پیام تبریک فرماندهی قرارگاه مرکزی ن.پ.گ به فرماندهی ایالت خاکورک

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای دفاع از خلق طی پیامی کتبی از عملیات موفق گریلایی علیه ارتش ترکیه در ایالت خاکورک به فرماندهی این عرصه تبریک گفت

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای دفاع از خلق طی پیامی کتبی از عملیات موفق گریلایی علیه ارتش ترکیه در ایالت خاکورک به فرماندهی این عرصه تبریک گفت

 

در پیام فرماندهی قرارگاه ن.پ.گ آمده است:" همگان می‌دانند که ارتش استعمارگر ترکیه که اعمال آن در شمال کردستان منحصر بفرد می‌باشد در راستای سیاست‌های کشتارجمعی خواهان گسترش حیطه اشغال به جنوب و روژاوای کردستان است. در این چهارچوب به حملات فراگیری هم علیه جنوب و هم علیه روژاوا در سطوح جداگانه دست زده و سعی در اشغالگری می‌نماید. در آخرین مورد روز ١۴ دسامبر / ٢٣ آذر ارتش استعمارگر ترکیه به منطقه دره حاجی بگ واقع در خط مرزی وارد شد و تپه سیرو و تپه ماوان را اشغال نمود. جالب توجه است که نه حکومت اقلیم کردستان و نه حکومت مرکزی عراق در رابطه با اشغالگری آشکار ارتش ترکیه هیچ واکنشی نشان نداد‌اند. ارتش ترکیه از مرز وارد خاک کردستان شده و بخشی از خاک کردستان عراق را اشغال نموده است. سکوت در این رابطه احتمال شکل‌گیری دسیسه‌ای پلید را به اذهان متبادر می‌کند.

 

ساکنان روستاهای منطقه نگرانی خود را از اشغال خاک جنوب کردستان از سوی نیروهای اشغالگر ترکیه اعلام کرده‌اند. ارتش ترکیه چریدن دام و طیور روستائیان را ممنوع اعلام کرده و همچنین منطقه را تحت نظر قرار داده است. حقوق مشروع خلق ما را نقض می‌نماید و واکنش فرماندهی ما علیه اقدامات اشغالگرانه و مداخله ارتش ترکیه در این عرصه مفید و جای تقدیر است.

 

در این راستا از عملیات انقلابی علیه مواضع دشمن در تپه ماوان و تپه سیرو در ساعت ۴:٣٠ اوایل بامداد روز ٢۵ دسامبر / ۴ دیماه مطلع شدیم. نیروهای ما بدون تلفات ضربات سنگینی را بر دشمن وارد نمودند و بویژه در تپه ماوان دشمن را وادار به فرار کردند و اینگونه عملیاتی موفقیت‌آمیز انقلابی را به نتیجه رساندند. به مناسبت این عملیات فدایی که با روحیه آپویی علیه نیروهای اشغالگر انجام گرفته است از تمام رفقای گریلا و فرماندهی تقدیر نموده و برایتان آرزوی پیروزی می‌نماییم.

 

در این راستا به همه‌ی نیروهای عرصه خاکورک به دلیل این مقاومت قهرمانانه و فداکارانه درود می‌فرستیم و از صمیم قلب در انجام امور انقلابی پیروزی‌های بزرگ را برای همه آرزومندیم."