ک.ج.ک: خلق کُرد باید وضعیت خطرناک امرالی را درک کند

​​​​​​​شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک به مناسبت بیستمین سالروز آغاز توطئه‌ی ۹ اکتبر بیانیه‌ای منتشر کرد.

شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک به مناسبت بیستمین سالروز آغاز توطئه‌ی ۹ اکتبر بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

ک.ج.ک اعلام کرد بیست سال از این توطئه می‌گذرد و در این سالها مقاومت اوجالان در امرالی برای خلق کُرد و خلق‌های منطقه الهام‌بخش بوده است. هر زمان دستاوردهای خلق کُرد افزایش یافته است سیستم شکنجه در امرالی شدیدتر شده است.

 

در این بیانیه آمده است:

"ما وارد بیستمین سال از توطئه‌ای می‌شویم که طی آن رهبر ما با شیوه‌ای تبهکارانه ربوده شده و به دولت ترکیه تسلیم شد، ما این توطئه‌ی کثیف را با نهایت خشم محکوم می‌کنیم. به رهبر آپو درود می‌فرستیم که با مقاومت عظیم خود پاسخ توطئه‌گران را داد. از آن دسته از رفقایمان یاد می‌کنیم که با شعار "شما نمیتوانید روشنایی ما را به تاریکی مبدل کنید" در اطراف رهبر آپو حلقه‌ای آتشین تشکیل دادند.

 

سیستم سرمایه‌داری جهانی در قرن بیستم خلق کُرد را بمانند خلقی که صاحب کرامت و شکوه است و بمانند یک ملت نپذیرفت، خلق کُرد را انکار کردند. دولتهای امپریالیست در میان خود به توافق رسیدند و جغرافیای کردستان را مابین خود تقسیم کردند. دولت اشغالگر ترکیه در این توافق تقسیم کردستان خود را صاحب بیشترین سهم می‌داند و نزدیک ۱۰۰ سال است سیاست انکار و پاکسازی خلق کُرد را در پیش گرفته است. خلق کُرد نیز همیشه در مقابل این سیستم مبارزه کرده است. بزرگترین خیزش خلق کُرد مبارزه برای آزادی کردستان است با ایدئولوژی رهبر آپو و پیشاهنگی پ.ک.ک انجام می‌شود. در این مبارزه برای آزادی و دمکراسی خلق کُرد دستاوردهای بسیاری داشته است. زمانی که نیروهای هژمونگرای بین‌المللی پروژه‌ی خاورمیانه‌ی بزرگ را آغاز کردند، مبارزات خلق کُرد را به مانند تهدیدی برای خود می‌دیدند. به همین دلیل سعی کردند با توطئه‌ی ۹ اکتبر این تهدید را از میان بردارند، یکی از اهداف آنها این بود که خلق کُرد که شناخت خود را با اراده‌ی ملی به دست آورده است وارد قرن ۲۱ نشود.

 

رهبر ما به این توطئه پاسخی در خور داده است و تلاشهای آنها را بی‌نتیجه گذاشته است. آن حلقه‌ی مقاومت که خلق ما و شهدایمان در اطراف رهبر آپو درست کردند به حلقه‌ای ریشه‌ای برای نابود کردن توطئه‌هایشان مبدل شده است. خلق کُرد در همه جای جهان بر ضد این توطئه به خیابانها آمدند و آنرا محکوم کردند. چندین رفیق و دوست ما قهرمانانه با شعار "شما نمی‌توانید روشنایی ما را به تاریکی مبدل کنید" هم با جسم و هم با اراده‌ی خود در اطراف رهبر آپو حلقه‌ای آتشین درست کردند. آنها می‌دانستند که هدف از این توطئه اسیر کردن کُرد بودن آزاد و انسانیت آزاد است.

 

در مدت این ۲۰ سال در منطقه چندین بحران و رخداد پیش آمده است، در این میان خلق کُرد با مبارزات خود دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است. خلق کُرد زبان، شناسنامه و روشنفکری و تفکر خود را از دست داده بود، اما دوباره آنها را بدست آورد و در مقابل هیچ قدرتی تسلیم نشد.

 

انقلاب روژاوا در پیش چشمان همگان است که بعد از جنگ مقابل تبهکاران داعش شکل گرفت. حالا دولت ترکیه با اعمال نژادپرستی تلاش می‌کند تا عمر خود را طولانی کند. اما در شمال کردستان پروژه‌ی گفتگوی دمکراتیک و مقاومت انقلابی ایجاد شد. در شنگال و کوبانی تجربه‌ی فعالیت‌های مشترک را اثبات کرد. برادری با سایر خلق‌ها، یکسانی و مبارزات مشترک ایجاد شد. برای بدست آوردن این دستاوردها خلق کُرد بیشتر از ۲۰ هزار شهید داده است. صدها هزار تن شکنجه شدند، دهها هزار تن زندانی شدند، میلیونها تن با خشونت مواجه شدند.

