'چهلمین سال، مرحله نوین مبارزه  است'

مراد کاراییلان پس از نشست سالانه کمیته مرکزی پ.ک.ک در پیامی اظهار نمود که چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک آغازگر مرحله نوین [مبارزه] خواهد بود

مراد کاراییلان پس از نشست سالانه کمیته مرکزی پ.ک.ک در پیامی اظهار نمود که چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک آغازگر مرحله نوین [مبارزه] خواهد بود

 

در زمانی که دولت ترکیه به تحمیل جنگ در شمال کردستان بسنده نکرده و جنگ را به سوریه و جنوب کردستان کشیده است، کمیته مرکزی پ.ک.ک نشست عادی سالانه خود را در روزهای ٢٠ الی ٢٨ اکتبر/٢٨ مهر- ۶ آبان در مناطق دفاعی مدیا برگزار کرد. کمیته مرکزی پ.ک.ک تصمیم گرفته که در شمال کردستان پیروزی، در روژاوا برساخت و آبادانی، در جنوب با عضوگیری و در روژهلات کردستان با تدارک بزرگ به استقبال ۴٠ـمین سال مبارزه می‌رود. در طول ٩ روز تمام مباحث سیاسی، نظامی، ایدئولوژیک و سازمانی را به گونه‌ای مشروح مورد ارزیابی قرار داده و برای پیروی مبارزه آزادیخواهی و دمکراسی تصمیمات بسیار مهمی اخذ گردید.

 

مراد کارییلان پس از این نشست به نمایندگی از کمیته مرکزی پ.ک.ک بیانیه‌ای را قرائت کرد. کاراییلان خاطرنشان کرد که مبارزه آزادیخواهی کردستان در مرحله‌ای تاریخی است و تحولات در کردستان و خاورمیانه صحت دیدگاهها و اندیشه‌های اوجالان و پ.ک.ک را به اثبات رسانده است.

 

آغاز مرحله نوین

کاراییلان افزود:"ما همچون حزب کارگران کردستان سی و نهمین سال مبارزه خود را طی کردیم و وارد چهلمین سال شدیدم، تاریخ مبارزه آزادیخواهی کردستان، تاریخ حزب ما تاریخ معظمی است، رهبر آپو و شهدای قهرمان برای این تاریخ رنج بسیاری کشید‌ه‌اند. در آستانه چهلمین سال تأسیس پ.ک.ک به عنوان کمیته مرکزی پ.ک.ک، آنرا قبل از همه به رهبر آپو و تمام رفقا و فعالان، خلق کردستان و خلق‌های منطقه تبریک می‌گوییم. در چهلمین سالروز تأسیس با یاد از شهید هاکی کارار از تمامی شهدای انقلاب تجلیل می‌کنیم و در مقابل آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم. پیمان خود برای تداوم راه آنان را دوباره تجدید می‌نماییم.

 

همچون حزب، چهلمین سال را به سال بزرگی [ویژه‌ای] مبدل می‌کنیم. لازم است تمام خلق ما و دوستان ما آگاه باشند که تحولات جاری در کردستان بیش از هر زمانی بنیاد انقلاب آزادی کردستان و انقلاب خاورمیانه را مستحکم می‌کند. چهلمین سال باید در کردستان آغاز مرحله نوینی باشد. تمام تحولات جاری حاکی از این مهم است که ما همچون جنبش [آزادیخواهی] و خلق [کردستان] از این مرحله تاریخی بخوبی استقبال خواهیم کرد، پیشرفت مبارزه آزادیخواهی، اشاعه اتحاد ملی و سازماندهی مرحله نوینی برای آزادی رهبر آپو و آزادی کردستان وظیفه اساسی امسال است.

 

چهلمین سال، سالی عادی نخواهد بود

در هر عرصه‌ای بایست برای آزادی رهبر آپو و در دوره تاریخی جاری برای چارەیابی مسئله کرد در هر چهار بخش کردستان وظایف خود را به انجام برسانیم و آگاهیم که چهلمین سال برای پ.ک.ک سالی عادی نخواهد بود، به همین دلیل الزامی است با تکیه بر نیروی خلقی و اشاعه سازماندهی خلق، با فعالیت‌های گسترده در تمام کردستان و خارج از میهن را بیش از هر زمانی افزایش دهیم. بر این اساس مقاومت گریلا و مقاومت نیروهای دفاعی در هر بخش کردستان را هر چه بیشتر تقویت نماییم. اینگونه سال را به سال پیروزی معظم و سال دستیابی به آزادی مبدل نماییم. کمیته مرکزی پ.ک.ک به این مهم ایمان و اعتقاد دارد، ما می‌خواهیم امسال را به سال مبارزه بزرگ مبدل کنیم.

 

همگان باید در این مرحله سرنوشت‌ساز به جنبش آزادیخواهی ملحق شوند

در این مرحله سرنوشت ساز ما از همه‌ی آحاد خلق کُرد، همه‌ی سیاستمداران، اعضای سازمانهای حقوق بشری در کردستان، همه‌ی دوستان جنبش آزادیخواهی و دمکراسی می‌خواهیم که در این سال سرنوشت‌ساز به جنبش آزادیخواهی خلق کُرد بپیوندند. ما امسال را به یک سال سرنوشت ساز، سال پیروزی، سال اتحاد ملی، سال آزادی خلق‌ها، سال آزادی رهبر آپو و سال آزادی کردستان تبدیل خواهیم کرد.

 

ما با این آرمان و امید، امیدواریم که در راه تلاش برای آزادی کردستان، در سال پیش‌رو ، پیشرفتها و پیروزیهای بزرگی کسب کنیم. همه آحاد خلق و میهن‌دوستان باید در این راه قدم بردارندو بر این اساس ما برای همه‌ی رفقا، مبارزان و آحاد خلق کُرد آرزوی پیروزی می‌کنیم. ما به خلق خود سلام و درود می‌فرستیم. ما می‌گوییم چهلمین سال، سال پیروزی پ.ک.ک خواهد بود. سال پیروزی خواهد بود ، سال پیروزی خواهد بود."