ک.ج.ک: توازن تازه به اشغالگری پایان می‌دهد/ عقب‌نشینی بخشی از توطئه است

​​​​​​​ک.ج.ک در مورد تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد، عقب‌نشینی آمریکا از سوریه نشان داد که حمله‌ی دولت ترکیه به روژاوای کردستان و شمال سوریه توطئه و بخشی از بازی میدان دادن بیشتر به فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ است

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک با صدور بیانیه‌ای به ارزیابی عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از شمال و شرق فرات پرداخته است. ک.ج.ک این اقدام آمریکا را میدان دادن دولت آمریکا به رژیم فاشیستی ترک عنوان کرد و تأکید کرد که با توازنات تازه، اشغالگری در هم پیچیده می‌شود.

 

چکیده‌ای از بیانیه ک.ج.ک:

"عقب نشینی بخشی از یک توطئه و بازی است"

"تصمیم عقب نشینی از سوریه نشان داد که حمله‌ی دولت ترکیه به شمال سوریه توطئه و بخشی از یک بازی است. جنبش جامعه‌ی دمکراتیک تو-دم طی بیانیه‌ای همه‌ی حقایق را آشکار کرده است. این حقیقت سقوط و فروپاشی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی دولت ترکیه در سیاستهایش در سوریه است که در مقابل مبارزات جنبش آزادی کردها انجام میداد".

 

میدان دادن به سیاست‌های دولت فاشیست ترکیه است

زمانی که دست دولت ترک به حمله بر مبارزات آزادیخوانه کردها باز گذاشته می‌شود به وضوح می‌توان دید که توطئه‌ای بر ضد انقلاب روژاوا در حال انجام است. زمانی که ترکیه وارد بحران و سقوط اقتصادی شد، آمریکا و آلمان بسیار تلاش کردند تا از سقوط اقتصادی ترکیه جلوگیری به عمل آورند. همچنین برای آنکه از لحاظ سیاسی به این کشور کمک کنند برای ۳ پیشگام جنبش آزادی کردستان جایزه تعیین کردند. اینها همه برای آن است که ترکیه از بحرانهای سیاسی و اقتصادی کنونی رهایی یابد. همچنین سیستم دمکراتیک کرد، عرب، سریانی و همه‌ی خلقها در روژاوا و شمال سوریه که سیاستهای دولت ترکیه در سوریه و خاورمیانه را با شکست مواجه کرده است، را هدف قرار داده است.

 

"توطئه‌ای علیه شمال و شرق فرات"

عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، فراخواندن رژیم ترک به اشغالگری است. این نشان دهنده‌ی یک بازی و نقشه است. مشخص است که می‌خواهند در شرق فرات تعدادی از نیروهای عرب مزدور و کردهای نوکرصفت و خائن که در اشغال عفرین دست داشتند را به قدرت برسانند. توضیحات بنیاد جامعه‌ی دمکراتیک روژاوت نشان میدهد که خروج آمریکا یک نقشه‌ی قبیح است.

 

حملات اشغالگرانه و عقب‌نشینی [نظامیان آمریکایی] انقلاب را قدرتمندتر می‌کند

حملات اشغالگرانه‌ی رژیم ترک و خروج نیروهای آمریکایی اراده و مقاومت خلقها را قویتر می‌کند. انقلاب دمکراتیک و نیروهای انقلابی که متکی به نیروی خود هستند، قدرتمندتر می‌شوند.

 

دخالتهای نیروهای خارجی برای نیروهای دمکراتیک و توانایی و دینامیک خودشان و نیروی واقعی مبارزاتشان، مشکل ایجاد می‌کرد. به همین دلیل عقب‌نشینی آمریکا سبب می‌شود که همه‌ی نیروهای دمکراتیک بر روی نیروی دینامیک خویش تکیه کرده و قدرتمندتر شوند.

