ک.ج.ک؛ داغ خوبی بر دل رژیم حاکم بر ترکیه و سازمان میت گذاشتیم [تکمیلی]

ریاست مشترک-ک.ج.ک، اطلاعاتی را در رابطه با دو عضو بلندپایه‌ی سازمان استخبارات ترکیه-میت که از سوی نیروهای گریلا دستگیر شده بودند، با افکار عمومی در میان گذاشت

ریاست مشترک-ک.ج.ک، اطلاعاتی را در رابطه با دو عضو بلندپایه‌ی سازمان استخبارات ترکیه-میت که از سوی نیروهای گریلا دستگیر شده بودند، با افکار عمومی در میان گذاشت

ریاست مشترک ک.ج.ک، نتیجه‌ی عملیات انقلابی و انتقامجویانه‌ی شهید ساکینه جانسز، که طی آن دو عضو بلندپایه میت شناسایی و دستگیر شدند را طی بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه اعلام شد که این دو بازداشت شده اعتراف نموده‌اند که "هاکان فیدان" رئیس میت و با دستور شخص اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تعیین شده‌اند.

ک.ج.ک اعلام کرد که در عملیات یگان ویژه‌ی نیروهای گریلا علیه اعضا و کارمندان میت، اسناد و اطلاعات بسیار مهمی بدست آمده و آنها با این عملیات ضربه‌ی سنگینی را به میت وارد آورده‌اند.

در بیانیه ک.ج.ک آمده است که با دستگیری دو تن از مقامات ترکیه که بنا به دستور مخصوص شخص اردوغان بمنظور سوءقصد و یا دستگیر نمودن مسئولین پ.ک.ک به جنوب کردستان آمده بودند، اطلاعات و مستندات فراوانی را بدست آورده‌اند. همچنین اعلام شده است که این عملیات پنج ماه پیش آغاز شده و در این راستا تعدادی از اعضا و کوادر میت را دستگیر نموده‌اند.

مدارک بدست آمده در عملیات انتقام شهید ساکینه جانسز، نشانگر اصرار دولت ترکیه بر سیاست انکار و امحای کردهاست و هیچ تغییری در سیاست‌های سرکوب، کشتار و نابودی کردها ایجاد نشده است. بهمین مناسبت بر علیه رهبری، خلق، گریلا و رهبران جنبش ما هیچ دستیازی به هیچ دسیسه‌ای فروگذار نکرده است. بدیهی است که ائتلاف آ.ک.پ – م.ه.پ و تمامی فاشیست‌های ترکیه به رهبری اردوغان بسیار تحت فشار بوده و بقای خود را بر مبنای نابودی کردها قرار داده و با استفاده از جنگ روانی سعی در نیرومند جلوه‌دادن خود می‌باشند.

همانگونه که دولت ترکیه در اواخر دهه‌ی ١٩٩٠میلادی، برای جلوگیری از شکست نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود با همکاری نیروهای بین‌المللی، علیه رهبر آپو توطئه‌ی بین‌المللی را انجام و خواستند تا بدینگونه جنبش آزادیخواهی خلق کردستان را تصفیه نماید، اکنون نیز که رژیم نژادپرست آ.ک.پ–م.ه.پ که به اضمحلال دچار شده است، درصدد ضربه زدن به جنبش آزادی کردستان برای نجات خود می‌باشد.

دولت ترکیه سال ٢٠١١ تصمیم به تصفیه نمودن پ.ک.ک نموده است. مرحله‌ی تصفیه نمودن جنبش آزادی را با ضربه زدن به رهبری پ-.ک.ک شروع نموده و در این راستا، ابتدا برعلیه "ساکینه جانسز" که یکی از موسسان پ.ک.ک، ''فیدان دوغان" دیپلمات کُرد و "لیلا شایلمز" از پیشاهنگان جوانان، اقدام نمودند.

ائتلاف آ.ک.پ–م.ه.پ، که در مقابل مقاومت و مبارزاتجنبش آزادی هم در داخل و هم در خارج در اوج فشار قرار گرفته است، برای اینکه خود را نیرومند نشان دهد، با دستور اردوغان برای تصفیه نمودن پ.ک.ک، در داخل میت، مرکز ویژه‌ای را ایجاد نموده است.

طیب اردوغان در موضوع حملات فراگیر و ضربه به خلق کردها، سیاست‌های ویژه‌ای به اجرا در می‌آورد. اردوغان در برابر مقاومت خلق و جنبش ما، آنقدر تحت فشار قرار گرفته که میت را تحت فشار قرار داده تا علیه رهبری پ.ک.ک عملیات سوءقصد و یا دستگیری، انجام گیرد. 

میت که در ایجاد و اجرای سیاست نسل‌کشی کردها جایگاه ویژه‌ای دارد، دو مقام بلندپایه خود را بدین منظور وظیفه‌دار نموده است. هر دو مقام میت که دارای پاسپورت دیپلماتیک می‌باشند موظف به انجام عملیات تروریستی علیه رهبران پ.ک.ک در مناطق حفاظتی مدیا شده‌اند.

یگان‌های نیروهای گریلایی ما پس از کسب گزارشهایی در رابطه با تحرکات عناصر میت و حرکت‌های مشکوک ترکیه در جنوب کردستان طی عملیات انقلابی ساکینه جانسز این دو عضو را شناسایی و باداشت کردند.

