده و "شریف باجور"، "امید کهنه‌پوشی" و دو شاهد این جنایت وحشیانه "محمد پژوهی" و "رحمت حکمتی‌نیا" را کشته و آنان را زنده در آتش می‌سوزانند. پاکسازی دو جنگلبان با کشتن آنان و ناپدید شدن شاهدان دیگر (مرادویسی و اقبال مرادی) در راستای سرپوش گذاشتن بر توطئه صورت گرفته است.

 

از سوی دیگر بنابر گزارش‌های موثق از روز شنبه یگانهای ویژه ضد شورش از سنه به مریوان اعزام شده‌اند. یک منبع آگاه به خبرگزاری فرات گفت که تحولات جاری در مریوان حاکی از توطئه نهادهای امنیتی برای سرکوب نهادهای مردمی و بازداشت فعالان مدنی است.

 

در همین راستا اعلام شد که آرمان غفوری عضو انجمن سبز چیا- مریوان پس از ٣۶ روز بازداشت همچنان ناپدید است و نهادهای امنیتی رژیم در مریوان و سنه از پذیرش مسئولیت بازداشت، نگهداری و امنیت جانی آرمان غفوری سر باز می‌زنند. روز یکشنبه یکی از بستگان آرمان غفوری در گفتگو با خبرگزاری فرات از "احتمال قریب به یقین" قتل آرمان در شکنجه‌های بازجویی مأموران اطلاعات سپاه قرارگاه شهرامفر سنه [سنندج] خبر داد.

... بیشتر ...

| نهادهای مدنی مریوان خواهان پاسخگویی و شفاف‌سازی فاجعه كشتار فعالان محیط‌زیست هستند

سپاه پاسداران چهار فعال محیط زیستی مریوان را در آتش سوزاند