ک.ج.ر: دهها جوان انقلابی با نام مستعار همن به راه حسین خضری ادامه می‌دهند

جمعیت جوانان شرق کردستان با صدور بیانیه‌ای در سالگرد اعدام حسین خضری، انقلابی زندانی در ایران یاد این شهید راه مقاومت و آزادی را گرامی داشته و بر تداوم راه ایشان تا تحقق آرمانهای آزادیخواهانه تأکید نموده است

جمعیت جوانان شرق کردستان با صدور بیانیه‌ای در سالگرد اعدام حسین خضری، انقلابی زندانی در ایران یاد این شهید راه مقاومت و آزادی را گرامی داشته و بر تداوم راه ایشان تا تحقق آرمانهای آزادیخواهانه تأکید نموده است

 

امروز سالگرد اعدام یکی از پیشگامان جنبش آزادیخواه شرق کردستان در سال شانزدهم دی‌ماه ١٣٨٩ است. هشت سال پیش در چنین روزی بود که حکومت ایران در اقدامی وحشیانه، حسین خضری معروف به همن بیکس را پس از ماهها حبس و شکنجه در زندان اورمیه اعدام کرد. جنبش جوانان شرق کردستان در بیانیەای این اقدام را ناشی از شکست حکومت در برابر مقاومت حسین خضری دانسته است.

 

جمعیت جوانان شرق کردستان با یادآوری آنکه مبارزه آزادیخواهانه با پرداخت هزینەهای زیادی به پیروزی‌های کنونی دست یافته است می‌گوید که جوانان کردستانی باورمند به فکر و فسلفه رهبر آپو از جمله در شرق کردستان بهای سنگینی در این راه پرداختەاند که بدون شک حسین خضری معروف به همن بیکس یکی از آنها بوده است.

 

این بیانیه با اشاره به اینکه حسین خضری در یک خانواده میهن‌دوست در اورمیه متولد شد می‌افزاید وقتی که رهبر اوجالان در یک عملیات توطئه‌آمیز در سال ١٩٩٩ ربوده شد، رفیق همن تصمیم گرفت به گریلاهای کردستان ملحق شود و پس از آن عاشقانه به مسئولیت‌های انقلابی خود عمل کرد.

 

جمعیت جوانان شرق از حسین خضری به عنوان یکی از کادرهای پیشاهنگ جنبش یاد کرده و می‌گوید:  رفیق همن در حین تلاش برای سازمان‌دهی جوانان شرق کردستان در سال ٢٠٠٨ توسط نیروهای اشغالگر و فاشیست ایران در کرماشان اسیر شد و ماهها تحت شکنجه قرار گرفت. او اما هیچ وقت به ارزش‌های انقلابی خود پشت نکرد و مقاومت نشان داد. رژیم فاشیست ایران که ناکام مانده بود در سال ٢٠١٠ از روی درماندگی بود که رفیق همن را اعدام کرد.

 

این بیانیه از اعدام حسین خضری به عنوان شکستی برای حکومت ایران یاد کرده و اشاره می‌کند که از آنزمان تاکنون دهها جوان انقلابی دیگر نام مستعار همن را برای خود انتخاب کرده و به راهش ادامه می‌دهند.

 

جمعیت جوانان شرق کردستان در هشتمین سالگرد اعدام حسین خضری ضمن ادای احترام به او تصریح می‌کند آرمان رفیق همن عملی خواهد شد و با مبارزه علیه فرودستی و دستیابی به پیروزی، انتقام شهیدان گرفته می‌شود.