پژاک: حمله غیرمشروع حکومت اقلیم به دفاتر جنبش آزادی خطرناک است

"حمله نیروهای آسایش به دفاتر جنبش آزادی تمام ارزش‌‌ای اخلاقی و سیاسی جنوب کردستان را زیر سئوال می‌برد و از مبانی سیاسی و اجتماعی که جنوب کردستان در دهها سال برای آنان مبارزه کرده و هزاران شهید برای آن جانباخته‌اند به دور است"

مجلس حزب حیات آزاد کردستان- پژاک با صدور بیانیه‌ای پلمپ دفاتر جنبش آزادی جامعه کردستان توسط حکومت اقلیم کردستان را محکوم کرده و خواهان بسط همبستگی ملی در برابر دسیسه‌های اشغالگران کردستان شده است.

 

متن بیانیه به نقل از وبگاه پژاک در پی می‌آید:

 

"حمله غیرمشروع حکومت اقلیم به دفاتر جنبش آزادی خطرناک است

حمله نیروهای آسایش به دفاتر جنبش آزادی تمام ارزش‌‌ای اخلاقی و سیاسی جنوب کردستان را زیر سئوال می‌برد و از مبانی سیاسی و اجتماعی که جنوب کردستان در دهها سال برای آنان مبارزه کرده و هزاران شهید برای آن جانباخته‌اند به دور است.

 

این حمله در چهارچوب کنسپت فراگیر دشمنی با جنبش آزادیخواهی در منطقه و کردستان صورت می‌گیرد. این یورش را عملی سیاسی ارزیابی می‌کنیم، تداوم چنین اعمالی در حمله به نهادهای سیاسی را خارج از اتمسفر دمکراتیک قلمداد می‌کنیم که خدمت به اشغالگران و دول اشغالگر کردستان است. کوتاه آمدن در مقابل اشغالگران به دشمنان جسارت خواهد داد تا درخواست‌های بیشتری از حکومت اقلیم کردستان داشته باشند و به منافع خلقمان هم حملات خود را ادامه دهند.

 

در شرایط سیاسی حساس کنونی که تحولات سریعی در آن جاریست هرگونه اقدام غیرسیاسی و ضددمکراتیک به صفوف اتحاد ملی خلقمان آسیب می‌رساند و هیچگونه خدمتی به اتحاد و آشتی منطقه نخواهد کرد و تنها اشغالگران و رژیم‌های مستبد منطقه از این اقدامات و اعمال غیردمکراتیک بهره‌ خواهند برد.

 

ما این اقدام غیر مشروع و هرگونه رفتار ضددمکراتیک را اقدام علیه آزادی و دمکراسی قلمداد کرده و آن را محکوم می‌نماییم و به طرف‌های مقابل یادآوری می‌کنیم که با روحیه‌ای دمکراتیک و کردستانی با چنین اقدامات ناشایستی روبرو شوند."