ک.ن.ک: زخم‌های شنگال با اتحاد ملی قابل درمان هستند

شورای رهبری  کنگره ملی کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که درمان زخم‌های مربوط به تراژدی شنگال و مرهم نهادن بر درد‌ها با همبستگی ملی و میهنی کردها و کردستانی‌ها ممکن است.

شورای رهبری  کنگره ملی کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که درمان زخم‌های مربوط به تراژدی شنگال و مرهم نهادن بر درد‌ها با همبستگی ملی و میهنی کردها و کردستانی‌ها ممکن است.

 

ک.ن.ک به مناسبت چهارمین سالروز قتل‌عام خلق ایزدی (٣ آگوست ٢٠١۴) از سوی تبهکاران داعش بیانیه‌ای کتبی صادر کرده است.

 

کنگره ملی کردستان فاجعه شنگال را ثمره توافق مابین اندیشه شونیست عربی و فاناتیزم ارتجاعی اسلامی عنوان کرده است که با نقاب داعش با حمله به شنگال کردها را هدف قرار داده‌اند.

 

همه اشغالگران کردستان از حمله داعش به کردستان خوشنود شدند

ک.ن.ک اعلام می‌نماید:"ایران، ترکیه و حتی مسئولان بغداد و رژیم شونیست سوریه از حمله داعش به شنگال خوشنود شدند. داعش به سمبل افکار آنتی‌کُرد و آنتی‌کردستان مبدل شد و به اشغالگری در کردستان پرداخت. داعش ابزار رژیم‌های استعمارگر در کردستان شده و با این حمله درصدد نابودی دستاوردهای جنوب و روژاوای کردستان برآمدند و یکبار دیگر زنجیر استعمارگری را بر گردن کردها ببندند. با هدف نابودی خلق ایزدی دستور به قتلعام آنان را صادر کردند."

 

پشاهنگی گریلا و همبستگی کردها شنگال را از چنگال داعش نجات داد

ک.ن.ک سپس به حمله وحشیانه داعش به شنگال و مداخله نیروهای ه.پ.گ و مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ برای نجات خلق ایزدی پرداخته و همبستگی خلق کُرد را حیاتی می‌داند. ک.ن.ک توقف داعش در شنگال را سرآغاز شکست‌های تبهکاران در کردستان عنوان کرده است.

 

زنان ایزدی سمبل‌های مبارزه علیه ارتجاع

کنگره ملی کردستان در ادامه بیانیه ضمن یادآوری ناپدیدشدگان در چنگال داعش، زنان ایزدی را سمبل مبارزه و فعالیت علیه ارتجاع، فاناتیزم و بنیادگرایی اسلامی می‌داند که لازم است همیشه مورد ستایش قرار گیرد. ک.ن.ک خواهان تلاش مضاعف ملی و بین‌المللی برای برآورده کردن نیازهای خلق ایزدی شده است.

 

ک.ن.ک سپس لزوم خودمدیریتی و خوددفاعی خلق شنگال را منوط به موقعیت سیاسی ویژه آنان در کردستان می‌داند.

 

شورای رهبری کنگره ملی کردستان در پایان می‌گوید:"همچون کنگره ملی کردستان امیدواریم که قتل‌عامی خلق ایزدی از سوی دشمنان به اتحاد ملی کردها و تمام طیف‌های کردستان بیانجامد. تا بدین وسیله میهنمان کردستان را از چنگ استعمارگران تجات داده و آزادی واقعی را به خلقمان هدیه کنند."