 

دستاوردهای کُردها در عرصه‌های دمکراسی و آزادی نشأت گرفته از اندیشه‌های رهبر آپو، پیش‌بینی‌های تاریخی او و در نتیجه‌ی رنج و تلاشهای بسیار ایشان میسر شده است. تمامی تلاشهای دولت فاشیست ترکیه و هم پیمانان بین‌المللی‌اش آن است که باز هم در قرن ۲۱ خلق کُرد را بدون رهبر خود وابگذارند. فقدان رهبریت از دلایل بی‌نصیب ماندن کردها و محرومیت آنان از آزادی طی صدها سال است. [دشمنان] به همین دلیل رهبر خلق کُرد را در امرالی محبوس کرده‌اند، به همین دلیل هرگاه دستاوردهای خلق کُرد افزایش می‌یابد سیستم شکنجه‌ی امرالی سخت‌تر می‌شود. دستاوردهای کردها روز به روز در زمینه‌های دمکراسی و آزادی گسترده‌تر می‌شوند و رژیم غاصب ترک این دستاوردها را همچون جرم کردها می‌بیند و رهبر آپو را مسئول کسب این دستاوردها می‌داند. رژیم فاشیست ترک تلویحا به رهبری می‌گوید:"چرا این خلق را از وضعیت برده‌وارش آگاه کردی؟ چرا به آنها روحیه دادی و آنان را احیا کردی؟ چرا آنها را به قیام واداشتی؟" به همین دلیل رژیم ترک رهبری را سزا می‌دهند."

 

ک.ج.ک سپس به مواضع دادگاه حقوق بشر اروپا پرداخته و با یادآوری عدم کسب آگاهی از وضعیت اوجالان از ٢٧ ژوئیه ٢٠١١ می‌گوید:"مواضع دو نهاد دادگاه حقوق بشر اروپا و کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا، همچنین کشورهای شورای اروپا حمایت از سیاست انکار و نابودی و قتل‌عام کردها از سوی دولت ترک است. این وضعیت هم برای کردها و هم برای جوامع دمکراتیک اروپا شرایطی بسیار خطرناک است."

 

ک.ج.ک در بیانیه با تأکید بر خطرناک بودن شرایط کنونی از زنان و جوانان کردستانی خواسته" همچنان که در مرحله اول توطئه جهان را با مواضع نیرومند خود تکان دادند امروز هم در بیستمین سال توطئه یکبار دیگر جهان را به لرزه درآوردند. زیرا کردها بسیار نیرومندتر از ٢٠ سال پیش هستند." ک.ج.ک سپس با تجلیل از عملیات امید آجار می‌گوید که اگر چه اینگونه فعالیت‌ها مورد تأیید رهبر آپو و جنبش آزادیخواهی نیست می‌افزاید:"شیوه فعالیت‌های آتی باید به گونه‌ای باشد که به دشمن ضربه وارد آورد. با اینهمه باید مضمون مقاومتگری شهید امید آجار بدرستی درک شود. وی خطرهایی را که متوجه رهبر اپو و خلق کُرد است درک نموده با آتش بدن خود به همگان را متوجه تهدید‌ها نموده است. پیام این فعالیت برای تمام خلق ایفای وظیفه تاریخی خود است. امید آجار به شهید ٢٠امین سالروز توطئه بین‌المللی مبدل شد و با احترام و تواضع از ایشان یاد می‌کنیم."

 

خلق ما در تمام عرصه‌ها بپاخیزند

برای پایان دادن به منزوی نمودن ٢٠ساله رهبر آپو و پوچ کردن نقشه‌های خطرناک توطئه‌گران از آحاد خلق خود در هر چهاربخش کردستان و خارج از میهن دعوت به عمل می‌آوریم که بپاخیزند و مراتب خشم و اعتراض خود را نشان دهند. در این مرحله وظیفه اصلی همانا بر دوش زنان و جوانان کردستانی است. به همین دلیل جوانان و زنان کردستانی را فرامی‌خوانیم تا با شکستن حصر امرالی، برای تأمین امنیت و سلامت رهبر خویش نقش فعال خود را به انجام رساندند و سازماندهی را هرچه بیشتر ارتقا بخشند.

 

همچنین تمام دوستان انقلابی را که به برادری و اخوت خلق‌ها و همچنین اتحاد دمکراتیک باور دارند فرامی‌خوانیم که به راهپیمایی‌های اعتراضی ملحق شوند و اعتراض خود را به سیستم شکنجه امرالی و دادگاه حقوق بشر اروپا که وابسته به اتحادیه اروپاست نشان داده و سیاست‌های امحا و نابودی صدها ساله‌ی دولت ترک که دشمنی آشکار با دمکراسی و آزادی کردهاست را اعلام دارند.