چیچک: هرچه بادا باد، پیروزی تنها مال ماست

زوزان چیچک که امروز در نهمین روز روزه مرگ به سر می‌برد بر تداوم مبارزه علیه فاشیسم ترک پافشاری کرده و می‌گوید:"ما به کمال(ها)، خیری‌(ها) قول داده‌ایم. هر چه بادا باد. پیروزی تنها مال ماست."

١۵ زندانی سیاسی پرونده حزب کارگران کردستان و حزب آزادی زنان کردستان از ٣٠ آوریل/ ١٠ اردیبهشت علیه حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد در روزه مرگ به سر می‌برند. زوزان چیچک یکی از شرکت کنندگان در روزه مرگ که در زندان زنان باکرکوی محبوس است نامه‌ای را به واسطه‌ی وکیل خود عایشه آجینکلی به خبرگزاری ما ارسال کرده است.

 

خواسته‌های ما مشروع و قانونی هستند

در نامه زوزان چیچک آمده است:
"اعتصاب غذا که با شعار "پایان حصر، فروپاشی فاشیسم و آزادی کردستان" آغاز شده بود روز به روز در حال گسترش است. حصری که ٢٠ سال است در امرالی به اجرا گذاشته شده جرم علیه بشریت می‌باشد و هیچگونه مشروعیت حقوقی ندارد. [رژیم ترک] با نقض قوانین خود به جرم روی آورده است. حکومت فاشیست آ.ک.پ تاکنون گامی برنداشته و خود را به کری زده است. ما نیز علیه این موضعِ [رژیم] عزم خویش را اثبات کرده‌ایم و به روزه مرگ دست زدیم. آنها هر اندازه که مقاومت را نادیده پندارند، نیک می‌دانند که اشتی، دمکراسی و حل تنها به واسطه‌ی رهبر آپو در این سرزمین محقق می‌شود.

 

تا زمانی که خواسته‌های مشروح و قانونی ما پذیرفته شوند از روزه مرگ دست برنخواهیم داشت. همچنان که در سال ١٩٨٢ در زندان آمد رفقا کمال، خیری، عاکیف و علی پرچم مقاومت و ایستادگی را بپا داشتند ما نیز همچون رهروان آنان با روزه مرگ رهبرمان را آزادی خواهیم کرد. هر چه بادا باد، ما این مقاومت را گسترش خواهیم داد و با دیهیم پیروزی جشن آزادی را می‌آراییم. فراخوان ما برای خلقمان در این چهارچوب است."

 

باید نیرومندانه‌تر از تحصن مادران حمایت شود

این مادرانمان ما هستند که از ما حمایت می‌کنند. باید نیرومنداتر از تحصن مادران حمایت کنید و هر کسی در هر جایی به قیام برخیزد. هر آنکه ادعای دمکرات بودن، سوسیالیست بودن دارد به میدان بیاید. آنچه مهم است هر انسان باوجدانی باید به صدای زندانیان گوش دهد. جوانان کرد باید به مسئولیت تاریخی خود عمل کرده و بیش از این وارد میدان شوند. تا زمانی که به شیوه‌ای سرتاسری قیام نکنیم نمی‌توان نتیجه‌ای کسب کرد. عدم جنبش راه مرگ را هموار می‌کند. همچنان که کمال گفته است؛ فاشیسم بیش از هر چیزی از صدا و روشنایی در هراس است. ما هم مصمم هستیم که با صدا و مقاومت خویش به فاشیسم پایان دهیم. زیرا ما به کمال(ها) و خیری(ها) قول داده‌ایم. هر چه بادا باد، پیروزی تنها مال ماست."

 

اسامی ١۵ زندانی که در نهمین روز روزه مرگ به سر می‌برند عبارتند از:

نسرین آکگول، شکران آیدین، زوزان چیچک در زندان زنان باکرکوی؛ آردل چشمه و آیسل دوغان در زندان زنان گبزه؛ احمد آنیگی، اوزهان جیهان، ودات اوزگار، احسان بولوت و ارول چلیک در زندان فوق امنیتی وان؛ ارگین آخان، انور دورماز، احمد توپکایا، آ. هالوک کاپلان و فرهاد تورگای در زندان گروه D شهر آمد.