این دو مستشار میت، در چهارچوب عملیاتی بزرگ، انقلابی و استخباراتی دستگیر شدند. این دو مقام میت روسای آن بخش می‌باشند که با دستور اردوغان، مستقیما با هاکان فیدان کار می‌کنند. این  خود نشان از وسعت و گستردگی این عملیات دارد.

"ارهان پاک‌چتین و آیدین گونل" دو مقام دستگیر شده‌ی میت می‌باشند که بمدت ٢٠ سال در بسیاری از مناطق کردستان و ترکیه، سمت‌های ویژه‌ای داشته‌اند و سپس در مرکز میت جای گرفته‌اند. ارهان پک‌چتین رئیس بخش امور تبعیض اتنیکی داخلی از نهادهای استراتژیک میت است. آیدین گونل نیز مسئول بخش منابع انسانی میت در داخل و خارج از کشور است. آنها بر عملیات‌های اطلاعاتی میت اشراف کامل دارند.

قبل از این در جزیره  و در زمان مقاومت‌های خودمدیریتی شمال کردستان نیز دو تا از مسئولین میت، دستگیر شده بودند و در مورد سیاست‌ها و اقدامات کثیف میت در کردستان و ترکیه، اطلاعات مهمی را آشکار نمودند. از هر چهار عضو میت اطلاعات حیاتی در رابطه با برنامه‌های میت به دست آمده است.

زمانیکه حاکمیت آ.ک.پ تحت رهبری اردوغان با امرالی مشغول گفتگو بود، در همان حال سیاست نابودی را نیز پیروی می‌نمود. یکی از مسئولین میت با نام " صباح‌الدین آسال" که بهمراه "محمد درویش‌اوغلو" بعنوان هیئت دولت در گفتگوهای امرالی شرکت می‌کردند، نقشه‌ی قتل‌عام پاریس را در سال ٢٠١٣ طرح کرده است. حاکمیت آ.ک.پ و میت از هیچگونه سیاست کثیفی برعلیه کردها فروگذاری نکرده‌اند. اطلاعات و اسناد بدست آمده نشان از نقش پررنگ حاکمیت آ.ک.پ در فروپاشی سوریه دارد.

ما بر مبنای قانون حقوق بین‌المللی و قانون جنبش آزادی کردستان با هر چهار مقام میت، رفتار خواهیم کرد. علیرغم وجود جنگ نیز حیات آنان را ضمانت نموده و پس از دستگیری هویت، شخصیت و کرامت آنان را مخدوش ننموده‌ایم. اطلاعات، مدارک و داده‌های الکترونیکی که در زمان انجام عملیات ضبط شده‌اند، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و بر همین مبنا، عملیات انتقام انقلابی شهید سکینه جانسز را وسعت بخشیده‌ایم. انتشار آن برای افکار عمومی به دلیل تحقیقات گسترده‌ای بوده است که نیروهای ما در این رابطه به انجام رسانده‌اند.

جنبش آزادی در مورد میت، مسئولین و کارمندهای وی اطلاعات فراوانی را بدست آورده است. در چهارچوب این عملیات که در آگوست ٢٠١٧ صورت گرفت، اطلاعات فراوانی از ساختار میت، سازماندهی و کارمندان، مراکز و اقامتگاه‌ها، ارتباطات داخلی و خارجی، مزدوران، اعضا و مخبرین آنها در داخل دولت و سازمان و نمادهای آنان در سطوح بالا، آشکار گردیده‌ است. قتل‌عام پاریس، سوءقصد و ترورهای در روژاوا، بسیاری از اقدامات آنان و اتاق‌های گردهمایی آنها آشکار گردید. در عین حال هویت اعضا، عناصر مزدور و کارمندان میت در شمال کردستان و ترکیه، اروپا، روژاوا و جنوب کردستان بدست آمد. برخی از مخبرین و کارمندان آنان در عملیات‌های ویژه‌ای دستگیر شده‌اند. در بسیاری از عرصه‌ها ضربات سنگینی را به شبکه‌ی سازماندهی میت وارد نموده‌ایم. با هر دستگیری، اطلاعات و اسناد بیشتری بدست آمده و اقدامات میت در داخل وخارج از ترکیه در عمل فلج شده است.

مرحله‌ی اقدامات علیه رهبری پ.ک.ک ناکام شده و دولت ترکیه ضربه‌ی سنگینی را متحمل شد. اردوغان – باغچلی و متحدان نژادپرست آنها توهم بازداشت و یا ترور کوادر پیشاهنگ پ.ک.ک را در سر پروراندند ولی دستگیری مقامات عالیرتبه آنان، داغ این توهم را بر دلشان گذاشت. بدین صورت چنان ضربه‌ای به حملات اردوغان علیه خلق کُرد وارد شده که تا دراز مدت نتوانند کمر خود را راست کنند."

شورای رهبری ک.ج.ک در بیانیه‌ی خود خطاب به افکار عمومی افزوده است: "بعد از آشکار شدن تمامی جزئیات در مورد شبکه‌های جاسوسی میت و بررسی و ارزیابی آنها، افکار عمومی را در جریان قرار خواهیم داد.

رژیم حاکم بر ترکیه و سازمان میت در این مرحله جنگ پلیدی را علیه خلقمان آغاز نموده‌اند، از میهن‌دوستان، دمکرات‌‌ها و آحاد خلق خود می‌خواهیم با حساسیت ویژه علیه جنگ روانی رژیم ترکیه رفتار نمایند."