ک.ج.ک: مبارزه علیه اشغال عفرین را گسترش ‌دهیم

​​​​​​​ک.ج.ک با تاکید بر اینکه تا آزادسازی عفرین از دست اشغالگران، مسئولیتی که بر دوش آنان افتاده را به جای خواهند آورد، گفت: "بر این باوریم که مبارزه برای آزادسازی عفرین قطعا پیروز خواهد شد."

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در سالگرد آغاز اشغال عفرین بیانیه‌ای منتشر نمود.

ک.ج.ک گفت: "اولین سالگرد آغاز حملات علیه عفرین است. دولت تُرک با حملات خود علیه عفرین، با تخریب سیستم دمکراتیک تحت رهبری جنبش آزادی‌خواهی زنان، قصد داشت عفرین را اشغال نماید. در برابر این عملیات اشغالگرانه که با هدف قتل‌عام به انجام رسید، خلق عفرین به صورت فداکارانه از خود مقاومت نشان داده است. در این مقاومت جانانه، بیش از یک هزار نفر به شهادت رسیده‌اند، که در میان آنها سیصد زن، کودک و بزرگسال نیز دیده می‌شود. یاد تمام آنانی که در این مقاومت شهید شده‌اند را با احترام گرامی می‌داریم. خلق کُرد این اشغالگری که با هدف قتل عام انجام گرفته است را هیچگاه فراموش نخواهد کرد، عفرین از دست اشغالگران آزاد خواهد شد."

 

در عفرین قتل‌عام رخ داده است

در این بیانیه آمده است: "عفرین و نواحی حومه‌ی آن به طور کلی منطقه‌ای کُردی‌ست. دولت تُرک با استفاده از خشونت، صدها هزار تن از خلق عفرین را ناچار به آوارگی نموده است. در شهر و روستاهای عفرین، مزدوران تحت رهبری دولت تُرک و خانواده‌هایشان ساکن شده‌اند. کُردهایی که قصد داشته‌اند در خانه‌هایشان در عفرین بمانند، با خشونت دولت ترک مجبور به فرار شده‌اند، تعداد بسیاری نیز ربوده شده‌اند. بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی تایید کرده‌اند که با استفاده از زور و شکنجه، کُردها را از سرزمینشان خارج کرده و می‌خواهند در عفرین یک کُرد نیز به جای نماند. اکنون دولت ترک در مقابل چشم جهانیان، با تغییر در بافت جمعیتی منطقه عفرین، جنایت قتل عام خود را ادامه می‌دهد. در عفرین که ٩۵ درصد آن را خلق کُرد تشکیل می‌دادند، اکنون تنها ١۵ تا ٢٠ درصد کُرد در آنجا مانده‌اند. این واقعیت ثابت می‌نماید که در عفرین ژنوساید به وقوع پیوسته است.

 

ک.ج.ک در بیانه خود به این نکات اشاره کرد:

سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و روسیه به تشویق این اشغالگری پرداختند

"وقتی که دولت تُرک با استفاده از هواپیما‌های جنگی، تانک و توپخانه به قتل زنان، کودکان و بزرگسالان عفرین مشغول بود، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و روسیه تنها به تماشای این قتل‌عام، اشغالگری و ژنوساید نشسته بودند. آنان با موضع سیاسی خود راه را بر این اشغالگری هموار نموده و به تشویق آن پرداخته‌اند. دولت روسیه با گشایش حریم هوایی سوریه [برای استفاده ارتش ترک] در بالاترین سطح به این ژنوساید کمک کرده است. نیرویی که اجازه داد جت‌ها و هلیکوپترهای دولت ترک عفرین را بمباران کنند، روسیه بود. روسیه با یک سوداگری فاسد، برای اینکه مزدوران را از منطقه غوطه شرقی و حومه آن خارج کند، بر روی عفرین با ترکیه معامله نموده است. اکنون بخش عظیمی از کسانی که در عفرین سکونت داده شده‌اند، مزدوران منطقه غوطه و خانواده‌های آنان هستند. ترکیه در مناطقی از عفرین که نزدیک مرز ترکیه می‌باشد مزدوران تحت فرمان خود را مستقر کرده است. دولت ترک این مناطق را از هم‌اکنون به عنوان بخشی از خاک ترکیه محاسبه می‌کند.

