ک.ج.ک انتخاب برهم صالح را تبریک گفت: ما این انتخاب را بسیار مهم می‌دانیم

​​​​​​​رئیس مشترک شورای رهبری ک.ج.ک انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهوری عراق را تبریک گفت

رئیس مشترک شورای رهبری ک.ج.ک انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهوری عراق را تبریک گفت

 

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک به برهم صالح تبریک گفت. برهم صالح روز سه‌شنبه با رای نمایندگان مجلس عراق به عنوان رئیس جمهور عراق انتخاب شد.

 

ک.ج.ک در پیام تبریک به برهم صالح مراتب خوشنودی خود را از انتخاب وی ابراز کرده و می‌افزاید:"در این مرحله‌ی حساس سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، ما انتخاب برهم صالح را بسیار مهم می‌دانیم."

 

در پیام تبریک ک.ج.ک آمده است:‌"در نتیجه‌ی انتخابات در مجلس عراق و با رای و پشتیبانی تعداد زیادی از نمایندگان برهم صالح به عنوان رئیس جمهور عراق انتخاب شد و ما نیز از این انتخاب خوشنودیم و به وی تبریک می‌گوییم. امیدواریم این وظیفه‌ی سنگین که به عهده‌ی وی گذاشته شده مایه‌ی خیر و برکت برای همه‌ی خلق‌های عراق شود."

 

ریاست مشترک ک.ج.ک در ادامه می‌گوید:" ما انتخاب برهم صالح را در مرحله‌ی کنونی که جنوب کردستان، عراق و خاورمیانه با مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عدیده‌ای روبروست بسیار مهم میدانیم.

 

بسیار مهم و با ارزش است که آقای برهم صالح در مجلسی که متشکل از چندین اتنیک، آیین  و مذهب است مورد پشتیبانی قرار گرفت و انتخاب شد. این انتخاب بدان دلیل است که برهم صالح در تمام مراحل زندگیش با تمامی طرفهای جامعه و طرفهای سیاسی تماس داشته و با همه دیدار کرده است. همچنین نشان دهنده‌ی آن است که تمامی خلق‌های عراق در مورد حل مشکلات و بحرانها به او اعتماد کرده و امید دارند."

 

در بخشی دیگر از پیام آمده است:"ما بر این باوریم که آقای برهم صالح می‌تواند از عهده‌ی این وظایف برآمده و به او امیدواریم. امیدواریم که او با هوشمندی و سیاست، راه را برای آن باز کند تا خلق‌های عراق از انحصار اتنیکی و آیینی و مذهبی آزاد شوند و برای آنها یک فکر و زندگی دمکراتیک بنیاد نهد.

 

ما امیدواریم که ابتدا برای حل مشکلات خلق کُرد بر اساس راه‌حل‌های دمکراتیک و برای حل همه‌ی مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی گام بردارد.

 

در این چهارچوب ما یک بار دیگر خوشنودی خود را اعلام می‌کنیم و به او تبریک می‌گوییم."