پلاتفرم یارسان تصمیم دولت آمریکا علیه رهبران انقلاب کردستان را تقبیح کرد

​​​​​​​"آیا آنانی که برای [آزادی و دمکراسی] خلق‌های خاورمیانه می‌کوشند و میلیونها نفر را از قتل‌عام و برده‌داری نجات داده‌اند تروریستند، یا حکومت‌هایی که [علنا] در شکل‌گیری داعش و القاعده و گروههای همسان آن دست دارند؟"

واکنش‌ها به اقدام وزارت خارجه دولت ایالت متحده علیه رهبران انقلابی کردستان همچنان افزایش می‌یابد.

 

پلاتفرم یارسان در بیانیه‌ای کتبی با اشاره به تصمیم دولت آمریکا خاطرنشان کرده است:"مواضع آمریکا در چه برهه زمانی مطرح می‌شوند؟ چه کسی تروریست است؟ آیا آنانی که برای [آزادی و دمکراسی] خلق‌های خاورمیانه می‌کوشند و میلیونها نفر را از قتل‌عام و برده‌داری نجات داده‌اند تروریستند، یا حکومت‌هایی که [علنا] در شکل‌گیری داعش و القاعده و گروههای همسان آن دست دارند؟"

 

پلاتفرم یارسان سپس هدف آمریکا از چنین اقدامی را مقابل با جنبش آزادیخواهی کردستان عنوان نموده و می‌افزاید:"آمریکا برای استفاده از عناصر خودفروش با هدف ضربه‌زدن به کردها چنین تصمیمی را اخذ کرده است. اما واکنش‌ کردستانی‌ها به آمریکا نشان داد که این سه رهبر انقلابی در قلب میلیونها کرد و آزادیخواه جای دارند."

 

پلاتفرم یارسان در پایان بیانیه اقدام دولت آمریکا علیه سه مبارز پیشاهنگ انقلاب آزادیخواهی کردستان جمیل باییک، دوران کالکان و مراد کاراییلان را قویا محکوم کرده و آنرا در راستای حمایت آشکار از دولت فاشیست ترک و تجدید نیروی داعش عنوان کرده است.