ک.ج.ک: ی.ن.ک باید بر خط‌مشی مام جلال باقی بماند

​​​​​​​ک.ج.ک با بیان اینکه دفاتر جنبش آزادی تحت فشارهای رژیم ترک تعطیل شده‌اند می‌گوید:"دلایل وجودی ی.ن.ک و خط‌مشی مام جلال راهی است که ی.ن.ک امروز هم باید بر حفظ آن اهتمام نماید." ک.ج.ک اتحادیه میهنی را فراخواند تا از مواضع اخیر دست بردارد

ریاست مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک با صدور بیانیه‌ای بر لزوم همبستگی میان کردها و روابط دمکراتیک در این مقطع حساس تاریخی تأکید کرده و پلمپ دفاتر جنبش آزادی را کاری دور از مبانی اخلاق سیاسی و حقوق عنوان می‌نماید که از سوی خلق کرد و سیاستمداران کردستان غیرقابل قبول است.

 

رییس مشترک ک.ج.ک افزوده است:"چنین اقدامی علیه جنبشی کردی که به فعالیت دمکراتیک می‌پردازد، موضع و رفتار نابودگرانه و امحاگرانه دشمنان کرد را در ذهن انسان زنده می‌کند، واضح و آشکار است که این تصمیم از سوی حکومت اقلیم کردستان اخذ شده و خلقمان زیر بار آن نخواهد رفت."

 

پس از تهدیدهای دولت ترک تصمیم به تعطیلی دفاتر گرفته شد

ک.ج.ک خاطرنشان کرده است که اگر چه تصمیم به تعطیلی مقرهای جنبش آزادی با تصمیم حکومت اقلیم کردستان صورت گرفته باشد اما این اقدام در مناطق تحت کنترل ی.ن.ک به اجرا درآمده و هیچ ارتباطی با حقوق و قوانین ندارد.

 

ک.ج.ک تأکید کرده است که چنین اقدامی هیچ ارتباطی با منافع سیاسی جنوب کردستان و سیاست عراق هم ندارد. لازم است همه بدانند دولت ترک آنان را تهدید کرده و مسئولان پ.د.ک و ی.ن.ک هم این تصمیم را اخذ کردند. چنین رفتاری اراده را از سیاست کردها سلب می‌کند و آنان را وابسته و ضمیمه نیروهای بیگانه خواهد کرد. سیاست کردی بجای اینکه بر مبنای اتحاد ملی و همکاری دمکراتیک شکل گیرد، تحت فشار و تهدیدهای نیروهای بیگانه به سیاست‌ورزی می‌پردازد، این هم نقطه ضعف و کاستی بزرگی در سیاست کرد است."

 

ی.ن.ک باید بر خط‌مشی مام جلال باقی بماند

ریاست مشترک ک.ج.ک در بیانیه بر این موارد تأکید کرده است؛

" سیاست کردی تحت فشار نیروهای بیگانه قرار دارد و فشار را بر علیه احزاب و جنبش‌‌های دیگر کردستان تحمیل می‌کند. لازم است به این رویه پایان داده شود. تا زمانی که سیاست کردی به این معضل و کاستی خود پایان ندهد، نه می‌تواند خود را به نیرو مبدل کند و نه خواهد توانست بر مشکلات آتی فائق آید.

 

زمانی که سیاست کردی متکی بر خلق و نیروهای دمکراتیک سیاست کرد باشد در آنصورت خواهد توانست به حل مشکلات بپردازد. این اشتباه بزرگی است که منافع ملی و سیاست‌های بنیادین را قربانی سیاست‌های روزانه کرد. چنین سیاستی همیشه به ضرر صاحبان چنین رویکردهایی تمام شده است.

