ک.ج.ر: دانشگاه را مبدل به صحنه‌ی مبارزه برای آزادی و مقاومت خلق‌ها خواهیم نمود

​​​​​​​ک.ج.ر: نظام اکنون در بحرانی‌ترین دوره‌ی خویش به سر می‌برد و امروز نیز نه تنها جوابگوی خواسته‌های دانشجویان و تمامی دیگر اقشار(زنان، جوانان، کارگران، کشاورزان و...)، خلقها، فرهنگها و نیست بلکه با اصرار سعی در تداوم وضعیت اسفبار کنونی دارد

شورای مدیریتی جامعه جوانان شرق کردستان با صدور بیانیه‌ای با تجلیل از ١۶ آذر- روز دانشجو، جوانان دانشجو را به سازماندهی و اتحاد با طیف‌های دیگر جامعه فراخوانده است

متن بیانیه شورای مدیریتی ک.ج.ر در پی می‌آید:

"ضمن درود به همه‌ی دانشجویان انقلابی و آزادیخواه، در آغاز یاد و خاطره‌ی  شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و تمامی  دانشجویانی که جانشان را نثار  راه آزادی، عدالت و برابری نموده‌اند گرامی می‌داریم. بدون شک دانشگاه همیشه مکان و عرصه‌ای برای هم‌یابی، سازماندهی و پیشاهنگی انقلاب‌ها بوده و دانشجوبان همیشه نقش خود را در این عرصه‌ی حساس به خوبی انجام داده‌اند.

 

دانشجویان از ۱۶آذر ۱۳۳۲ تا به امروز  در صحنه مبارزات آزادیخواهی حضور داشته‌اند و ثمره آن را می‌توان در انقلاب خلق‌های ۱۳۵۷ دید. انقلاب که ثمره‌ی خونهای بسیار بود اما اقتدارگریان به نام اسلام اما به کام خویش آن را مصادره نمودند. ترس و رعبشان از پویایی و دینامیسم دانشگاهها از همان ابتدا، اقتدارگرایان را به سوی یک ضدانقلاب فرهنگی سوق داد و در همین راستا سعی کردند تا همه‌ی اساتید و دانشجویان دگراندیش را به حاشیه برانند. امّا هرگز این قشر فعال و رادیکال جامعه دست از مبارزه برای رسیدن به آزادی و عدالت برنداشته و بالعکس مصرانه‌تر از همیشه  تا به امروز بر مطالبات حقه‌ی خویش و مردمان ایران اصرار ورزیده است. نقش فعال دانشجویان در طی سالهای ۷۸-۸۸ و دیماه ۹۶ بر کسی پوشیده نیست. نظام اکنون در بحرانی‌ترین دوره‌ی خویش به سر می‌برد و امروز نیز نه تنها جوابگوی خواسته‌های دانشجویان و تمامی دیگر اقشار(زنان، جوانان، کارگران، کشاورزان و...)، خلقها، فرهنگها و نیست بلکه با اصرار سعی در تداوم وضعیت اسفبار کنونی دارد. امّا روح عصیانگر جامعه فرو ننشسته و هر روز شاهد قیام و عصیان علیه این نظام می‌باشیم.  قیام کارگران نیشکر هفت تپه، فولاد اهواز، دانشجویان دانشگاه تهران اثباتی است بر این مدعا. بدون شک پویایی جوانان روشنفکر و آزادیخواه موتور محرکه تغییر و تحول بنیادین در ایران خواهد بود. و این امر میسر نخواهد شد مگر با هم‌یابی، اتحاد و سازماندهی خویش در سراسر ایران و اتحاد با همه قشرهای جامعه بویژه زنان مبارز.

 

در تاریخ مبارزات آزادیخواهی کردستان هم جنبش آپویی در داخل دانشگاه‌ها به پیشاهنگی رهبر آپو ظهور کرد و با مبدل گشتن به جنبشی توده‌ای پیشاهنگی مبارزات را در کردستان و خاورمیانه برعهده گرفته است. 

 

بر این مبنا تمامی دانشجوایان شرق کردستان و ایران را در چارچوب ایجاد جامعه‌ای دمکراتیک، اکولوژیک و همگام با آزادی زنان دعوت به خودسازماندهی و عصیان در برابر قتل‌عام‌های فرهنگی، فکری نظام می‌نماییم. یاد و خاطره تمامی شهدای راه مبارزات آزادیخواهی خلق‌های ایران مصطفی بزرگنیا، احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی(آذر)، عزت‌الله ابراهیمنژاد، فرشته‌ علیزاده، شهدای خاوران و نداها و فرزادها و صانع‌ها و هیمنها و بروسک‌ها و مانی‌ها و دلوان‌ها که هرکدام سمبلی از همدلی و اتحاد خلق‌ها و پیشاهنگی دانشجویان است را باری دیگر گرامی می‌داریم. ضمن درود به مبارزات بی‌وقفهی جوانان و زنان انقلابی، همه‌ی کارگران و معلمان و اصناف، پشتیبانی خویش را از این مبارزات اعلام می‌داریم."