 

ترکیه دشمن کُردها و دمکراسی می‌باشد

ترکیه با اشغال عفرین بار دیگر دشمنی خود با کُردها و دمکراسی را به اثبات رسانده است. یک بار دیگر به طور آشکار نشان داده که علیه موجودیت کُردها، حیات آزاد و دمکراتیک می‌باشد. ترکیه نه تنها در داخل مرزهای خود، بلکه در سراسر خاورمیانه بر ضد ارزشهای دمکراسی‌ست. ترکیه در داخل و خارج بر روی دو موضوع متمرکز شده است؛ ابتدا خصومت کور با کردها و حیات آزاد، و دومی ضدیت با دمکراسی. وقتی چشم ترکیه به یکی از این دو می‌افتد، به مثابه گاو نری که چشمانش را خون فراگرفته، شروع به هجوم می‌کند.

 

برای تخریب سیستم دمکراتیک طرح ریخته‌اند

اقتدار آ.ک.پ و م.ه.پ که در شمال کردستان هر روزه کردها و جریانات دمکراتیک را مورد هدف قرار می‌دهد، سیستمی فاشیست شکل داده است که دنیا تا به حال به خود ندیده است. اکنون نیز قصد دارند سیستم دمکراتیک در منبج و شمال سوریه را مورد هدف قرار دهند. با هدف اینکه سیستم دمکراتیکی که کردها، اعراب، مسیحیان و دیگر اقلیت‌ها سالها برای آن تلاش نموده‌اند را از میان بردارند، طرح دیگری برای اشغالگری دارند. به مشابه آنچه در عفرین روی داد، سعی دارند مزدوران وابسته به خود را در شمال و شرق سوریه مستقر نمایند، در آن مناطق کُردها را حذف نموده و یک سیستم فاشیست مذهبی ایجاد نماید. اقتدار آ.ک.پ و م.ه.پ با این ذهنیت و سیاست‌های خود نشان داده است که نه تنها در ترکیه بلکه در سراسر خاورمیانه طلایه‌دار ارتجاع است. زیرا می‌بینند پس از دمکراتیزه شدن سوریه و خاورمیانه، سیستم کشتار، استعمار و ضدخلقی آنان از بین خواهد رفت؛ از این همین رو با نیروهای مرتجع منطقه که آنان نیز دشمن دموکراسی می‌باشند، هم‌پیمان شده‌اند.

 

تا زمانی که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ از بین نرود، صلح امکان‌پذیر نخواهد بود

مزدورانی که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ از آنان حمایت می‌کند و سوریه‌ای که آنان سعی در ایجاد دارند، دال بر این واقعیت است که این اقتدار نه فقط برای خلق‌های خاورمیانه، که برای همه بشریت تهدید بزرگی‌ست. مبارزه‌ علیه چنین فاشیسمی، مبارزه‌ برای دفاع از تمامی انسانیت است. تا زمانی که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ از بین نرفته، غیر ممکن است در خاورمیانه صلح، استقرار و دمکراسی عملی شود. از همین روست که مقاومت کُردها در برابر این فاشیسم و هجمات آن، مقاومت همه بشریت است. کُردها در شمال کردستان، در مناطق حفاظتی مدیا، در روژاوا و شمال سوریه، به نمایندگی از انسانیت در مقابل فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ مقاومت می‌کنند و به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

 

همه کُردها می‌بایست برای آزادسازی عفرین مقاومت نمایند

مقاومت عفرین، مقاومت شرف و عزت همه کُردهاست. عفرین گوشه‌ای از فردوس کُردهاست. تا زمانی که عفرین آزاد نشده باشد، کردها در منطقه نخواهند توانست در صلح و آرامی به زندگی ادامه دهند. آزادسازی عفرین تنها مسئولیتی بر روی شانه‌های خلق عفرین و روژاوا نیست، وظیفه همه کردهاست. از دست همه جریانات کُردی هر کاری برمی‌آید نباید کوتاهی نمایند. طیف‌های کُرد در باکور (شمال)، باشور (جنوب)، روژهلات و خلق ما در همه بخش‌های کردستان می‌بایست موضوع عفرین را دنبال نموده و برای آزادسازی آن دست به کار شوند. بدون شک می‌بایست رویا و هدف زندگی جوانان عفرین آزادسازی عفرین و مقاومت باشد.

 

در اولین سالگرد آغاز اشغال عفرین، به این مقاومت عظیم درود می‌فرستیم، شهدای این راه را گرامی می‌داریم و بار دیگر اعلام می‌کنیم وظایفی که برای آزادسازی عفرین به ما محول شده است را به جای خواهیم آورد؛ بر این باوریم که این مبارزه قطعا پیروز خواهد شد و بر این اساس همه آحاد جامعه را به گسترش این مبارزه فرا می‌خوانیم."