پلاتفرم دمکراتیک جنبش‌ها و خلق‌‌های‌ ایران: با مبارزه متحدانه از اعدام رامین حسین پناهی جلوگیری کنیم

در شرایطی که اعتصاب کارگران و اعتراض‌های مردمی در همه جای ایران علیه حکومت سانسور و سرکوب، زندان و شکنجه، ترور و اعدام، فقر و استثمار در حال گسترش است، این حکومت با اعدام حسین پناهی و سرکوب شدید زندانیان سیاسی می‌خواهد، با راه انداختن فضای رعب و وحشت...

پلاتفرم دمکراتیک خلق‌های ایران با صدور بیانیه‌ای صدور حکم اعدام رامین حسین‌پناهی را بشدت محکوم کرده و از وی به عنوان اسیر حکومت اسلامی آدم‌کش نام برده است.

 

بیانیه با فراخوان "با مبارزه متحدانه خود، جلو اعدام رامین حسین پناهی بگیریم!" آغاز شده و می‌افزاید:" حکم اعدام رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محبوس در زندان سنه [سنندج]، توسط دیوان عالی کشور حکومت جهل و جنایت و ترور اسلامی تایید شد. وی در ٢۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنه به اتهام اقدام علیه «امنیت ملی» محاکمه و به اعدام محکوم شده بود."

 

در ادامه به سخنان وکیل رامین پرداخته شده و آمده است:"حسین احمدی نیاز، وکیل حسین پناهی در این‌باره به «هرانا» گفته است:"پرونده رامین حسین پناهی بدون رعایت اصول دادرسی منصفانه و عادلانه ابرام شده است. رامین در جلسه‌ رسیدگی خود در ٢۵ دی ماه ٩۶ مدعی شکنجه خود شد و گفته بود تمامی اقاریر را زیر شکنجه اعلام داشته است؛ لذا دیوان عالی کشور می‌بایست به این موضوع رسیدگی می‌کرد که شوربختانه توجهی به آن نداشته است. حکم اعدام رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور در قم تایید شد."

 

بیانیه سپس به وضعیت جاری در ایران پرداخته و خاطرنشان می‌کند:"در شرایطی که اعتصاب کارگران و اعتراض‌های مردمی در همه جای ایران علیه حکومت سانسور و سرکوب، زندان و شکنجه، ترور و اعدام، فقر و استثمار در حال گسترش است، این حکومت با اعدام حسین پناهی و سرکوب شدید زندانیان سیاسی می‌خواهد، با راه انداختن فضای رعب و وحشت، جلو گسترش اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها بگیرد.

 

اما اعتراضات مردمی در جامعه ایران به ویژه از اعتراضات سراسری دی ماه ١٣٩۶، دوران گذشته پایان یافته و دوران جدید آغاز شده است. دورانی که حکومت اسلامی هم چون گذشته نمی‌تواند با تهدید و زندان و شکنجه و اعدام، جامعه را مرعوب سازد و هم‌چنان به وحشی‌گری‌های خود ادامه دهد."

 

پلاتفرم دمکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران با یادآوری تظاهرات سرتاسری در ایران به تداوم ستم و تبعیض در کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان پرداخته و تصریح نموده است:"نهادها، سازمان‌ها و احزاب اپوزیسیون سرنگونی‌طلب چپ، آزادی‌خواه و برابری‌طلب و عدالت‌جو، با صدای بلند اعلام کرده‌اند که حکومت اسلامی را نمی‌خواهند و حکم به رفتن آن داده‌اند."

 

به گفته پلاتفرم "رامین حسین پناهی، یک فعال سیاسی است که اسیر حکومت اسلامی آدم‌کش شده و این حکومت جانی، قصد دارد او را اعدام کند."

 

در پایان بیانیه پلاتفرم دمكراتيك جنبش‌ها و خلق‌هاى ایران آمده است:"ما هم‌صدا با همه مردم آزاده و پیکارگران راه آزادی، دموکراسی و عدالت، حکم اعدام رامین حسین پناهی را محکوم می‌کنیم و از هر طریق برای نجات آن تلاش می‌کوشیم.

 

ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی و اجتماعی و لغو هرگونه شکنجه روحی و جسمی زندانیان و اعدام با مبارزه متحدانه آزادی‌خواهان و ستم‌دیدگان هستیم."