 

"نیروهای خارجی انقلاب دمکراتیک را از مسیر خود خارج کردند"

در سوریه نیروهای خارجی انقلاب دمکراتیک را از مسیر خود خارج کردند. به همین منظور همه‌ی نیروهای خارجی و تبهکاران داعش تلاش کردند تا مبارزات خلق‌های سوریه مسیر حقیقی خود را طی نکند. نیروهای انقلابی عرب که از مسیر واقعی خارج شده بودند وارد مسیر اشتباه شدند. اما در میان انقلاب دمکراتیک سوریه حقیقت خود را پیدا می‌کنند.

 

"موازنه‌های جدید، اشغالگریهای جدید را از بین می‌برند"

انقلاب روژاوا و جنبش انقلابی دمکراتیک در سوریه بدون نیروهای خارجی وارد میدان شدند. انقلاب دمکراتیک و مبارزات آزادی پررنگتر شد. به همین دلیل عقب‌نشینی آمریکا از سوریه باعث تضعیف انقلاب نمی‌شود، برعکس سبب می‌شود سیاستهای دولت ترکیه که با توجه به موازنه‌های خارجی آنرا تنظیم کرده بود و می‌خواست به بهانه‌ی حضور آمریکا خود را در راس قرار دهد، فرو می‌پاشد. تبهکارانش اکنون با نام ارتش آزاد سوریه با پشتیبانی آمریکا در کنترل ترکیه قرار گرفتند. دخالتهای روسیه و سوریه در ادلب که تبهکاران در آنجا بودند، توسط آمریکا دچار مشکل شد. به همین دلیل هر چند عقب‌نشینی آمریکا راه را برای حمله‌ی ترکیه به شمال سوریه باز می‌کند اما موازنه‌های جدید اشغالگری ترکیه را در هم خواهند شکست.

 

"ایران می‌داند ترکیه همکار آمریکاست"

ترکیه هرچند به شیوه‌ای ریاکارانه به ایران نزدیک می‌شود و خود را دوست تهران نشان می‌دهد، اما ایران خوب می‌داند که ترکیه شریک سیاستهای آمریکا بر ضد ایران است. روسیه، ایران و سوریه خوب می‌دانند آن تبهکارانی که ترکیه می‌خواهد در شرق فرات مستقرشان کند، چه نتایجی برایشان به ارمغان خواهند آورد. می‌دانند که دولت ترکیه می‌خواهد همانند عفرین که تعدادی از نیروهای مزدور و نوکر خود را به کار گرفت، در سوریه بحرانها را عمیقتر و پیچیده‌تر کند.

 

"عقب‌نشینی آمریکا سبب پیشرفت بیشتر نیروهای دمکراتیک می‌شود"

خروج تدریجی نیروهای آمریکایی سبب می‌شود تا نیروها دمکراتیک انقلابی در سوریه و سیستمی که آنها بنیاد نهاده‌اند، به فاکتوری مهم برای آرامش و آشتی در سوریه تبدیل می‌شود. این عقب نشینی سبب می‌شود تا نیروهای دمکراتیک خود را بیشتر نشان دهند.

 

"خواب رژیم ترک برای پاکسازی انقلاب تنها در خیالش میماند"

اگر ترکیه این خیال را در سر می‌پروراند که با پشتیبانی آمریکا و تعدادی از نیروهای خارجی بر روی اعراب شمال سوریه تاثیر بگذارد و توسط کردهای مزدور، انقلاب روژاوا را پاکسازی کند، مطمئن باشد این خواب و خیال تنها مانند یک نقشه بر روی میزهایشان می‌ماند.

 

"اگر پ.د.ک وارد بازی ترکیه شود نابود خواهد شد"

اگر حزب دمکرات کردستان عراق-پ.د.ک وارد بازی ترکیه شود، در دشمنی با کردستان و انقلاب روژاوا پیشگام خواهد شد.‌ بدون شک شکست خواهد خورد. آنچه باید پ.د.ک انجام دهد آن است که نقش خود را در ایجاد اتحاد میان کردها بازی کند و در سیستم دمکراتیک شمال سوریه و انقلاب روژاوا نقش خود را برای گسترش این سیستم ایفا کند. پ.د.ک نباید وارد بازی دولت ترکیه شود و نباید با اشغالگران همکاری کند. آمریکا نیز نباید در این نقشه شرکت کند و به دشمنی با خلقهای شمال سوریه بپردازد.

