ک.ج.ک: اقلیم کردستان در وضعیت خطرناکی بسر می‌برد، زمان تشکیل اتحاد‌ ملی فرا رسیده است

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک در رابطه با حملات اخیر دولت ترکیه به اقلیم کردستان بیانیه‌ای را منتشر کرده و ابعاد این حملات را مورد بررسی قرار داده است

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک در رابطه با حملات اخیر دولت ترکیه به اقلیم کردستان بیانیه‌ای را منتشر کرده و ابعاد این حملات را مورد بررسی قرار داده است.

 

ک.ج.ک در بیانیه‌ی خود تصریح کرده:" حملات اخیر دولت اشغالگر ترکیه به منطقه‌ی برادوست اقلیم کردستان با حملات پیشین تفاوت‌هایی دارد. خلق کُرد در هر مکانی خود را سازماندهی کرده باشد، آماج حملات دولت ترکیه قرار گرفته است. بنابراین برای رویارویی با این حملات تشکیل اتحادملی امری ضروری می‌باشد.

 

ک.ج.ک همچنین اعلام کرده:"حملات دولت ترکیه برای اشغال بخش مهمی از جنوب کردستان و شمار پایگاه‌های نظامی آن نیز در این بخش کردستان افزایش یافته است. بطور کلی علاوه بر جنوب کردستان، علیه تمام بخش‌های کردستان و خاورمیانه نیز حملاتی صورت می‌گیرد. بر این اساس جریانات فاشیست حاکم بر ترکیه اقدامات قتل‌عام‌گرانه‌ی خود را علیه خلق کُرد گسترش داده و برای از بین‌بردن زندگی آزاد و دمکراتیک روژآوا، عفرین را تحت اشغال خود درآورد. دولت ترکیه برای تداوم قتل‌عام‌هایش علیه خلق کُرد، خواهان تصفیه‌ی جنبش آزادیخواهی آنها است. بطور خلاصه می‌توان اظهار نمود در هر مکانی که خلق کُرد خود را سازماندهی کرده باشد، در همان مکان هدف حمله قرار گرفته است.

 

اردوغان و حزب حاکمش(آ.ک.پ) به وسیله‌ی داعش به اهداف خود نرسیدند، بنابراین خود قتل‌عام کُردها را آغاز کرده است.

 

"جریان حاکم بر ترکیه(آ.ک.پ) با وجود تمام تلاش‌هایش در راستای تصفیه‌ی جنبش آزادیخواهی خلق کُرد، موفقیتی کسب ننمود. بنابراین از سال ۲۰۱۵ به بعد تمام دشمنان خلق کُرد را کنار خود گرد آورده و به دور تازه‌ای از حملات تصفیه‌گرایانه و قتل‌عام گرایانه‌ علیه خلق کُرد اقدام نموده است. هدف از آن نیز در ابتدا تصفیه‌ی حزب کارگران کردستان ـ پ.ک.ک بوده و ازین طریق خواهان به نتیجه رساندن قتل‌عام‌هایی است که صدها سال‌ست علیه خلق کُرد به کار می‌بندد. البته اگر بتواند این سازمان قدرتمند را نابود سازد، آنگاه برای قتل‌عام خلق کُرد هیچ مانعی را در مقابل خود نخواهد یافت. تمامی سیاست‌‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی جریانات حاکم بر ترکیه با هدف نابودی پ.ک.ک انجام می‌گیرد.

 

اکنون که خاورمیانه وضعیت جنگ جهانی سوم را سپری می‌کند، هدف اصلی دولت فاشیست ترکیه اینست که کُردها در خاورمیانه جایگاهی نداشته باشند و تمام دستاوردهایی که از سده‌ی بیستم به دست آورده‌اند بعلاوه‌ی اقلیم کردستان را نیز از دست بدهند و همزمان در سده‌ی بیست‌و‌یکم موجودیت خلق کُرد را بکلی از بین ببرند. اکنون نیز برای جلوگیری از دستیابی کُردها به دستاوردهای جدید، حملات سختی را علیه آنها ترتیب می‌دهند. اگر فرصت یابند، اقلیم فدرالی جنوب کردستان را نیز از بین خواهند برد، همانگونه که همیشه در رابطه با جنوب کردستان اظهار می‌دارند با اجازه‌ی تشکیل اقلیمی فدرالی در جنوب کردستان اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند و بایستی با نابودی آن اشتباه خود را جبران نمایند."

