ک.ج.ک: در نوروز باید کوچه‌ها و میادین لبریز از جمعیت شوند

​​​​​​​ریاست مشترک شورای مدیریتی ک.ج.ک به مناسبت ٢١ مارس و جشن نوروز بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که لازم است در نوروز سال ٢٠١٩ با هدف پیروزی اراده دمکراتیک کرد در انتخابات ٣١ مارس، تمامی کوچه ها و میادین از جمعیت لبریز شوند

ریاست مشترک مدیریتی ک.ج.ک در ارتباط با ٢١ مارس و جشن نوروز بیانیه‌ای مکتوب منتشر نموده اظهار داشت: خلق کرد باید نوروز سال ٢٠١٩ حصر خود را شکسته و انزوای تحمیلی بر رهبر آپو را -که خلق کرد را به خلق نوروز تبدیل کرده است- را درهم شکنند و این نوروز را به مقطعی تاریخی تبدیل نماید.

 

ک.ج.ک در این بیانیه خاطر نشان ساخته است که:

با شوری بزرگ و با روح مبارزه نوروز سال ٢٠١٩ را به مظلوم دوغان کاوه زمان، و تمامی شهدایی که روح بزرگی را به نوروز دمیده‌اند شادباش می‌گوییم؛ نوروز خلق کردستان، نوروز کوهستانها، نوروز زندانیان و تمامی کسانی که ایستادگی و مقاومت پیشه کرده‌اند، و تمامی خلقهای خاورمیانه را تبریک می‌گوییم. بر مبنای برادری خلقها، فاشیسم آ.ک.پ پ/ م.ه.پ و تمامی دشمنان دمکراسی و خلق کرد را در هم شکسته و برای آبادانی کردستانی آزاد و خاورمیانه دمکراتیک  مجددا پیمان می‌بندیم.

 

نوروز ٢۶٣١ را در برهه‌ای که ضحاک، ستم و سرکوبی شدیدی را بر خلقهای خاورمیانه تحمیل می نماید شادباش می‌گوییم. شب فاشیستی ضحاک، حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ برای کردها و خلقهای خاورمیانه به روشنایی بدل خواهد شد. همانگونه که ضحاک از مغز جوانان تغذیه می‌کرد، طیب اردوغان نیز بدون وقفه قتل جوانان کرد را می‌شمارد. در هر جایی کردها دستاوردی داشته باشند، به آنجا حمله کرده و تهدید می‌کند که آنجا را به نابودی می‌کشد. کردها را از عفرین اشغال شده بیرون می‌راند. دشمنی با کردها در اوج بوده و اظهار میدارد که چیزی به نام کردستان وجود ندارد، کردها به عراق بروند. با سیاستهای مبتنی بر کشتار درصدد است کردستان را بدون کرد بگذارد.

 

نوروز تاریخی

با ایستادگی و مقاومتی که با پیشاهنگی لیلا گوون در جریان است، به استقبال نوروز ٢٠١٩ می‌رویم. لیلا گوون، ناصر یاغز، ایمام شیش، اعتصاب کنندگانی که در اروپا دست به اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت زده‌اند، زندانیان سیاسی که علیه فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ با روح فدایی وار مظلوم دوغان، زکیه، رخشان، بریوان، روناهی و مقاومت کنندگان ١۴ ژوئیه خیزشی را آغاز کردند. تا زمانی که حصر در هم نشکند، این خیزش تداوم خواهد یافت. این مقاومت درصدد شعله ور تر ساختن مبارزه برای درهم شکستن حصر است.

 

بر اساس خط مشی فدایی گونه تمامی شهدای نوروز، در هم شکستن حصر، از میان برداشتن فاشیسم و آزادی کردستان برای تمامی آحاد خلق ما حایز اهمیت است. باید نوروز سال ٢٠١٩ همانند تمامی نوروزها به آتش سوزندان ظالمان تبدیل شود. باید خلق کرد در نوروز سال ٢٠١٩ حصر و انزوای رهبر آپو را درهم شکسته و بدینگونه در صفحات زرین تاریخ جای گیرند.

 

لازم است همه در میادین حضور داشته باشند

نوروز تحقق اراده خلق کرد را نمایش می‌گذارد. خلق کرد با روح نورز اراده و مبارزه خود را اعتلا بخشیده است. با خیزش سالهای ١٩٩٠ خلق کرد انقلابی دمکراتیک، اجتماعی، فرهنگی و ملی را خلق کرده و اراده سیاسی خود را آفریده است. از حزب هَپ گرفته تا دَپ و ه.د.پ اراده سیاسی خود را متشکل و سازماندهی نموده و خود مدیریتیهای خود را ایجاد کرده است. فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ شهرهای کردستان را ویران، شهرداران و نمایندگان خلق را زندانی  به اراده سیاسی خلق حمله نموده اند. در نوروز ٢٠١٩ لازم است که تمامی آحاد خلق کرد در میادین حضور یافته و در انتخابات ٣١ مارس شرکت و اعتلا و سر فرازی اراده سیاسی کرد را در عرصه سیاسی به تحقق برسانند. لازم است که در این نوروز همگان براین نکته واقف باشند که اراده خلق کرد شکست ناپذیر است.

 

خواست ایجاد یک خاورمیانه دمکراتیک

لازم است اراده و مقاومت نوروز ٢٠١٩ مژده بخش درهم شکستن حصر و نابودی فاشیسم و آزادی کزدستان باشد. با مبارزه ٢۶٣١ ساله هم نوروز تمامی خلق خود و هم نوروز تمامی خلقهای خاورمیانه را شادباش گفته و از تمامی این خلقها می‌خواهیم که در مقابل فاشیسم مبارزه خود را بسط و گستزش داده و بر مبنای ذهنیت ملت دمکراتیک، خاورمیانه دمکراتیک را ایجاد نماییم.