ک.ن.ک: حمله به عفرین حمله به تمام کردستان است/ مقاومت می‌کنیم و پیروزی با ماست

کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک حمله رژیم ترکیه به عفرین را خصومت دولت ترکیه با ملت کُرد خواند و از آحاد خلق‌های کردستان خواست:"امروز روز مقاومت است، تمام بخش‌های جامعه از عفرین صیانت به عمل آوریم.

کنگره ملی کردستان-ک.ن.ک حمله رژیم ترکیه به عفرین را خصومت دولت ترکیه با ملت کُرد خواند و از آحاد خلق‌های کردستان خواست:"امروز روز مقاومت است، تمام بخش‌های جامعه از عفرین صیانت به عمل آوریم. راه ما حق است، به مقاومت ادامی دهیم و به پیروزی دست یابیم.

 

شورای رهبری کنگره ملی کردستان بیانیه‌ای کتبی را در رابطه با حمله رژیم ترکیه به عفرین صادر کرد.

 

در بیانیه آمده که دولت ترکیه با تمام توان خواد از روز گذشته حمله به عفرین را آغاز نموده و می‌افزاید:"مدت مدیدی است  که عفرین در محاصره قرار داده شده و نیروهای فراوانی را در اطراف آن مستقر کرده‌اند. دولت ترکیه به تنهایی نمی‌تواند به چنین حمله‌ای دست زند. تبه‌کاران موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' در حمله به عفرین با ترکیه شریکند. دولت ترکیه در حمله به عفرین تفاوتی مابین غیرنظامیان و مبارزان، مناطق نظامی و یا مسکونی قائل نیست و تمام عفرین و ساکنان آنرا هدف قرار داده است."

 

دولت ترکیه دشمن اصلی ملت ماست

در بیانیه تأکید شده است که دولت ترکیه دشمن اصلی خلق‌ کردستان است و در هر جای میهن علیه دستاوردهای کردها به دشمنی می‌پردازد.

 

در ادامه امده است:"در روژهلات کردستان با رژیم ایران [علیه کردها] همکاری می‌کند. در جنوب کردستان برای دشمنی با کردها درتمام فتنه‌ها علیه منافع کردها دست دارد. در روژاوا حملات فراگیری را علیه دستاوردهای خلق‌مان انجام می‌دهد و در شمال کدستان هم با سیاست آسیمیلاسیون، نابودی و انکار و کشتار جمعی درصدد کسب نتیجه است و مبنای دیپلماسی آنان در سرتاسر جهان بر کردستیزی استوار است. لازم است تمام کردها از این واقعیت آگاه باشند و در مقابل آن اتخاذ موضع نمایند."

 

همچون کوبانی باید با اتحاد و انسجام از عفرین محافظت کنیم

ک.ن.ک در ادامه یاداور شده که یکی از نتایج سیاست‌های پلید رژیم ترکیه حمله به عفرین است. ک.ن.ک می‌افزاید:"عفرین کردستان است. حمله تنها متوجه عفرین نیست بلکه علیه تمام کردستان است. لازم است خلق ما در چهار بخش کردستان و خارج از میهن. در سرتاسر جهان علیه این حمله بپاخیزد. جوانان کردستان به صفوف دفاعی ملحق شوند. با مقاومت خود، با عملیات خود، با کار و سازماندهی خود صدایمان را به سرتاسر جهان برسانیم. چنین نیرویی را دارا هستیم تا همچون کوبانی از عفرین دفاع نموده و حمله دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

شورای رهبری کنگره ملی کردستان در ادامه با اعلام انزجار از حمله رژیم ترکیه و همکاران وی اظهار نموده است:"در مقابل حملات خونخواران ایستادگی می‌کنیم و دوشادوش خلق و مبارزان خود در عفرین در این مقاومت شرکت می‌کنیم. این مسئله را در سرتاسر جهان پی می‌گیریم و آنرا در صدر موضوعات جهان قرار می‌دهیم.

 

فراخوان برای سازمان ملل، ائتلاف ضد داعش و نیروهای بین‌المللی

در بیانیه ضمن فراخوان از سازمان ملل، ائتلاف ضدداعش و نیروهای بین‌المللی آمده است:بر حملات ضالمانه و اشغالگرانه چشم نبندید و به سکوت در این زمینه پایان دهید. از دوستان خلق کُرد، افکار عمومی جهان و انسان‌های دارای وجدان می‌خواهیم؛ در کنار خلق عفرین قرار گیرید'.

 

روزِ مقاومت است، به هر نحوی از عفرین صاحبمندی کنیم

یکبار دیگر خلق خود را فرامی‌خوانیم و می‌گوییم:"امروز روزِ مقاومت است، با تمام توان از عفرین پاسداری کنیم. در برابر ستمگران و ظالمان راه ما راه حق است. ما مقاومت می‌کنیم و پیروزی با ماست."