 

شمار پایگاه‌های نظامی دولت ترکیه در جنوب کردستان افزایش یافته است.

 

کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک ضمن اشاره به وجود پایگاه‌های نظامی دولت ترکیه در جنوب کردستان می‌افزاید:"بالغ بر ۱۵ پایگاه نظامی دولت ترکیه در جنوب کردستان وجود دارد.این پایگاه‌ها تنها علیه مبارزات جنبش آزادیخواهی کُردها ساخته نشده‌اند بلکه هدف اصلی از وجود این پایگاه‌ها، کنترل اقلیم کردستان و از طریق آن نیز جلوگیری از تشکیل اتحادملی کُردها و همچنین برای تحمیل فشار بر احزاب اقلیم کردستان و ایجاد جنگ میان احزاب کُردی می‌باشد. اکنون دولت ترکیه شمار پایگاه‌های نظامی خود را در جنوب کردستان بسیار افزایش داده است."

 

اقدامات اشغالگرانه‌ی اخیر دولت ترکیە در منطقه‌ی برادوست با دفعات پیشین تفاوت دارد.

ک.ج.ک در رابطه با حملات اخیر دولت ترکیه به منطقه‌ی برادوست اعلام کرد:"حملات دولت ترکیه به مناطق حفاظت‌شده‌ی مدیا و اشغال منطقه‌ی برادوست جنوب کردستان، تفاوت‌هایی با حملات پیشین دارد. دولت فاشیست ترکیه اقدام به حملات وسیع و همه‌جانبه‌ای علیه خلق کُرد نموده است. این حملات نابودگرانه بایستی با شکست مواجه گردند وگرنه تا نابودی کامل اراده و موجودیت کُردها ادامه خواهند یافت. هدف نهایی این حملات تنها پ.ک.ک و جنبش آزادیخواهی کُردها نیست بلکه علیه تمام خلق کُرد، احزاب و نیروهای آن صورت می‌گیرد. اگر چه اکنون پ.ک.ک به عنوان هدف اصلی این حملات نشان داده می‌شود اما خلق کُرد و تمام دستاوردهایش هدف این حملات قرار می‌گیرند. اظهارات دولت ترکیه مبنی بر اینکه کرکوک شهری ترکمن‌نشین است و همچنین موضعی که در زمان بحران حمله‌ی اشغالگرانه به کرکوک از خود نشان داد، همگی اوج دشمنی جریانات فاشیست حاکم بر ترکیه در مقابله با خلق کُرد را بازگو می‌کنند."

 

کردها و نیروهای سیاسی کردستانی باید علیه اشغالگران بپاخیزند

اشغال جنوب کردستان از سوی ترکیه برای مدتی به موضوع بحث جامعه مبدل شده بود و خلق این بخش از میهن بویژه زنان و جوانان قیام کردند و با حضور در خیابانه‌ها خواهان پایان دادن به حملات غاصبگران شدند. در این مرحله تمام خلق کُرد بویژه نیروهای سیاسی کردستان مبارزات خود را گسترده‌تر نموده و اعلام قیام نمایند. درصورت عدم مبارزه علیه اشغالگران، شهروندان بیشتری در کورتک و زارگلی و بالیان به قتل می‌رسند و سرتاسر خاک جنوب کردستان زیر چکمه‌های سربازان غاصبگر له خواهد شد."

