پژاک: نوروز امسال، باید به نوروز مقاومت بدل شود، نوروز پیروزی

​​​​​​​" عصر یک ملت، یک پرچم و یک کشور به سر آمده است و خلقهای آزادیخواه این روش را در هم می‌شکنند..."

مجلس حزب حیات آزاد کردستان-پژاک در بیانیه‌ای کتبی جشن نوروز را به جانباختگان راه آزادی کردستان، خانواده‌ی آنان، همه‌ی مبارزان و آزادیخواهان شادباش گفته و بر گسترش مبارزه برای تحقق زندگی آزاد تأکید نموده است.

 

انتخابی آزادانه پیش‌رو است؛ یا بردگی صدها ساله یا زندگی آزاد و با معنی

مجلس پژاک در پیام نوروزی خود می‌گوید:" نوروز امسال با پیشاهنگی مقاومت لیلا گوون، نمونه‌ی قهرمانی و اراده‌ی قوی جنبش آزادی را در پراکتیک نشان داد. شکست دادن نیروی نظامی همچون داعش، ارادی پولادین و نیروی بی‌پایان خلق کرد آزاد را به همه‌ی جهانیان نشان داد. نوروز را با این دستاوردها جشن خواهیم گرفت. خلق آزادیخواه ما برای آزادی و سربلندی مبارزه می‌کند، بردگی و اشغالگری را  نمی‌پذیرد. با این پیامها به سوی سال نو قدم بر‌می‌داریم. اراده‌ای در میان خلق درست شده است که اشغالگران و کهنه‌پرستان سالهاست به دنبال تخریب آن هستند. سرمایه‌داری و فساد مدتهاست برای منحرف کردن مبارزات انقلابی در کردستان و ایجاد ناامیدی و تسلیمیت تلاش می‌کنند.

 

بسیار مهم است در این عصر، مسائل را به خوبی آنالیز کرده و متوجه آنها شویم. این عصر، عصر ایجاد سیستمی نو برای جامعه و فرصتی طلایی برای خلقمان است تا به خواست آزادی خود برسند. انتخابی آزادانه در پیش روی ماست، بردگی سده‌ی پیشین با فرم سیاست گذشته و کلاسیک را ادامه دهیم و یا زندگی آزاد و با معنی را برای آینده ایجاد کنیم."

 

نوروز مقاومت و پیروزی

حزب حیات آزاد کردستان در ادامه نوروز امسال را نوروز مقاومت و پیروزی نامگذاری کرده است:"نوروز آغاز بهار است و سرمای زمستان پایان می‌یابد. فصلی نو آغاز می‌شود، گرمای آتش را می‌آورد و گرما و آتش نوروز امیدبخش است. باید آتش نوروز به دوزخ اشغالگران و کهنه‌پرستان و مزدوران بدل شود. نوروز امسال، باید به نوروز مقاومت بدل شود، نوروز پیروزی. نوروز قیام کاوه‌ها برای آزادی و در هم شکستن سیستم حکمرانی و حکومت فاشیسم و شوونیسم. برای این مرحله هم باید فداکاری و روحیه‌ی انقلابی به اوج برسد و در همه‌ی جبهه‌ها اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شوند."

 

دوره یک ملت، یک پرچم و یک کشور به سر آمده است

پژاک می‌افزاید:"خلق ما با درک این فرصت حساس تاریخی، علی رغم همه‌ی مشکلات راه مبارزه و تلاش برای آزادی را انتخاب می‌کند .بسیار مهم است که خلق کرد با اتحاد به پیشواز زندگی آزاد برود و خود را از ذهنیت بردگی و اسارت آزاد کند. اشغالگران کردستان و مزدورانشان، همه‌ی ترفندهای فریب دادن و ترساندن را علیه جامعه به کار می‌گیرند تا خلق را وحشت زده کرده و منحرف کنند. اما وضعیت این عصر متفاوت است و شخصیتها و سیاستها هم متفاوتند. عصر یک ملت، یک پرچم و یک کشور به سر آمده است و خلقهای آزادیخواه این روش را در هم می‌شکنند. به همین دلیل پیروزی برای خلقهای آزادیخواه ایران و خلق ماست. باید هر کرد آزاده‌ای راه خود را انتخاب کند و دیگر اشغال میهنش را نپذیرد و به بخشی از مبارزات و تلاشهای هدفمند بدل شود."

 

مجلس حزب حیات آزاد کردستان در پایان بیانیه بر تداوم مبارزه آزادیخواهی تأکید نموده و می‌گوید:"جشن نوروز را به شهدا و خانواده‌ی شهدا و همه‌ی مبارزان و آزادیخواهان تبریک می‌گوییم و عهد دوباره می‌بندیم نوروز را به مایه‌ی قیام و مبارزه برای رسیدن به آزادی و برابری در کردستان و زندگی لایق خلقمان تبدیل کنیم."