پیام ك.ج.ك به خلق مخمور؛ "به حساب عاملان حمله می‌رسیم"

ریاست مشترک کنفدرالسیم جوامع کردستان نسبت به حمله هوایی شامگاه چهارشنبه شب (ششم دسامبر/ ١٧ آذر) به کمپ پناهندگان مخمور پیامی منتشر کرده و ضمن تأکید بر اینکه حمله از سوی دولت ترکیه صورت گرفته افزوده است:"دولت عراق و سازمان ملل در قبال این حمله مسئولند."

ریاست مشترک کنفدرالسیم جوامع کردستان نسبت به حمله هوایی شامگاه چهارشنبه شب (ششم دسامبر/ ١٧ آذر) به کمپ پناهندگان مخمور پیامی منتشر کرده و ضمن تأکید بر اینکه حمله از سوی دولت ترکیه صورت گرفته افزوده است:"دولت عراق و سازمان ملل در قبال این حمله مسئولند."

 

در پیام کتبی ریاست مشترک ک.ج.ک، ضمن ابراز تسلیت به خانواده پنج شهید حمله به مخمور و رفقای آنان و تمام خلق کردستان تصریح شده است که دولت ترکیه با ارتکاب این عمل خصومت و دشمنی خود را با تمام کردها نشان داده است.

 

ک.ج.ک می‌افزاید:"حکومت عراق و سازمان ملل در قبال هرگونه حمله‌ای به نیروهای دفاعی خلق مخمور مسئول است. این نیروها در برابر حملات وحشیانه و کشتار جمعی داعش ایستادگی کرده و از اشغال جنوب کردستان ممانعت به عمل آوردند. عرصه هوایی عراق در کنترل دولت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی است. هیچ نیرویی بدون هماهنگی قادر به انجام چنین حمله‌ای نیست". ک.ج.ک تصریح می‌نماید که قطعا به حساب عاملان این حمله می‌رسد.

 

ک.ج.ک در ادامه به اهمیت مخمور در جنوب کردستان اشاره نموده و می‌افزاید:"کمپ مخمور یکی از اولین هدفهای تبهکاران داعش بود. زیرا در همان حال از دروازه‌های [مناطق استراتژیک] جنوب کردستان است. داعش با هجوم به مخمور درصدد اشغال هولیر و تمام اقلیم کردستان برآمد، اما مقاومت خلق مخمور همراه با مبارزان خود حملات داعش را درهم شکست و از اشغال جنوب کردستان ممانعت به عمل آمد. دیدار مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان از کمپ مخمور و قدردانی از حماسه نیروهای دفاعی پس از این مقاومت قهرمانانه صورت گفت."

 

ک.ج.ک در بخشی دیگر از پیام خود مسئولیت هرگونه حمله به این کمپ را متوجه دولت عراق و سازمان ملل می‌داند. ک.ج.ک تصریح می‌نماید:" چە با هماهنگی و یا چه بدون هماهنگی دولت عراق و نیروهای ائتلاف مسئولیت این حمله بردوش سازمان ملل و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش و دولت عراق است. زیرا ائتلاف ضد داعش و دولت عراق مسئول کنترل آسمان عراق و از سوی دیگر سازمان ملل طبق تعهدات بین‌المللی محافظت از پناهندگان، مسئول امنیت کمپ هستند. سکوت هر سه به معنای همدستی با عاملان حمله است."

 

این حمله نشاندهنده عدم امنیت خلق مخمور است. دولت ترکیه همچون دولتی راهزن هر مکانی را هدف حمله قرار می‌دهد. نیروهای ذکر شده مسئول چنین وضعیتی هستند. عدم واکنش آنان در مقابل رژیم ترکیه این جسارت را به دولتمردان ترکیه می‌دهد که جنایات بیشتری دست زنند.

 

این حمله حق پاسخ فراگیر خلق کُرد را در هر عرصه‌ای علیه دولت ترکیه مشروع می‌کند. نیروهای آزادی‌خواه خلق کُرد به رژیم ترکیه نشان می‌دهند که اجازه حمله به کردها را نخواهند داد و انتقام خون شهدا گرفته می‌شود.

 

ک.ج.ک در ادامه به حملات سرتاسری رژیم ترکیه علیه تمام خلق کردستان در شمال، جنوب، آسوس و روژاوا پرداخته است.

 

قطعا به حساب عاملان حمله می‌رسیم

در پایان آمده است:"مخمور بخشی مظلوم از خلق کردستان است و تمام خلق کُرد در قبال مخمور مسئول هستند. حمله به مخمور حمله به تمام کردستانی‌هاست. خلق کردستان و احزاب سیاسی در هر چهاربخش کردستان با توجه به این امر اتخاذ موضع نمایند. لازم است به ترکیه نشان داد که خلق کُرد حساب این حمله را می‌گیرد.

 

کمپ مخمور کمپ خانواده شهداست. هر حمله‌ای به این کمپ حمله به اراده آزادیخواهی خلق کُرد است. آشكارا به جهانیان اعلام می‌کنیم. کمپ خانواده شهدا در مخمور تنها نیست، هرگونه حمله‌ای به این بدون پاسخ نخواهد بود. حسرت کردستان آزاد آرمان شهدای این کمپ بوده است و کردستان آزاد قطعا محقق می‌شود."