ک.ج.ک در پیامی (٢٧)امین سالروز قیام رانیه را گرامی داشت

ریاست مشترک کنفدارالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک به مناسبت بیست و هفتمین سالروز قیام خلق رانیه علیه رژیم اشغالگر بعثی صدام در پنجم مارس ١٩٩١ بیانیه‌ای منتشر کرد.

ریاست مشترک کنفدارالیسم جوامع کردستان-ک.ج.ک به مناسبت بیست و هفتمین سالروز قیام خلق رانیه علیه رژیم اشغالگر بعثی صدام در پنجم مارس ١٩٩١ بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

ک.ج.ک در آغاز به  قیام مردم رانیه در پنجم مارس ٩١ اشارە نموده و می‌افزاید:"قیامی که از رانیه شکل گرفت و در سرتاسر جنوب کردستان گسترش یافت رانیه را همچون "دروازه قیام" [به کردستانیان] شناساند. رانیه در تمام قیامها نقش پیشاهنگی را به نحو احسن بر دوش گرفت. به این مناسبت به پیشاهنگان قیام درود می‌فرستیم و با احترام از شهدای قیام یاد می‌نماییم."

 

ک.ج.ک در ادامه بر این مهم تأکید کرده است:" قیام پنجم مارس ٩١ نشان داد که آزادی خلق کُرد از سوی خود آنان مسجل می‌شود و این قیام برای جنوب کردستان الگویی همیشه زنده است. قیام پنجم مارس گامی استوار در انقلاب دمکراتیک جنوب کردستان است. از این لحاظ تمام گامهای انقلاب دمکراتیک و مبارزه دمکراتیک بر مبنای قیام پنجم مارس محقق می‌شوند."

 

ک.ج.ک یگانه ضامن استقرار دستاوردهای کردستان را دمکراتیزه نمودن خاورمیانه و آزادی هر چهار بخش کردستان عنوان کرده و می‌افزاید:"از این رویکرد میل به دمکراسی و آزادی، میل به قیام از سوی خلق کُرد همیشه پویاست... حمله به عفرین نشانه وحشیگری دشمنان و مهاجمان است. دولت ترکیه خواهان اشغال عفرین است و این در حالی است که بیش از ٢٠ مقر نظامی را در جنوب کردستان مستقر نموده و در این بخش میهن همچون نیروی اشغالگری جا خوش کرده است. با توجه به این واقعیت می‌توان گفت که مبارزه آزادی‌خواهی جنوب کردستان که از پنجم مارس ٩١ آغاز شد هنوز ناتمام مانده است. دولت ترکیه خاک جنوب کردستان را اشغال کرده و مدام مدعی است: 'اشتباهات شمال عراق [جنوب کردستان] را در شمال سوریه [روژاوا] تکرار نمی‌کنیم' و تلویحا دستاورهای جنوب کردستان را تهدید به حمله می‌کند."

 

 ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در ادامه می‌افزاید:"مواضع دولت ترکیه و تحولات سرتاسر کردستان نشان می‌دهد که پویایی میل و قیام همیشگی برای دستیابی به آزادی حیاتی است. خلق جنوب کردستان در همبستگی با مقاومت عفرین میل به قیام را به همگان اثبات نمود.

 

بمناسبت ٢٧مین سالگرد قیام پنجم مارس معتقدیم که روحیه قیام، زندگی دمکراتیک و آزاد را در تمام کردستان مسجل می‌كند و خلق ما در مقاومت عفرین و در تمام مناطق میهن، مبارزه خود را با الهام از روحیه انقلابی به پیروزی می‌رساند."