ک.ن.ک: دکتر قاسملو شهید کردستان و تمامی خلق کرد است

شورای رهبری ک.ن.ک به مناسبت سالروز ترور دکتر عبدالرحمن قاسملو دبیر پیشین حزب دمکرات کردستان ( حدکا) از سوی رژیم اشغالگر ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد.

  کنگره‌ی ملی کردستان ک.ن.ک به مناسبت سالروز ترور دکتر عبدالرحمن قاسملو و همرزمان وی از سوی رژیم ایران، بیانیه‌ای منتشر کرد.

  در بیانیه‌ی ک.ن.ک آمده است، " دکتر قاسملو بمانند رهبر و سیاستمداری فهیم خواهان راه‌حلی مصالحت‌آمیز برای حل مسئله‌ی خلق خویش بود. با همین هدف تمامی راه‌های مبارزه از جمله دیالوگ و گفتمان را گشود، چون هدف وی حل مسئله بود و نه جنگ در برابر جنگ. اما رژیمی اشغالگر و غیردمکراتیک بمانند رژیم اسلامی ایران به رسمیت شناختن موجودیت، حقوق دمکراتیک و طبیعی خلق و زندگی صلح‌ آمیز با آن را رد نمود. دست دوستی را دراز نکرد و با دراز کردن دست جنایت تمامی اعضای این هیئت را به شهادت رساند. "

  ک.ن.ک در ادامه بیانیه اعلام کرد، " دکتر قاسملو علاوه بر دبیر یکی از احزاب بخشی از کردستان،‌ رهبر، سیاستمدار و دیپلمات خلق‌های فرودست بود. او شهید کردستان و تمامی خلق کرد است. فعالیت‌ها و مبارزات وی، ‌فعالیت ملی دمکرات‌خواه بود. به همین دلیل شهادت وی زیان بزرگی بر مسئله کردستان و فعالیت‌های وی بود."

  متن بیانیه‌ی ک.ن.ک به شرح زیر است:

  " همانگونه که مستحضرید۳۰ سال قبل رژیم اسلامی ایران به جنایتی دیگر علیه خلق کردستان دست زد. یکی از رهبران و مبارزان کرد را هدف قرار داده و به گونه‌ای خائنانه وی را ترور کرد. در تابستان سال ۱۹۸۹ شهید دکتر عبدالرحمن قاسملو به همراه هیئتی متشکل از عبدالله قادری آذر و فاضل رسول با هدف مذاکره و گفت‌وگو با رژیم ایران  در طی نشستی پنهانی ترور شدند.

  دکتر قاسملو بمانند رهبر و سیاستمداری فهیم خواهان راه‌حلی مصالحت آمیز برای حل مسئله‌ی خلق خویش بود. با همین هدف تمامی راه‌های مبارزه از جمله دیالوگ و گفتمان را گشود، چونکه هدف وی حل مسئله بود و نه جنگ در برابر جنگ. اما رژیمی اشغالگر و غیردمکراتیک بمانند رژیم اسلامی ایران خواهان به رسمیت شناختن موجودیت، حقوق دمکراتیک و طبیعی خلق و زندگی صلح‌ آمیز با آن نبود. دست دوستی دراز نکرد و با دراز کردن دست جنایت تمامی اعضای این هیئت را به شهادت رساند.

  دکتر قاسملو علاوه بر دبیرکل یکی از احزاب بخشی از کردستان،‌ رهبر، سیاستمدار و دیپلمات خلق‌های فرودست بود. او شهید کردستان و تمامی خلق کرد است. فعالیت‌ها و مبارزات وی، ‌فعالیت ملی دمکرات‌خواه بود. به همین دلیل شهادت وی زیان بزرگی بر مسئله کردستان و فعالیت‌های وی بود.

  بدون شک تمامی مبارزانی که در راه دمکراسی و حقوق مشروع خلقشان به شهادت می‌رسند و یا زندانی و شکنجه می‌شوند، تنها شهید یک حزب و یا بخشی نبوده بلکه شهید تمامی خلق هستند و بایستی تمامی خلق از آن‌ها صیانت نماید.

  رژیم‌های اشغالگر کردستان به خوبی بر این واقعیت واقفند که دیر یا زود باید به مطالبات مشروع خلق کرد عمل نمایند. (به همین دلیل) نه تنها در بخش تحت کنترل آن‌ها بلکه از مرزهایشان عبور کرده و دستاورد دیگر بخش‌های  کردستان را بمانند تهدیدی علیه خویش می‌بینند.

  بدین شکل رژیم ایران در تمامی کشور‌ها از جمله جنوب کردستان دخالت می‌کند . با هدف ایجاد هرج و مرج در جنوب کردستان، تهدید مبارزان شرق کردستان و مخالفان، جنوب کردستان را به  جولانگاه نمایندگان اطلاعات، جاسوسان و سپاه پاسداران مبدل کرده است.

  ترکیه بمانند دولتی اشغالگر، از این سیاست به شکلی وحشیانه‌تر پیروی نموده و بسیاری از بخش‌های جنوب و روژاوای کردستان را به اشغال درآورده است. روزانه خلق کرد و دستاورد‌های آن را هدف قرار می‌دهد. به همان شکل حکومت‌های عراق و سوریه نمی‌خواهند تماما حق تعیین سرنوشت هر خلقی را قبول کنند.

  در این شرایط تنها راه برای ما کردستانیان این است که صفوفمان را متحد ساخته، بر اساس مسائل مشترکمان استراتژی ملی تعیین نموده و به آن‌ عمل نماییم. کردستان در ابعاد نظامی، سازمانی، اقتصادی، رسانه‌ای و دیپلماتیک دارای نیرو و نقشی بزرگ است. گردهم نیامدن در اطراف استراتژی ملی و میهنی به معنای نبود هم صدایی و شکست منافع مشترک خلق‌های کردستان است. ضعیف‌ترین ویژگی ما کردستانیان عدم موضع گیری و سکوت دربرابر تجاوز و اشغالگریست.

  بر این مبنا ما بعنوان کنگره ملی کردستان، بار دیگر از تمامی احزاب و سازمان‌های سیاسی و مدنی، روشنفکران، نویسندگان، استادان دانشگاه، خبرنگاران و تمامی خلق کردستان درخواست می‌کنیم، واقعیات این برهه را به خوبی ارزیابی نمایید و با یک موضع و یک صدا به دشمنان، اشغالگران و اشغالگری "نه" بگوییم. بر مطالبات مشروع خویش اصرار می‌نماییم و همواره اینجا خواهیم بود. به کردستان و دوستان کردستان بگویید، آینده‌ی خویش را خواهیم ساخت، آینده‌یمان به دست ما تعیین خواهد شد. پیروز خواهیم شد چونکه مسئله‌یمان مسئله‌ای مشروع است.

  در پایان بار دیگر یاد و خاطر شهید دکتر قاسملو و همرزمانش و تمامی شهدای کردستان را گرامی می‌داریم و در برابر آن‌ها سر تعظیم فرو می‌آوریم."