پیام تسلیت ك.ج.ك: وفات عادل مراد یکی از بزرگترین خسران‌های خلقمان است

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان در پیامی مراتب تسلیت خود را به مناسبت وفات مسئول کمیته مرکزی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان در پیامی مراتب تسلیت خود را به مناسبت وفات مسئول کمیته مرکزی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد

 

در پیام تسلیت ك.ج.ك آمده است:

"متأسفانه خبر درگذشت مبارز‌ بزرگ مبارزه آزادیخواهی خلقمان، سیاستمدار دانا، دیپلومات موفق و پیشمرگ جسور، موسس اتحادیه میهنی و دبیر کمیته مرکزی حزب برادرمان عادل مراد را شنیدیم. درگذشت انسانی ویژه همچون وی که تمام زندگی خود را وقف مبارزه آزادیخواهی خلق کُرد کرده است و در قلب ما جای گرفته دلمان را به درد آورد. در این روز که همه از وفات ایشان متأثریم مراتب همدردی خود را با خانواده محترم عادل مراد، مسئولان اتحادیه میهنی و دوستان وی اعلام می‌کنیم.

 

روانشاد عادل مراد از عنفوان جوانی با حس میهن‌دوستی به مبارزه آزادیخواهی خلقمان پیوست. تمام زندگی خود را با موفقیت در مسئولیت‌های این مبارزه صرف کرد. در تمام عرصه‌ها سربلند بود و به پیشاهنگ مدیران موفق مبدل شده است. هیچگاه از حل بحران‌ها روی برنگرداند و خود را تسلیم راحت‌طلبی و مادیگری نکرد. از مسئله کُرد آگاه بود و به مبارزه خود پایبند ماند و با اصرار آنرا به پیش برد. با درک میهن‌دوستانه خویش و با آگاهی سیاسی کامل درد مشترک کُرد بودن را فهمید و در هر جمعی برای حقوق کردها در سطح ملی مبارزه کرده و در سطح ملی هم از آن صیانت به عمل آورد. حین حمله تبهکاران داعش به مخمور در کنار خلق ما جای گرفت و برای تأمین نیازهای خلقمان از هر فرصتی استفاده کرد.

در انقلاب روژاوا هم با کمک‌های مادی و کمک‌های سیاسی و دیپلماتیک نقشی اساسی را ایفا کرد. در هر جمعی با جسارت و صداقت از ارزشهای مبارزه شمال کردستان صیانت کرده است. همیشه هم در کنار خلق روژهلات کردستان جای گرفته است. در این راستا هم برای تشکیل اتحاد ملی کُرد فعالیتی خستگی ناپذیر را به انجام رساند و اهمیتی ویژه را برای همزیستی مسالمت‌امیز و دمکراتیک با خلق‌های عرب و دیگر خلق‌های عراق قائل شد. عادل مراد برادر ما دارای زندگی ساده‌ای از لحاظ مادی بود و در روابط خود هم متواضع و فروتن رفتار می‌نمود.

 

این ویژگی‌های اولیه‌ای است که ما سعی در برشمردن آنها کردیم نشان می‌دهند که خلق ما چه ارزش بزرگی را از دست داده است. در این خسران بزرگ با خانواده روانشاد، دوستان و رفقای همرزم وی ابراز همدردی می‌نماییم. روح وی قرین رحمت خداوند باشد. دوام عمر را بازماندگان این خانواده، مسئولین اتحادیه میهنی و هواداران وی مسئلت داریم."