پژاك؛ حمله به قندیل جنگی پیشاپیش شکست‌خورده است

مجلس حزب حیات آزاد کردستان؛ منطق استبدادی و متجاوزانه حاکم بر فضای سیاسی ترکیه از تاریخ درس نگرفته است. چرا که تاکنون هیچ نیرو و متجاوزی توانایی غلبه به قندیل را نداشته است

مجلس حزب حیات آزاد کردستان با صدور بیانیه‌ای نسبت به ادعاهای دولت تروریستی ترکیه در حمله به قندیل واکنش نشان داده و اعلام کرد:" منطق استبدادی و متجاوزانه حاکم بر فضای سیاسی ترکیه از تاریخ درس نگرفته است. چرا که تاکنون هیچ نیرو و متجاوزی توانایی غلبه به قندیل را نداشته است"

 

پژاک حملات ترکیه به قندیل را نشانه درماندگی و واماندگی دولت ترکیه عنوان کرده و افزوده است:"حملات هوایی که در روزهای اخیر به قصد به اصطلاح فتح قندیل از جانب ارتش ترکیه به صورت همه جانبه ای در حال انجام است، نمود آشکار و غیر قابل انکار تجاوز به خاک عراق و اقلیم کردستان است. اما با نگاهی جامع و گسترده‌تر می توان گفت که در بنیان موضوع تلاش بیشرمانه و دردمندانه‌ای را که ریشه در درماندگی وجودی دولت و حکومت ترکیه دارد را در شرایط کنونی به نمایش می گذارد. درماندگی اردوغان و دولت او به تورم و حجمی رسیده است که از هر امکانی برای چهره پوشی، دروغ  و سانسور حقایق رویگردان نیست. ما بهتر از هرکس می‌دانیم که تمامی این تلاش های ناکامانه و ناکارآمد در چارچوب سناریو انتخابات پیش روی کشور ترکیه است. از جانب دیگر روش اردوغان و رسانه‌های مزدور و فاشیست وابسته به او تقلیل‌دهی تمامی گستره و وسعت بزرگ حزب کارگران کردستان در جغرافیایی به نسبه کوچک، دروغ بزرگ و در راستای اهداف رسانه‌ای و تبلیغاتی او است. باید دانست که حتی با این تقلیل‌دهی نادرست و بسیج تمامی ماشین نظامی ارتش ترکیه، اردوغان توانایی پیروزی در جنگ با حزب کارگران کردستان را ندارد. اما منطق استبدادی و متجاوزانه حاکم بر فضای سیاسی ترکیه از تاریخ درس نگرفته است. چرا که تاکنون هیچ نیرو و متجاوزی توانایی غلبه به قندیل را نداشته است. این ورشکستگی نظامی و سیاسی حکومت ترکیه در برابر پ.ك.ك در طول چهل سال اخیر کار را به جایی رسانده است که ترکیه را وادار نموده که از همسایگان خود برای مقابله با جنبش سوسیالیستی پ.ك.ك کمک بگیرد. بنا به آخرین اخبار ترکیه در حال رایزنی و متقاعد نمودن جمهوری اسلامی ایران برای همراهی در جنگی پیشاپیش شکست خورده است."

 

مجلس پژاک در پایان تصریح می‌نماید:"با توجه به این تجاوزات و تهاجمات دولت ترکیه به تمامی کردستان می‌توان گفت که ترکیه خواستار نابودی اصلی‌ترین پایگاه و فضای حیات سوسیالیستی و آزادانه در سراسر جهان است. این جنگ و مقاومت ما جنگ میان دو بلوک سرمایه داری و سوسیالیسم نوظهور و دموکراتیک است. بنابراین ما از تمامی اشخاص و نیروهای سوسیالیست و دموکراتیک ایران دعوت به واکنش به کنش متجاوزانه دولت ترکیه می‌نماییم."