خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

ک.ن.ک: با سیاست‌های غلط خویش به دولت تُرک نیرو نبخشید!

کنگره ملی کردستان با اشاره به سیاست‌های دولت تُرک از همه طیف‌های سیاسی جنوب کردستان خواست که به بازیچه سیاست‌های دولت اشغالگر تُرک تبدیل نشوند و با اقدامات خود آن را خشنود ننمایند

هیئت مدیره کنگره ملی کردستان (ک.ن.ک) در مورد موضع و برخورد سیاسی طیف‌ها و جریانات باشور (جنوب کردستان) بیانیه جدیدی منتشر نمود. ک.ن.ک اظهار داشت که سیاست‌های منطقه‌ای دولت ترک با شکست مواجه شده‌اند و به همین منظور نوک پیکان حملات خود را به سوی خلق کُرد و دستاوردهایش متمرکز کرده است. بیانیه ک.ن.ک بدین شرح است:

 

"دولت ترک، تحت رهبری رژیم فاشیست، نژادپرست و ضد کُردِ آ.ک.پ و حزب ملی‌گرای م.ه.پ، امروز با همه توان خود سعی در از بین بردن همه دستاوردهای خلق کُرد دارد. خصوصا در دشمنی با باکور (شمال کردستان) و روژاوا (غرب کردستان)، دولت تُرک امروز وارد جنگی علیه باشور کردستان نیز شده است تا دستاوردهای چندین و چند ساله‌اش را تخریب نماید. دولت ترک در جنوب کردستان تلاش می‌کند با ایجاد اختلافات، سیاست کُردها را تضعیف نماید، تا در میان جریانات کُردی درگیری ایجاد کند و به همین منظور از اهرم فشار علیه آنها استفاد می‌کند.

 

دولت ترک و سیاست‌هایش در خاورمیانه و جهان وارد فاز تازه‌ای از شکست شده است. در سیاست خارجی خود نیز همه تجارت و معاملات خود را بر اساس دشمنی با خلق کرد بنا نهاده است و به این ترتیب می‌خواهد فشار را بر کردستان افزایش دهد.

 

ک.ن.ک در ادامه بیانیه خود به مقاومت خلق کُرد اشاره نمود و افزود:

"مقاومت خلق کرد در شمال و روژاوای کردستان بحران دولت ترک بیش از پیش عمیق کرده است. خلق ما در شرق و جنوب کردستان نیز با روحیه‌ای میهن دوستانه از این مقاومت حمایت می‌کنند. لذا دولت ترک تلاش می‌کند مقاومت موفقیت‌آمیز کُردها را به دستِ سیاست کُردی در جنوب کردستان با شکست روبرو سازد، تا بتواند تفرقه بیندازد و حکومت کند. این ویژگی دولت ترک موضوع جدیدی نیست."

 

ک.ن.ک در بیانیه خود از موضع ناکافی و برخوردهای سیاسی جریانات جنوب کردستان که به خدمت دولت ترک در می‌آیند، انتقاد کرد و افزود:

"متاسفانه شاهد این هستیم که دولت ترک سیاست‌های ضد کُرد خود را در جنوب کردستان گام به گام به جلو می‌برد. پس از سکوت جریانات سیاسیِ اقتدار در منطقه بهدینان، اکنون در مناطق [تحت مدیریت] ی.ن.ک [حزب اتحادیه میهنی کردستان] نیز سیاستی که بر علیه منافع خلق کرد است در حال شکل گیری ست.

 

اخیرا نیز در روز ۱۱ ژانویه، ممانعت از برگزاری مراسم یادبود شهدای کشتار پاریس، سکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز در شهر سلیمانی این موضوع را تایید می‌کند. جالب توجه است که در پاریس پایتخت فرانسه، شهرداری این کلانشهر پوسترهای شهید سکینه جانسز را در انظار عمومی نصب می‌کند اما در سلیمانیه چنین اقدامی منع می‌شود. پیش‌تر نیز دفتر نمایندگی جنبش آزادی در این شهر پلمپ شده بود.

 

شاهد این هستیم که حزب اتحادیه میهنی کردستان اخیرا در سیاست‌های وحدت ملی خود قدم به قدم مرتکب کاستی بزرگی می‌شود. از اتحادیه میهنی خواستاریم که سریعا این کم و کاستی ها را جبران نماید و موضع مشخصی در رابطه با وحدت ملی اتخاذ نماید.

 

سیاست تجزیه جریانات کُرد از سوی دولت تُرک، از ضعف موضع وحدت ملی نشات می‌گیرد. سیاست کُردها نمی‌بایست به طول عمر این رژیم فانی کمک کند.

 

کُردها امروز قادرند با اتخاذ یک سیاست واحد از استراتژی کردستیزانه دولت ترک جلوگیری نمایند، از سویی دیگر، دولت ترک امروزه از هر جهت درگیر بحرانی عمیق و تاریخی ست. دولت ترک نه تنها برای کُردها، بلکه برای همه خاورمیانه و جهان به مشکل، خطر و تهدید عظیمی مبدل شده است. زمان آن رسیده است که ما کُردها با اتحاد، دولتی را که حق زندگی به ما نمی‌دهد را از میان برداریم."