پژاک: شهید کمال و شهید صدیق در مبارزه آزادی‌خواهی ما زنده‌اند

مجلس حزب حیات آزاد کردستان-پژاک به مناسبت دومین سالگرد ترور کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی از سوی عناصر وابسته به رژیم ایران بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

مجلس حزب حیات آزاد کردستان-پژاک به مناسبت دومین سالگرد ترور کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی از سوی عناصر وابسته به رژیم ایران بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

مجلس حزب حیات آزاد کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی در دومین سالگرد جانباختن آنها می‌گوید رفیق کمال فردی میهندوست بود که از جوانی برای آزادی مردمش و پایان دادن به اشغالگری در سرزمینش کوشید و در همین راه بود که با جنبش آزادیخواه آپویی آشنا شد.

 

مجلس پژاک در بیانیه گفته است:"شهید کمال شیخ صادق سال‌های متمادی با شور و شوق مبارزه کرد و شخصیتی خستگی ناپذیر بود. رفیق کمال مبارزه در راه دمکراسی و آزادی کردستان را از خانواده و اطرافیان خویش آغاز کرد و وارد جامعه شد. او یک نماینده واقعی جنبش آپویی بود و میزان تأثیرگذاری او در جامعه مشهود است. از همین رو بود که رفیق کمال هدف حمله دشمنان قرار گرفت."

 

پژاك یادآوری می‌کند که کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی در روز سیزدهم آوریل ٢٠١۶ در یک حمله تروریستی ربوده و سپس به قتل رسیدند. این حمله پیامی برای میهندوستان کرد و با هدف رعب‌آفرینی جهت دور کردن مردم از جنبش آزادیخواه کردستان بود. 

 

این بیانیه با تصریح آنکه این توطئەهای کثیف راه بجایی نبردەاند می‌افزاید مردم میهندوست ما بیش از گذشته از مبارزه به حق جنبش آزادیخواه خود حمایت کردەاند.

 

پژاك همچنین بر دادخواهی پرونده ترور کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی تأکید کرده و می‌گوید این اقدام را با ادامه مبارزه و دستیابی به پیروزی انجام خواهد داد.

 

خاطرنشان می‌شود  ١٣ آوریل ٢٠١۶ عناصر وابسته به رژیم ضدخلقی جمهوری اسلامی دو فعال میهندوست به اسامی کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی در اقلیم کردستان را ربودند و سپس به شیوه‌ای وحشیانه آنان را به شهادت رساندند.