پژاک: آرمانهای سوسیالیستی کاک فواد برای همیشه زنده خواهند ماند

مجلس حزب حیات آزاد کردستان-پژاک به مناسبت سی و نهمین سالروز شهادت فواد مصطفی سلطانی از رهبران کومله کردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

مجلس حزب حیات آزاد کردستان-پژاک به مناسبت سی و نهمین سالروز شهادت فواد مصطفی سلطانی از رهبران کومله کردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

متن بیانیه پژاک به این شرح است:

"سرمایه‌داری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با برداشتی سطحی و کم‌خردانه از جنبش‌های خلق‌بنیادِ سوسیالیستی و آزادی‌خواهانه‌ای که در سطح جهان به شکل فراگیر رشد و نمو پیدا کردند، جز به بی‌راهه، راه به جایی نبرد. برداشتی سطحی که تمام قدرت، توان و عقلانیت خلق یا خلق‌ها را در شکل و هیکل سیاسی یک شخص خلاصه می‌کند و در نهایت با امید بستن به کشتن آن شخص، گویی می‌تواند تمامی مشکلات و بحران‌ها را از میان بردارد.

 

مشکل این است که اربابان سود و قدرت از جنبه‌های متافیزیک انسانی با خبر نیستند و پیشاهنگ و رهبران انقلابی را تنها یک شخص می‌پندارند. اما باید دانست که رابطه‌ای معنامند میان رهبران خلقی و خلق آن‌ها وجود دارد. رهبران خلق‌های ستمدیده، تهیدست و به حاشیه‌رانده شده در واقع نمود بارز و بیرونی روح و خواست جمعی فرد فرد یک جامعه هستند. در حقیقت رهبر و خلق از یکدیگر انرژی و ایده می‌گیرند. و چنین است که یک فرد نمود بیرونی تاریخ مقاومت و آزادی‌خواهی یک خلق می‌گردد.

 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان شکلی‌ترین سنبل سرمایه‌داری مذهبی و منطقه‌ای همین اشتباه پدرخواندگان بین‌المللی خود را در برخورد با رهبران و خلق‌های آزادی و برابری‌خواه ایران مرتکب شده است. به شهادت رساندن هزاران انسان انقلابی در دوران انقلاب و پس از آن نشان بر این امر دارد که حکومت در حال پاک کردن صورت مسئله و در نهایت معنازدایی از خواسته‌های دموکراتیک خلق‌های ایران است. در این میان با به شهادت رساندن رهبران انقلابی همچون کاک فواد خواستار نابود کردن اراده و آرمان‌های خلق‌ کُرد و دیگر خلق های ایران بوده است.

 

کاک فواد سنبل و نمود بارز خواست و اراده‌ی معطوف به آزادی و برابری بوده و هست. اما در مقابل رژیم حاکم بر ایران با میل معطوف به قدرت به مقابله و جنگ با این خواست و اراده‌ی دموکراتیک پاسخ داد.

 

در حقیقت باید هر فرد انقلابی خوانش نوین و درستی از شهادت کاک فواد و دلایل پس‌ پشت این اقدام جنایت‌کارانه داشته باشد. خوانش ما بر این امر استوار است که رژیم اسلامی ایران با به شهادت رسانیدن کاک فواد در واقع خواستار کشتن امیدها و باورداشت‌های آزادی‌خواهانی خلق کُرد بوده است.

 

اما همان طور که پیش‌تر بیان شد چون رهبران خلقی نمود بیرونی خواست و آرمان‌های یک ملت می‌باشند با از میان بردن فیزیکی آن‌ها طبیعتا تمامی ماهیت وجودی و باورداشتی آن خلق نابود نمی‌گردد. البته شاید این امر بتواند سرعت و گستردگی انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد. ولی باید به این نکته تاکید داشت که خواست و آرمان‌های برابری‌خواهانه و دموکراتیک خلقی و به صورت خاص خلق کُرد تا زمانی که به سرانجام خود دست نیابد به اشکال متفاوت به حیات خود ادامه خواهد داد.

 

امروز با کمال افتخار و سرفرازی می‌توانیم بگوییم که متافیزیک فکری و روحی کاک فواد از شرق تا غرب و از شمال و تا جنوب کوردستان در تمامی جنبه‌های وجودی جنبش آزادی‌خواهی خلق کُرد جریان دارد و به حیات خود تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داد. گریلاهای شرق کردستان خود را به عنوان ادامه دهنده و استمرار بخش راه و آرمان‌های سوسیالیستی و دمکراتیک کاک فواد مصطفی سلطانی به شکلی نوین می‌دانند. شکل نوینی که نام و راه کاک فواد از ایلام تا عفرین را طنین و نشان راه خود کرده است."