پیام جوامع زنان کردستان در نوروز قندیل؛ پایکوبی آزادی آغاز شد

​​​​​​​در مراسم باشکوه جشن نوروز قندیل پیام شورای مدیریتی جوامع زنان کردستان قرائت شد

اَوین زیلان پیام شورای مدیریتی جوامع زنان کردستان- ک.ژ.ک را قرائت کرد.

 

زیلان در آغاز جشن نوروز را با روح مقاومت به زنان و آحاد خلق کرد تبریک گفت و یادآور شد که مقاومت اعتصاب غذا با پیشاهنگی لیلا گوون در تمام کردستان و خارج از میهن گسترش یافته‌ است. وی در ادامه گفت:"با پیشاهنگی زنان که با الهام از مقاومت زندان آمد و اعتصاب ١۴ ژوئیه ١٩٨٢ شکل گرفته بود امروز هم مقاومتی بزرگ و تاریخی در جریان است. هریم محمود در گرمیان سرزمین لیلا قاسم با همراهی شیما عدنان و گل‌باغ جلال مقاومت را ادامه می‌دهند. آنان مبارزه را شعله‌ور کرده‌اند.

 

نوروز مقاومت و قیام امسال با شکست اشغالگران و نژادپرستان عجین شده است. شعله‌ورتر کردن مقاومت کاوه و مظلوم‌‌‌های معاصر علیه ستمکارانی همچون اردوغان و تمام همکارانش در کردستان و عرصه بین‌المللی گسترش یافته است. این امر نشانه همبستگی خلق است. لیلا گووَن با پیشاهنگی این مرحله پایکوبی در قلعه آزادی و مقاومت را آغاز کرده است. تاریخ نشان داده که تنها زنان می‌توانند به اشغالگری و فاشیسم پایان دهند. از این روی وظیفه ماست که به وظیفه خود در این مقطع عمل کنیم. به خودسازماندهی، برساخت جامعه ازاد و دمکراتیک بیش از پیش اهمیت دهیم."

 

ک.ژ.ک در پایان پیام از خلق کرد خواسته است تا با روح مبارزه‌گری زولکوف گزن و فعالان اعتصاب غذا علیه رژیم‌های فاشیست و اشغالگر مبارزه را ارتقا دهند و آینده آزاد و دمکراتیک را بر مبنای آزادی زن برای خلق محقق نمایند. در پیام آمده است:"پیمان خود را برای مبارزه بدون وقفه برای پیروزی و آزادی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان تجدید می‌نماییم. پیمان می‌بندیم که فاشیسم را فروپاشانیم و زندگی آزادانه را با رهبر آپو مسجل کنیم. اینگونه می‌توانیم از شهید زولکوف گزن و شهیدان شیلادزی صیانت به عمل آوریم."