ک.ج.ک یاد و خاطره پیشوا قاضی محمد را گرامیداشت

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان با صدور اطلاعیه‌ای از قاضی محمد که ٧١ سال پیش از سوی رژیم پهلوی اعدام شده بود تجلیل نمود

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان با صدور اطلاعیه‌ای از قاضی محمد که ٧١ سال پیش از سوی رژیم پهلوی اعدام شده بود تجلیل نمود

 

ک.ج.ک از مؤسس جمهوری کردی مهاباد "قاضی محمد"، "صدر قاضی" و "سیف قاضی" در ٧١امین سالروز شهادت آنان تجلیل کرد

 

در بیانیه ک.ج.ک آمده است: ؟"اعدام انسان‌هایی که خواهان حقوق سیاسی و ملی کردها هستند، وضعیت خلق کُرد را که یکی از کهن‌ترین خلق‌های خاورمیانه است بخوبی نشان می‌دهد. رویکرد ٧١ سال پیش هنوز هم تغییر نکرده است. عدم پذیرش زندگی دمکراتیک خلق کرد در عفرین با هویت خویش این واقعیت را به اثبات می‌رساند."

 

ک.ج.ک می‌افزاید:"با اعلام جمهوری مهاباد مسئولین آن خواهان توافق با رژیم ایران برای چاره‌یابی مسئله کُرد به شیوه خودمدیریتی بودند اما ذهنیت دولتگرای مدرنیته سرمایه‌داری بجز نابودی جمهوری و اعدام رهبران آن راه‌حل دیگری را ارائه نکرد."

 

ریاست مشترک ک.ج.ک خاطرنشان کرده است:"اعمال صدها ساله نشان دادند که نه قتلعام، نه اعدام و نه رفتارهای دیگر نتوانسته‌اند مسئله کردها و حیات آنانرا از میان بردارند. مسئله کردها اکنون بیش از هرزمان دیگر به مبحث خاورمیانه مبدل شده است. جنگ جهانی سوم در خاورمیانه جریان دارد و مسئله کُرد آنرا به بن‌بست کشیده است. این امر نشان می‌دهد که چارە‌یابی مسئله کُرد به نفع تمام خلق‌های منطقه است و تداوم مسئله و عدم حل آن هم سزایی است که بر خلق‌های دیگر منطقه تحمیل می‌شود. لازم است نیروهای سیاسی در خاورمیانه این واقعیت را ببینند و بر اساس زندگی آزاد، حفظ هویت و حیات خلق‌ کُرد راه حلی را پیش‌روی خود قرار دهند. مطالبه راه‌حل مسئله کردها بدون اعلام دولت، برای کشورهای منطقه شانس بزرگی است."

 

ک.ج.ک اظهار کرد که با چارە‌یابی مسئله کُرد، بحرانهای دیگر خاورمیانه هم به آسانی قابل حل خواهند بود.

 

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالسیم جوامع کردستان می‌افزاید:"دولت‌های دیگر خاورمیانه لازم است که به دام دولت ترک و رژیم فاشیست آ/ک/پ-م/ه/پ گرفتار نشوند، دولت ترک خواهان استفاده از توانایی‌های کشورهای دیگر برای قتل‌عام و نابودی کردهاست و درصدد است کردها و دیگر خلق‌های منطقه را به جان هم اندازد. کشورهایی که هویت کردها را می‌پذیرند نباید به ابزار دست دولت ترک مبدل شوند. این کشورها می‌توانند مسائل خود با کردها را حل کنند. زیرا جنگ علیه کردها تنها و تنها به نفع دولت ترکیه است. کردها و عرب‌ها می‌توانند در مرزهای کنونی دولت‌های منطقه زندگی برادرانه‌ای داشته باشند، خلق‌ کُرد و دیگر خلق‌ها در مرزهای کنونی ایران، توانایی زندگی آزاد و برابر را دارند."

 

در سالروز اعدام قاضی محمد، موسس جمهوری کردستان در مهابادو سیاستمداران دیگر کُرد، خودانتقادی ریشه‌ای برای تمام خلق‌های منطقه نتایج درخشانی را به همراه خواهد داشت. از قاضی محمد و تمام آنانی که اعدام شده‌اند با منت و احترام تجلیل نموده و یکبار دیگر سوگند یاد می‌کنیم که کردستان آزاد و خاورمیانه دمکراتیک را که آرمان آنان بوده است محقق نماییم."