 

مواضع دولت عراق در رابطه با حملات ترکیه کافی نیست

ک.ج.ک می‌افزاید:"دولت عراق در رابطه با حمله‌های اشغالگرانه از سوی رژیم ترکیه طی بیانیه اعتراض کرده است. اما بیانیه و اعلام نارضایتی کافی نیست و مرحله چیزی دیگر را طلب می‌کند. زیرا رژیم حاکم بر ترکیه بدون هیچ ملاحضه‌ای یورش به خاک جنوب کردستان و عراق را ادامه می‌دهند. به همین دلیل لازم است دولت عراق و نیروهای سیاسی کُرد علیه این حملات به مقابله برخیزند. اکنون حملات در مناطق تحت نفوذ حزب دمکرات کرستان عراق به کردها و خاک کردستان صورت می‌گیرند و [این بخش] اشغال می‌شوند. خلق کرد و افکار عمومی کردستان منتظر اعلام موضع حزب دمکرات کردستان و دیگر جریانهای جنوب کردستان و عراق هستند. زیرا منطقی که به حملات موجود دست زده دشمن تمام نیروهای سیاسی کردستان و عراق است. اگر از هم‌اکنون در مقابل این حملات ایستادگی نشود یقینا روز به روز خطرات بزرگتری را با خود بهمراه می‌آورد و در این میان تمام کردها بویژه خلق جنوب کردستان متحمل هزینه‌های گزافی خواهند شد. به همین دلیل لازم است نیروهای سیاسی کردستان علیه این حملات مسئولیت خود را به انجام رساند و در پی مشروعیت بخشی به این حملات نباشند و علیه اشغالگران موضع اتخاذ کنند."

 

ک.ج.ک افزوده است: دولت ترکیه بارها نشان داده که پیشاهنگی و سرکردگی دشمنی با کردها را به عهده دارد و دیگر زمان آن فرا رسیده که تا همبستگی ملی کُرد و موضعی مشترک، خلق کرد در برابر تمام دشمنان بأیستند. خلق کُرد خواستار اعلام موضع نیروهای سیاسی علیه حملات و اشغالگری رژیم ترکیه است. شکست اشغالگران با قیام نیروهای سیاسی کُرد محقق می‌شود.

 

ک.ج.ک در ادامه تصریح کرده است:"همچنان که جنگ و اشغالگری به اوج رسیده اما در مقابل هم مقاومت و مبارزه کردها هم وسیعتر شده و خواهد شد و بدون شک دولت قاتل ترکیه را به باتلاقی گرفتار می‌کند که نجات از آن محال است."

 

ک.ج.ک ضمن اشاره به حمله رژیم ترکیه به زاپ (زمستان ٢٠٠٨) خاطرنشان کرده است؛ "حمایت خلق جنوب کردستان و همت گریلا حملات اشغالگران را در هم می‌شکند."

 

کنفدرالیسم جوامع کردستان یادآوری نموده است که این حملات نه تنها کردها بلکه تمام خلق‌های خاورمیانه را هدف قرار داده و لازم است خلق‌ها و نیروهای سیاسی خاورمیانه هم دوشادوش کردها علیه حملات غاصبگرانه دولت ترکیه ایستادگی کنند و در شکست متجاوزان سهیم شوند.

 

ریاست مشترک شورای مدیریتی ک.ج.ک در پایان بیانیه خود تأکید می‌نماید:" اگر چه فاشیسم رژیم حاکم بر ترکیه تمام دشمنان کردها را گرد خود جمع کرده و روسیه را هم به شراکت در نابودی کردها مبدل نموده اما باید همگان بدانند که روبروی مقاومت تاریخی فراوان و فدایی خواهند شد. اندیشه و افکار اتحاد ملی کُرد ارتقا می‌یابد و با همبستگی خلقمان مبارزه را در تمام عرصه‌ها گسترده‌تر می‌کنیم واین حملات را در هم می‌شکنیم. یقینا برساخت خاورمیانه دمکراتیک و کردستان آزاد عملی خواهد شد."