 

تسلیمیت در برابر فشار نیروهای بیگانه و طبق خواسته‌های آنان عمل نمودن بر فشار بر دیگر احزاب کرد می‌انجامد، چنین کاری قبل از هر چیز کاری میهن‌دوستانه و خلق‌دوستانه نیست. به همین دلیل چنین اقدامی علیه جنبش آزادی بجز تعرض به کرامت و شرافت هیچ دستاورد دیگری را برای ی.ن.ک به دنبال نخواهد داشت. ی.ن.ک قبل از هر چیز باید به دلایل و مبانی‌ای برگردد که به موجودیت وی مشروعیت می‌دهد. چنین خواسته‌ای قبل از هر چیز با هدف منافع و خیرخواهی اتحادیه میهنی مطرح می‌شود.

 

دلایل تأسیس ی.ن.ک و خطمشی سیاسی مام جلال همان راهی است که ی.ن.ک باید امروز بر آن باقی بماند. اگر نمی‌خواهد بر علیه دلایل وجودی و تأسیس خود، علیه ارزش‌ها و روابط خود قرار گیرد باید به چنین راهی را مبنا قرار دهد. اگر نه تنوع خود را که در تاریخ خویش نشان داده از دست خواهد داد. این امر به زیان ی.ن.ک می‌انجامد و به وضعیتی دچار می‌شود که طبق خواسته و مطالبه دولت ترک رفتار نماید، دولت ترک اشغالگر و قاتل نه تنها به دشمنی با خلق کرد در شمال کردستان بلکه به دشمنی با تمام کردها می‌پردازد. گردن نهادن به چنین وضعیتی از مبانی وجودی و هشیاری مام جلال بدور است.

 

به همه کردها زیان می‌رساند

اگر ی.ن.ک به خواسته‌های دولت ترک که پیشاهنگی دشمنی با کردها را بر عهده گرفته گردن نهد، در اینصورت خواسته‌های رژیم ترک پایانی نخواهند داشت. دولت ترک دارای خودویژگی تهدید و ارعاب است و قصد دارد تا بدینگونه کردها را به جان هم انداخته و جایگاه کردها را تضعیف کند.

 

ناگفته پیداست که دولت ترک چنین رویکرد را به انجام رسانده و اکنون هم بر اجرای آن اصرار دارد. ما دشمنی دولت ترک علیه کردها را در شمال، روژاوا و جنوب کردستان به روشنی دیده‌ایم، به همین دلیل کاری شایسته و پسندیده نیست که برای کسب منافع روزانه در برابر نیرویی کردستیز گردن نهاده شود. چنین کاری نه تنها به ی.ن.ک زیان می‌رساند بلکه راه را بر زیان‌هایی می‌گشاید که تمام خلق کرد در آن ضررمند شوند.

 

آنچه که ی.ن.ک باید اساس قرار دهد این است که در برابر حمله دولت ترک به دیگر نیروها و احزاب سیاسی کرد و دستاوردهای کردها موضع اتخاذ کند. آنچه که ی.ن.ک را نیرومند خواهد کرد و آنرا سر پا نگه خواهد داشت اخذ چنین رویکردی است.

 

در حالیکه لازم بود ی.ن.ک در برابر اقدام آمریکا علیه سه پیشاهنگ سیاسی کردستان موضعی شفاف و واضح از خود نشان می‌داد به رویکردی شوم علیه جنبش آزادی روی آورده است.

 

تمام نهادها و سازمان‌های سیاسی دمکراتیک، روشنفکران و خلقمان باید علیه چنین اعمالی که بر جنبش آزادی تحمیل شده است مقاومت نشان داده و بپا خیزند.

 

ما همیشه خواهان دوستی با ی.ن.ک بوده‌ایم و همیشه سعی نموده‌ایم که اتحادیه میهنی کردستان در اتحاد و سیاست کردها مشارکت نماید.

 

به همین دلیل همچون جنبشمان، ی.ن.ک را فرامی‌خوانیم که دست از مواضع کنونی خود بردارد و بر مبانی حقیقی نیرویی تکیه کند که آنرا به صفحات زرین تاریخ سوق می‌دهد."