ک.ن.ک: آزادی رقا نویدبخش سوریه فدرال و دمکراتیک است

رقا پس از ١٣۴ روز نبرد نیروهای سوریه دمکراتیک با عناصر تبهکار داعش آزاد شد. ق.س.د روز سه‌شنبه ٢۵ مهر /١٧ اکتبر خبر آزادی کامل را اعلام کرد. دیروز پنجشنبه هم فرماندهی یگانهای مدافع زن (ی.پ.ژ) در میدان النعیم شهر رقا پیام آزادی کامل شهر را به افکار عمومی رس

کنگره ملی کردستان با صدور بیانیه‌ای آزادی رقا از چنگ تبهکاران داعش را تبریک گفت.

 

رقا پس از ١٣۴ روز نبرد نیروهای سوریه دمکراتیک با عناصر تبهکار داعش آزاد شد. ق.س.د روز سه‌شنبه ٢۵ مهر /١٧ اکتبر خبر آزادی کامل را اعلام کرد. دیروز پنجشنبه هم فرماندهی یگانهای مدافع زن (ی.پ.ژ) در میدان النعیم شهر رقا پیام آزادی کامل شهر را به افکار عمومی رساند. کنگره ملی کردستان به مناسبت آزای شهر رقا بیانیه‌ای را منتشر کرد.

 

در بیانیه ک.ن.ک آمده است:

" با قهرمانی و فداکاری و پس از ١٣۴ روز نبرد سرانجام شهر رقا پایتخت خودخوانده داعش با همکاری نیروهای ائتلاف بین‌المللی و با مبارزه رودروی نیروهای سوریه دمکراتیک آزاد شد. با آزادی رقا سرنوشت داعش همچون جریانی ضدبشری رو به پایان است. این پیروزی دستاوردی برای بشریت است و چیرگی روشنایی بر تاریکی است. این ظفر دستاورد کردها و عربها و سریانی‌ها و تمام ساکنان شمال سوریه است و نشانه برادری و همکاری خلق‌ها با افکار و آرای جداگانه است.

 

ک.ن.ک در بخشی دیگر از بیانیه به نقش مبارزان زن در چهارچوب یگانهای مدافع زن – ی.پ.ژ و ایفای وظیفه تاریخی از سوی زنان مبارز پرداخته و اعلام رسمی خبر آزادی رقا از سوی زنان را حاکی از پیشرفت زنان و انقلاب اجتماعی و همچنین انتقام زنان اسیر داعش بویژه زنان ایزدی می‌داند.

 

ک.ن.ک آزادی رقا را نه تنها پایان سلطه داعش بلکه پایان ظلمت تحجرگرایان در این منطقه نامیده و می‌افزاید:" همگام با بازتاب آزادی رقا نوید تأسیس سوریه دمکراتیک و فدرال، به خلق کردستان روحیه و نشاط بخشیده است."

 

کنگره ملی کردستان در پایان از شهدای آزادی رقا تجلیل نموده است و همچین پیروزی این عملیات و دستیابی رقا به آزادی را به مبارزان ی.پ.ژ، ی.پ.گ، ق.س.د ، ائتلاف بین‌المللی ضدداعش، آحاد خلق‌های شمال سوریه، تمام سوریه و خلق کردستان و همه جهانیان تبریک گفته است.