 

"نباید آمریکا شریک جنایت شود"

آمریکا با عقب‌نشینی از سوریه نباید وارد بازی ترکیه شده و در اشغالگری ترکیه شریک شود. آمریکا نباید قدمی درراه دشمنی با کردها و ستم به آنها بدارد.

 

"باید به سیسمی که خلقها آنرا بنیاد نهاده‌اند احترام گذاشته شود"

انقلابی که خلقهای شمال و شرق سوریه انجام داده‌اند، به نیروی جامعه متکی است و خواهان دمکراسی و آزادی است. چون بر خط ملت دمکراتیک رهبر آپو و نیروی جامعه‌ی دمکراتیک متکی‌ست. به همین دلیل با فشارهای خارجی و توطئه از میان نخواهد رفت.

 

"از میان بردن انقلاب محال است"

مقاومت خلق‌های شمال سوریه که در مقابله با داعش بیشتر از ده هزار شهید داده‌اند و دو برابر این تعداد زخمی شده‌اند، امروز به وجدان مشترک بشریت تبدیل شده است. یک نیروی دمکراتیک جامعه که به وجدان همه‌ی بشریت تبدیل شده است به این معناست که نیرومندترین جامعه در دنیاست. به همین دلیل مشکل است که یک نیروی اجتماعی که وجدان کل بشریت است از میان برداشته شود.

 

"نه تنها آمریکا بلکه هم ترکیه و هم سایر نیروهای خارجی باید سوریه را ترک کنند"

نه تنها آمریکا بلکه همه‌‌ی نیروهای خارجی و در اولویت آنها ترکیه باید ازسوریه خارج شوند. همانطور که در بیانیه‌ی تو-دم آمده است آن کس که امروز در سوریه آرامش و آشتی و خواهر و برادری خلقها را بر هم می‌زند، دولت فاشیست ترکیه است. به همین دلیل همه‌ی خلقهای سوریه و خاورمیانه و همه‌ی بشریت باید بر ضد دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه واکنش نشان دهند. در ابتدا نیز ترکیه باید به اشغال عفرین پایان دهد.

 

"نیروهای آ.ک.پ/م.ه.پ بزرگترین خطر برای اتحاد دمکراتیک در سوریه است"

اکنون بزرگترین خطر برای اتحاد دمکراتیک در شمال سوریه قدرت آ.ک.پ و م.ه.پ است. اگر دولت ترکیه دخالت نکند خلقهای سوریه با فکر ملت دمکراتیک هم اتحاد خود را حفظ می‌کنند و هم دمکراسی را نیز به ترکیه بازخواهند گرداند. دولت ترکیه با دشمنی کردن در مقابل دمکراتیک شدن شمال سوریه می‌خواهد آنها را در تنگنا قرار دهد.

 

"با هر شیوه‌ای در مقابل حملات خواهیم ایستاد"

اکنون بزرگترین دستاورد انقلاب شمال سوریه این است که کرد، عرب، سریان و سایر خلق‌ها در خط ملت دمکراتیک گرد هم جمع شده‌اند. ما می‌خواهیم این اتحاد در کل سوریه گسترش یابد. نه تنها سبب اتحاد و قدرتمند شدن سوریه می‌شود بلکه سبب قدرتمند شدن کل خاورمیانه خواهد شد. ما در جنبش آزادیخواهانه‌ی خلق کرد یک بار دیگر اعلام می‌کنیم، از این اتحاد دفاع خواهیم کرد و ما آماده‌ایم تا در مقابل حملات با هر شیوه‌ای از آن پشتیبانی کنیم.

 

قبل از همه از خلق کرد و سایر خلق‌ها در سوریه می‌خواهیم که با وجدان انسانی و کرامت در مقابل حملات دولت ترکیه بایستند. بر اساس مبانی حقیقی آزادی و دمکراسی، سوریه‌ای دمکراتیک بنیاد نهند. ما یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که در هر زمانی در همه‌ی بخشهای کردستان در کنار خلق خود خواهیم ایستاد.