ک.ج.ک: خلق جنوب کردستان علیه اشغالگری دولت ترک بپا خیزند

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک در رابطه با شهادت سه تن از شهروندان منطقه‌ی شلادزی جنوب کردستان که بر اثر بمباران‌ جنگنده‌های هوایی دولت اشغالگر ترکیه جان خود را از دست داده بودند، بیانیه‌ای منتشر کرد

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان ـ ک.ج.ک در رابطه با شهادت سه تن از شهروندان منطقه‌ی شلادزی جنوب کردستان که بر اثر بمباران‌ جنگنده‌های هوایی دولت اشغالگر ترکیه جان خود را از دست داده بودند، بیانیه‌ای منتشر کرد

 

در بیانیه‌ی ک.ج.ک تصریح شده که جریانات فاشیست حاکم بر ترکیه باری دیگر در جنوب کردستان مرتکب قتل‌عام شدند. جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه با استفاده از اطلاعات هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین، روستاهای منطقه‌ی شلادزی را بمباران کردند که در نتیجه‌ی آن سه برادر به شهادت رسیدند.

 

ک.ج.ک ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌ی این شهیدان و تمام خلق کُرد در بیانیه‌ی خود آورده است:

 

برای پیشبرد اقدامات اشغالگرانه‌ی خود، در تلاشند خلق کُرد را وادار به تخلیه سرزمین خود کنند

"دولت ترکیه از طریق بمباران کردن جنوب کردستان در تلاش است تا عرصه‌ی زندگی در کردستان را بر مردم آن تنگ کرده و بدین شیوه به آسانی بتواند اقدامات اشغالگرانه‌ی خود را دنبال نماید. مدتی پیش نیز با بمباران روستاهای دره‌ی بالیان قندیل، ۴ شهروند غیرنظامی را به شهادت رساندند. تمامی این قتل‌عام‌ها برای درهم‌شکستن اراده‌ی خلق کُرد انجام می‌گیرند. درست مانند سال‌های ۱۹۹۰ که با هدف قطع حمایت‌های مردم از گریلا در باکور کردستان، هزاران روستا را تخلیه کرده و مردم این روستاها را به مناطق دوردستی کوچ دادند. حملات کنونی نیز با چنین ذهنیت و اهدافی صورت می‌گیرد."

 

اگر موضعی جدی اتخاذ نگردد این قتل‌عام‌ها ادامه خواهند داشت

"قتل‌عام شلادزی بخشی از حملات اشغالگرانه‌ای است که در منطقه‌ی برادوست جریان دارد. همچنین در زمان حمله‌ی دولت ترکیه برای اشغال منطقه‌ی زاپ در سال ۲۰۰٨، مردم شلادزی علیه این اشغالگری به پا خاستند. خلق آمیدی، دیرلوک و شلادزی در هماهنگی با نیروهای گریلا ضربه‌ی کشنده‌ای به ارتش ترکیه وارد آوردند. دولت ترکیه با این قتل‌عام‌ها از خلق شلادزی انتقام شکستش را می‌گیرد. اگر جریانات سیاسی و خلق کُرد در جنوب کردستان در مقابل این حملات موضع محکمی اتخاذ ننمایند، با شیوع حملات قتل‌عام‌ها ادامه می‌یابد."

 

مقاومت تا زمان پایان دادن به اشغالگری‌ها ادامه خواهد داشت

"جنبش آزادیخواهانه‌ی ما علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه تا آخر مقاومت خواهد کرد. اما ضروریست که خلق ما در جنوب کردستان با روحیه‌ی قوی میهن‌دوستی خود در مقابل این اشغالگری به پا خیزند و همانند سال ۲۰۰٨ در هماهنگی با نیروهای گریلا، اشغالگران را با شکست مواجه سازند. در این مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت است که به وظیفه‌ی تاریخی خود عمل نمایند."